Goedenavond heren,
Vanmiddag (ja nog even vakantie) maar weer eens aan het stoeien geweest zonder resultaat :? :?
Van alles geprobeerd, gisteravond de hele carb. open gemaakt membramen schoongemaakt en alles te weken gelegd in de benzine. Membramen zien er goed uit zijn soepel, alle kanalen zijn open en pompje in de carb. werk ook. Contactpuntafstand is 0,6mm dus dat zou ook goed moeten zijn.
Van allerlei startmethoden geprobeerd maar geen kick in te krijgen, hij vonkt wel en geeft af en toe een plof maar hij zet niet door. als ik de L-naald te ver op zet dan verzuipt de motor weer. Het enige wat ik me nu nog kan voorstellen is dat het mengsel te vet is, 1:33 (om in te lopen) maar dat is wat ZDZ voorschrijft om in te lopen.
Ik heb ook de bok met motor erop op zijn zij gemonteerd (dus uitlaat naar beneden) maar dan krijg ik er ook geen leven in. Wel krijg ik als de motor zo gemonteerd is bijna geen mengsel in de kop ondanks veelvuldig choken, met gasklep dicht of volop open, maakt geen verschil. De conclusie die ik daaruit zou kunnen trekken is dat er toch iets met de carberateur mis is, misschien dat hij het mengsel onvoldoende verstuift.
Ik heb nog geen 98 benzine geprobeerd maar dat zal de volgende stap zijn.
Wat ik wel bijzonder vind is dat als ik de prop tussen de compressie heen en weer slinger ik een geluid hoor waarbij het lijkt alsof er iets los ligt in de motor. als ik de site van Amelung kijk dan zou dat het palletje kunnen zijn wat in de sleuf van de "drehschieber" op een neer gaat, zie foto.
Hebben jullie dat geluid ook bij jullie motoren?
Morgen zal ik Amelung bellen of het misschien verstandig is de motor etc. op te sturen dan kan hij kijken wat er mis mee is, wat mij betreft heb ik er behoorlijk de pee in met deze kl@#$ motor. Ik hoop dat het alsnog opgelost word maar een ding is voor mij duidelijk voor mij GEEN ZDZ meer, is me een te groot risico een motor van deze prijsklasse hoort gewoon te doen waarvoor hij gemaakt is en dat is die prop rond te draaien zonder al teveel poespas.......Zo dat is eruit.
Ik houd jullie op de hoogte en groeten maar weer, als jullie nog tips hebben dan graag (bieden mag ook :wink: )