Yellow RC Racer series (Rock Racer)

Zag de foto's voorbij komen op Facebook van rcduiven zijn leuke auto's reden ook leuk zondag

Het was ook de eerste keer dat we daar reden.
Normaal rijden ze met die wagentjes in Duiven op de straat.
En voor de kids gaan de Yellowrc wagens hard genoeg.
Ze hebben ook met de Rustler gereden alleen maar op trainings stand.
1 keer goed gas geven en ze stonden achterste voren op de baan.

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de kappen van de Yellowrc wagen voorzien van een zooi Ducktape aan de binnenkant.
De kappen zijn sterk maar botsingen met andere rijders in de straat kan voor wat scheuren zorgen in de kap.

Vergeet niet dat dit ook soms nadelig kan werken. Ik zou het bijvoorbeeld alleen monteren bij een speedrun (en dan bedoel ik geen 50km/h maar 100+).Is een persoonlijke mening natuurlijk maar ik heb liever zelf de volledige controle over mijn auto.Waar blijft de kunst van het deftig leren rijden en afstellen als de auto automatisch gaat corrigeren bij een foutje.Maar dat is natuurlijk persoonlijk :)
Is ook niet voor niks dat het bij bijvoorbeeld wedstrijden verboden is om een gyro te hebben.

Wedstrijden rij ik niet het is puur voor de fun.
Ik denk dat ik hem schakelbaar maak in de auto.
Maar hoe moet ik nog even bekijken.
Maar het rijd strak recht uit op de straat hier.

Vergeet niet dat dit ook soms nadelig kan werken. Ik zou het bijvoorbeeld alleen monteren bij een speedrun (en dan bedoel ik geen 50km/h maar 100+).Is een persoonlijke mening natuurlijk maar ik heb liever zelf de volledige controle over mijn auto.Waar blijft de kunst van het deftig leren rijden en afstellen als de auto automatisch gaat corrigeren bij een foutje.Maar dat is natuurlijk persoonlijk :)
Is ook niet voor niks dat het bij bijvoorbeeld wedstrijden verboden is om een gyro te hebben.
Maar heeft het ook wel zin in een off road want je bent vaak toch op een baan of iets aan het glijden wat ik persoonlijk leuker vind

Jammer genoeg zitten er aan de 1:12 Rock en Street racer andere stekkers anders zou ik de gyro daar ook wel willen uit proberen.
Maar ik denk dat het ook wel werkt in de 1:12 wagen van Yellowrc.

Wat mij ook opvalt er niets meer kapot gereden is sinds ik stalen achterassen heb op beide 1:12 Yellowrc wagens, het differentieel blijft ook heel.
Oke een gebroken steering Hub heb ik gehad maar dat was door een aanrijding met een Rustler vxl.

Heb je ook het diff gelockt? 2e sessie nadat ik dat gedaan had lag de aandrijfas in 2-en. (Werkt wel goed in t gras en op kluiten)

Ik heb het differentieel niet meer gelockt van beide Yellowrc auto`s niet.
Het rijd toch beter met een werkende diff dan een gelockte.
We rijden 90% in de straat dus een harde ondergrond.

Dezelfde toko heeft ook wiel/band combis. De afmetingen van Yellow zijn (surprise, surprise) niet standaard. Houdt het midden tussen on- en offroad (stadium racer iig) 75mm. De genoemde shop heeft setjes van 4 stuks voor onder de €15.
Als de assen naar tevredenheid binnenkomen.....

Back