Zaterdag 24 januari, 3e F3P wedstrijd Loon op Zand.

Discussie in 'F3P' gestart door Alexzzz, 18 dec 2008.

  1. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Bij mij ook al laatst :confused:
     
  2. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Nog nooit last van gehad dat fraps vastloopt..

    Grtzz
     
  3. hezik

    hezik Guest

    Fraps werkt hier ook prima, maar ja, daar kopen de mensen bij wie het vastloopt niets voor natuurlijk :p

    Het helpt wel als je ook nog redelijk wat vrije schijfruimte hebt. En zet 'm naar 'half size' bij 25fps.
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Heb meer dan 1000Gb vrij, dus daar zal het niet aan liggen:D
     
  5. hezik

    hezik Guest

    Schijnt dat Fraps ook neit wil werken op PC's van mensen die teveel eh.. 'rare filmpjes' kijken :rolling:

    Nou ja, ik draai vista en het ding werkt dus prima.. het zou dus wel moeten kunnen.
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Voor de AM nieuwsgierige mensen.. mijn programma is gebaseerd op 1 muziekstuk, geen wild gehak tussen totaal verschillende stukken. Enige wat ik gedaan heb is her en der strategisch een stukje weggehaald om tot de juiste lengte te komen. Het stuk bevat verder alles, drukke stukken waar je als een gek op kunt rollen etc, rustige stukken voor sierlijk vliegen, van die typische overgangen voor snaprolls etc..



    Ik vind muzikaal gesproken de main theme van first contact nog stukken beter, maar die is over het geheel wat te rustig, de 'ruige stukken' ontbreken, helaas.. maar denk dat ik die ook ooit nog wel ga gebruiken:



    Voor de toekomst.. ik heb al plannen gevonden om een Enterprise uit depron te maken, die ga ik bouwen en kijken of ik die zo vliegend kan krijgen dat je er een musical mee kunt maken. Een verhaallijn met gadgets etc heb ik ook al in gedachten, maar ja.. voorlopig niet.

    En ja.. ik ben klassieke nerd, dus startrek fan. Als je mij 10 seconden uit een willekeurige aflevering (TOS, VOY, TNG, DS9, ENT) laat zien, kan ik je vertellen wat het verhaal van die aflevering is :p.. zelfde geldt voor de films :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Pfff, het is gelukt.:banana:
    CamStudio, freeware. Audio pakte die ook niet mee maar windows movie maker heeft dat erover gedaan. Alles nu wel in-sync.

    Wel een "wild gehak tussen totaal verschillende stukken" 4 stukje namelijk: AC/DC - back in black, Rammstein - Wollt ihr das Bett in Flammen sehen, Ozzy Osbourne - No More Tears, Frankenstein drag queens from planet 13 - Murder pie. Uitendelijk is er geen tekst ingekomen, beetje toevallig gebeurt, was niet echt een keuze die ik heb gemaakt.

    1e versie, moet nog een hoop aan gebeuren, niet helemaal goed gevlogen maar de beste van 5 pogingen. Oke genoeg excuses.
    <object width="425" height="344">


    <embed src="http://www.youtube.com/v/GIszFycK4hg&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></object>

    Alstublieft.
     
  8. hezik

    hezik Guest

    Begint er aardig op te lijken, toch? Past het allemaal wel in een hal? :p

    Wild gehak vind ik in dit geval qua muziek nog wel meevallen, er zitten 2 overgangen in die wat subtieler hadden gekund, maar het is tenminste allemaal wel dezelfde stijl.

    Hoe ben je tot dit programma gekomen? Ik bedoel; heb je de muziek uitgezocht en ben je figuren gaan uitschrijven en dan proberen het te vliegen, of heb je figuren bedacht en daar muziek bij gekozen, of heb je de muziek aangezet en ben je gaan vliegen en dan beschreven.. enz enz enz.
     
  9. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ja dat is juist de hele truuk hé, hoe pak je het aan... Erg lastig allemaal.
    Ik heb eerst een hoop muziek gepakt waarvan ik dacht dat er wel op te vliegen was en dat opgezet tijdens het vliegen.
    Dan zijn er wat stukjes waar het wat beter gaat, daar wat figuren op geprobeerd te vliegen, toen die stukjes achter elkaar geplaatst in 1 muziek bestand, nog niet gelet op tijd ofzo.
    Daarna kwam daar "uit zichzelf" wat uit dat ik keer op keer kon vliegen (behoorlijk anders dan wat dit nu is).
    Wat meer knip en plakwerk op van muziek, nu wel 2 minuuten, en echt een routine verzinnen.
    Trouwens, niet alleen sim vliegen maar ook met een stok-vliegtuigje. Beetje vreemd mss om met muziek op en een stok-vliegtuigje in de hand achter de pc te zitten... :turn-l:.
    En daarna pakte ik de dingen waar ik niet tevreden mee was en die veranderde of verving ik.
    Dan in een zaal vliegen, kom je erachter dat die zaal wat korter is dan de vlieg route dan pas je dat weer aan. En weer vliegen en aanpassen tot het punt waar ik nu ben.


    Dus wat was er eerder, de muziek of de figuren? Muziek (waarvan ik al wel wist dat ik erop kon vliegen)

    Volgens mij past dit wel in een zaal. Niet alles heb ik al in een zaal gedaan (begin en einde wel, rolling loops uit hoover bv. niet, dat is recentelijk verandert, maar dat gaat wel passen.) begin moet ik die 2 90graden KE hoeken vlak bij de muur vliegen om het te laten passen. KE loop gaat makkelijk flatspins moeten gewoon best vlak zijn, ik wil nog kijken of ik er een in een tip-spin kan veranderen.
     
  10. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Zoals t er nu bijstaat zal Frans O niet mee kunnen doen,
    gebroken pols bij t schaatsen..
     
  11. hezik

    hezik Guest

    Oef.. da's minder! Dat alles goed komt is natuurlijk eerste prioriteit, maar stel, hij vliegt toch met pult? Dan heb je je polsen niet strikt nodig..
     
  12. hezik

    hezik Guest

    Ach daar zal iedereen z'n eigen methode voor hebben, denk niet dat 'de methode' zal bestaan.

    Ik heb eerst de muziek uitgezocht en ben toen gaan zitten luisteren en bedenken wat ik vind wat bij de muziek past op dat moment. Dat opgeschreven en gaan kijken hoe dat in te passen, ook binnen mijn beperktere kunnen. Ik kan wel gaan plannen om een cirkel van 10 perfect getimede halve rollen te gaan vliegen, maar dat zou vrij zinloos zijn, want voor mij niet uitvoerbaar :p

    Moet je het eens proberen met een pakje sigaretten, de afstandsbediening, kussentjes, kopjes, alles wat voor het grijpen ligt ;)

    Heeeeeel af en toe.. maak ik er ook geluidjes bij.. brooem broem... ;)
     
  13. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Vergeet mobile telefoontjes niet.
    [​IMG]
    :rolling:
     
  14. snapman

    snapman

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Kontich, Belgie
    Ik heb getwijfeld tussen de elipsia en de Vega en vond de laatste net iets mooier.
    De man in het filmpje vliegt er inderdaad snel mee. Nochtans kan je er zeer traag en stabiel mee vliegen; zelfs met een "ouderwetse" setup. De mijne weegt dan ook 170gr zonder iets speciaal te doen. Vlieg er met het motortje van de ikarus edge (31gr) op, lexors 12A regelaar, Jeti rex 5 ontvanger en zelf nog een 9gr servo op de rolroeren. Met wat andere hardware zou ik eigenlijk wel 30 à 40gr kunnen uitsparen.
    Hierbij de foto:
    [​IMG][/URL][/IMG]
     
  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Zo dan, 31 gram:eek::D
     
  16. hezik

    hezik Guest

    Maar maakten zij er ook geluid bij? :p

    Het is natuurlijk ook een smakenkwestie, ik heb de vega inmiddels wel in het echt gezien en het is niet mijn ding, voornamelijk vanwege het kleurenschema. Smaken verschillen godzijdank, anders zou het maar een saaie wereld zijn :)

    En met alle respect, 170 grams vliegt natuurlijk ook prima, maar echt waar, je vliegt er dus niet langzaam mee. Dat KAN domweg niet met dat gewicht, dat zou alleen kunnen als ie fors groter was geweest. Ik denk dat je eens in het echt een langzaam vliegend kistje van rond de 100 gram moet zien om te begrijpen wat ik bedoel.

    Natuurlijk is dat toestel ook op of rond de 100 gram af te bouwen, met de juiste spullen en als je de tijd er voor neemt. Dan zal ie ongetwijfeld ook heeeeeel langzaam willen :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2009
  17. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    je bent niet de enige, ik ben ook een aardige sf fan ik mis alleen starwars.
    kan ik uren naar sf kijken
     
  18. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Weet iemand hoe hoog de zaal in Loon op Zand is? Probeer nl. een geschikte indoorhal voor AFPD te vinden om in te oefenen.

    Overigens zelf ook linkerpols gekneusd op een rot stuk ijs, dus het is hopen dat het de 24ste weer beter is zodat ik mee kan doen :p.

    Fijne avond,

    Julius
     
  19. hezik

    hezik Guest

    Was je niet op walhalla? Het is de zaal waar Wall-halla was, misschien dat je van de filmpjes een indruk kunt krijgen.

    Vrij standaard afmetingen geloof ik, in NL is dat iets van 22m x 44m x 7m
     
  20. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Wat is dat toch met "jullie" modelvliegers:D Ik heb ook tien jaar niet geschaatst, vorige week weer opgepakt en gisteren een toertochtje gedaan, ging best aardig, geen enkele keer gevallen:p (ondanks dat het ijs niet zo best was en ik onder 40 bruggetjes door moest)

    Staat de zaal van LOZ ergens online dan?

    Grt.
     

Deel Deze Pagina