Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo mariov123,
Ik heb interesse in een Yellow RC (of bijv. een Kyosho Nexxt) voor mijn 5 jarig zoontje. Hoe ervaar jij de kwaliteit op dit moment van deze auto's?
En vind jij ze geschikt voor een 5 jarige om mee te beginnen?
Of weet iemand een beter geschikt model/merk/uitvoering?
Prijs is wel belangrijk, duurder is op dit moment niet de bedoeling.
Bedankt.
Bedankt voor jouw reactie. Ben even bezig met een gebruikte Rustler. Mocht dat niets worden ga ik eens serieus kijken naar een Yellow RC of een Kyosho Nexxt.Op dit moment rijden beide yellowrc wagens die ik heb prima.
Het grootste probleem met deze wagens zijn de aandrijfassen (dogbones)
Die zijn van plastic en er zitten geen ball bearing lagers maar glijringen in.
De stalen aandrijfassen de yel12220 kosten 7 euro en ballbearing lagers ongeveer 16 euro. 109+7+16= 132 euro.
Dus voor 132 euro heb je een aardige auto
Een rustler vxl kost 329 euro en als je die tegen een stoeprand rijdt is die ook kapot.
Van alle vier de types yellowrc wagens die hier in de straat rijden is er 1 wagen die nog niet kapot geweest is.
Dat is de Yellowrc Stadium racer.
Yellow-RC Stadium Racer 1/12 2,4GHZ RTR (7.4V LiPo and charger) Red YEL11020 :: Yellow-RC Car kits :: Yellow-RC :: The Border Online RC Shop
De aandrijfassen blijven heel ,ik denk door de kleinere wielen dus minder kracht op de aandrijf assen. en de glijringen zijn ook nog redelijk.
De wielen van deze wagen zitten binnen de kap dus de kans dat je iets breekt is minder, rij je met de rock racer, street racer of dune racer tegen de stoeprand aan is de kans dat je iets breekt groter dan met de Stadium racer.
Maar de meeste breuk komt toch wel door de ervaring van de bestuurder.
De onderdelen zijn prima verkrijgbaar van deze yellowrc wagens.
Ik zou de stadium racer kopen, ervaring met andere merken auto`s voor het zelfde geld heb ik niet.
![]()
![]()
Die groene is de yellowrc Street racer en de 2de foto is de Rock racer.
Je ziet ook dat mijn kids 10 en 11 er lekker mee raggen.
Het is een xl-5 met 27mhz zender. Lijkt me op zich toch geen probleem, wel meer kans op storing natuurlijk.Welke versie Rustler de xl-5 of de vxl.
In de Rustler xl-5 zitten ook geen lagers in de carriers.
Let op of je een 2,4 ghz zender hebt en geen oudere 27mc zender bij de Rustler.
2,4 ghz is minder gevoelig voor storingen en de reikwijdte is groter.
Ja het is makkelijk te vervangen maar gelet op jou budget kosten die dingen geld je hebt er 8 nodig.Dat is wel relatief makkelijk te vervangen i.c.m. lagers als het kapot gaat?
Klopt, maar bij schade is dat noodzakelijk onderhoudJa het is makkelijk te vervangen maar gelet op jou budget kosten die dingen geld je hebt er 8 nodig.
Setje lagers voor €20,-?20 euro heb je een setje en voor 20 euro een goede 2.4ghz zender
Bedankt voor de tip.En als je het gewoon in europa whare house haalt ben je minder verzendkosten kwijt als in Nederland en 2 a3 dagen later in huis
20 euro heb je een setje en voor 20 euro een goede 2.4ghz zender