Yellow RC Racer series (Rock Racer)

Is deze dan beter t.o.v. de Kyosho Nexxt?

Hé, een nieuwe Sandmaster!

Leuk dat de regelaar waterdicht is, maar wat betreft de servo?

En het grootste probleem is de tandwielkast waar vuil, zand en steentjes in kan komen, en niet dicht te maken was bij versie 1.

Ik zou dat eerst uitzoeken en de topics over de vorige sandmaster er eens op naslaan.

Mijn zoontje is ook 5. En na een rock crawler (max snelheid 10km/u ;)) heb ik toch een brushed SC 1:10 2wd gekocht voor hem. Brushed set is prima zolang er niet in teveel stof wordt gereden, en op 2S voor veel betere prestaties.

Vanwege stof en rijtijd (brushed is flink minder efficiënt) ga ik over op een brushless set. Wel eentje waarvan het maximaal vermogen in stappen van 10% in te stellen is.

Helaas als RTR met minimaal €199,- buiten je budget. Echter goedkoop blijft duurkoop bij RC auto's is mijn ervaring...

Gefeliciteerd met de aankoop van de Traxxas rustler! Dat is geen verkeerde aankoop!

Mooi en duidelijk filmpje. Alleen ik weet niet of zo'n gyroscoop echt helpt op een off road baan. Iemand ervaring er al mee met zo'n gyro off road?

Mooi en duidelijk filmpje. Alleen ik weet niet of zo'n gyroscoop echt helpt op een off road baan. Iemand ervaring er al mee met zo'n gyro off road?

Ik heb de gyro van de Yellowrc Dune racer XL in mijn Rustler vxl zitten.
Ik hoop morgen even tijd te hebben om op de offroadbaan van rcduiven te kunnen rijden.
Hier op de straat onroad rijd de Rustler vxl perfect met de gyro erin.
Maar offroad heb ik nog niet gereden.

Oké, als die het goed doet zit ik er ook wel aan te denken ik rij alleen maar op rcduiven dus als jou rustler het goed doet wil ik er ook wel 1 aanschaffen

Tijd dat "the Yang" hier eens maar gaat lijken ;)

Ziet er goed uit! Maar 1:8 is een beetje misleidend. Hij heeft de aandrijving van een 1:10. Bij 1:8 verwacht je eerder 4-6 cellen.

Wat ik bedoel is dat men met de aanduiding schaal 1:8 doet voorkomen dat het een buggy in de grote klasse is. Maar hij is volgens mij iets kleiner dan de gemiddelde 1:8 buggy. Het is eerder een schaal 1:10 met langere wielbasis. Op zich niets mis mee. En 2S en 3S is voordeliger rijden als 4,5 & 6S natuurlijk.

Er zijn wel meer merken die dit doen trouwens.

Op het filmpje had ik het idee dat er erg veel power op de achterwielen zat. Zoals bij de meeste 2wd lastig op losse ondergrond het vermogen kwijt te kunnen.

Overigens wel vreemd dat ze door hoog gras aan het karren waren als zijnde een test. Moet je na een paar minuten de temperatuur van de motor eens meten :P

Wat ik bedoel is dat men met de aanduiding schaal 1:8 doet voorkomen dat het een buggy in de grote klasse is. Maar hij is volgens mij iets kleiner dan de gemiddelde 1:8 buggy. Het is eerder een schaal 1:10 met langere wielbasis. Op zich niets mis mee. En 2S en 3S is voordeliger rijden als 4,5 & 6S natuurlijk.

Er zijn wel meer merken die dit doen trouwens.

Op het filmpje had ik het idee dat er erg veel power op de achterwielen zat. Zoals bij de meeste 2wd lastig op losse ondergrond het vermogen kwijt te kunnen.

Overigens wel vreemd dat ze door hoog gras aan het karren waren als zijnde een test. Moet je na een paar minuten de temperatuur van de motor eens meten :P

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6J7VjbDj3Sc

Daarom zit er misschien een gyro in .. dat rijd beter zegt men.

full
full
full
full
full
Mijn kids vermaken zich prima op de offroad baan in Duiven.
En alles is nog heel gebleven ook.
Dit is de Rock racer met een paar elcheapo wielen eronder.

Laatst bewerkt door een moderator:
Yellow RC Rock racer

Zijn er ook tandwielen voor het opvoeren van de rock racer?
hij gaat nu namelijk 35 kmh maar kan dat ook sneller?

Dan zou je eerder moeten kijken naar een brushlessset. Als je zwaarder gaat vertanden gaat dat ten koste van je acceleratie en je motor heeft het dan veel zwaarder.
Aan te rijden is om te kijken naar een brushlesssetje. Op Hobbyking al voor 60 euro te krijgen

Back