zelf bedacht vrachtschip

hier de bolders op het dek

Hoe zitten die vast (wil je ze ook als bolder gebruiken?)
Dan hoop ik dat ze vanaf onderdeks zijn vast geschroeft en niet gewoon koud op het dek staan.

Ik heb ze zelf zo vast gezet:

full

Meer foto's in draadje "onderlosser" (zie handtekening-link)

Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat ik toch 1 schroef doe, en ik heb een gat van ongeveer5 mm geboort en ze gaat in gezet met bizonkit... ze zitten nu muurvast, ook heb ik bij sommige bolders (zoals stephan zei) een gatje vanonder geboord en een gaatje in het dek, daar een pin in gestoken en daar de bolders opgezet, vooral achter en voor op de boot want vooral die ga ik als bolders gebruiken...

maar aangezien ik 22 bolders moet maken, en ik dat even zat was ben ik nu een boot voor achterop aan het maken, kzal er vanmiddag een foto opzetten...

Bij mij staan de bolders in gaten in massieve bolderkasten (of in een gat is het gangboord).

Stel dat de bolder een rondhoutje 11 is dan maak in een gat van 10, daar trek ik even een vijl doorheen, dan is het gat 10 en een beetje.
Je smeert wat constructielijm (dat gele bruisgoedje van Bison) aan je boldertje en je geeft je bolder een zacht maar doeltreffend tikje en vast staat ie, de lijm zorgt dat dat ook zo blijft.

er komt nu wat verandering in de bouw, omdat school weer is begonnen. daarintegen kom ik ook vaker op de zaak zodat ik daar wat dingen kan maken als ik klaar ben met werken,

@klaas, precies zoals ik dat doe, met bizonkit uit een blik,

@colabom, ik zet hem achterop (ik heb nog nooit een vrachtschip met davidse gezien geloof ik) het is een statisch model dus ik maak hem van binnen niet gedetailleerd omdat ik er een zeiltje overtrek, de rest probeer ik wel zoveel mogelijk de details op het bootje gemaakt (het moet de vorm van een beekman centerconsole worden...)

hier het bootje dat achterop moet komen, ik heb hem van binnen niet echt met details gemaakt omdat ik er een zeil over wil doen, de achterkant moet wel gedetailleerd worden want daar wil ik de bb motor doen, er komt nog wel een stuurconsole op (zie beekman centerconsole)

full

vandaag de kraan voor achter op het dek gemaakt, ook even fotos wezen maken bij de sluis, weer wat nieuwe ideeen opgedaan voor de verdere details...

van de week weer wat tijd gehad voor de boot, ik heb de stuurhut overnieuw gemaakt want ik vond de oude niet meer zo mooi, nu is mijn vraag: wat voor apparatuur zit er allemaal in een stuurhut? een radar, vaarkaart, dieptemeeter en marifoon, en evt. een laptopje, maar wat voor schermen ziten er nog meer in?

foto 1: een drijfest, met 12 bakstenen... hij ligt hier met de gangboorden nog 3 cm boven water.

foto 2: het achterdek met de kraan, boot en schoorsteen

foto 3: mast voorop.
full
full
full

Zooooooooooooooooo en dat voor een 15 jarigen
Petje af hoor
mvg
Frederik

ps hoe krijg jij die foto.s naast elkaar
Onder elkaar leest wat makkelijker hoor
Zelfs dat vind ik kunstig

mvg
Frederik

Mooie vorderingen. Weer een modelbouwer in ontwikkeling erbij, dat doet een mens goed. :D

De stuurhut ziet er goed uit. Enige kleine minpuntje, het lijkt alsof die bolders achter de stuurhut niet op gelijke hoogte zitten.

@Frederik: Ik zie de foto's niet naast elkaar, maar onder elkaar. En het bericht is niet naderhand nog bewerkt. Misschien een foutje van het forum bij het laden van de pagina?

hallo,
nou in de stuurhut heb je nog vaak bij de iets oudere schepen (rond bouwjaar 2000) 2 schermen. een voor tresco en de ander voor TV. als er natuurlijk een schotel aanwezig is. bij de nieuwbouw schepen zijn de meeste schermen van tresco in de lessenaar gebouwd. (tenminste zo is het bij ons aan boord hoor.)

je zou eventueel ook een bankje, keukentje, tafeltje, stuurstoel kunnen maken voor in de stuurhut.
gr. vincent

bedankt allemaal.
ik zie de foto`s wel naast elkaar,
de stuurhut die hier op staat is om eerlijk te zijn nog de oude, de nieuwe heeft de deuren aan de zijkant, en een voorraam met spijlen... hij is iets breder en iets langer...

k zal er vanmiddag een foto opzetten (heb toch maar tot 11 uur school ;))

hallo mensen,

alleen gaat het nu minder met mn opa en wil ik de boot iets sneller af hebben. vooral de bestuuring waar ik nu hard voor aan het sparen ben.

Per toeval dit draadje gevonden. Voor mij heel herkenbaar, want ik ben (toen ik dezelfde leeftijd had) ook op exact dezelfde manier begonnen met bouwen. Jouw bouwplezier straald ervan af, en wat freek ook al aangaf.

Zooooooooooooooooo en dat voor een 15 jarigen
Petje af hoor

Ik lees dat je aan het sparen bent voor een zender. Nu weet ik niet wat je precies wil, maar als je wil heb ik nog een 2 kanaals zender en ontvanger voor je liggen... Ik denk goed genoeg om er je eerste rondjes mee te varen. Geeft het jouw de mogelijkheid om een goed door te sparen naar een zender waar je echt wat aan hebt. (of wat anders natuurlijk)

Als je mij jouw adres geeft per PB, stuur ik je de zender én ontvanger op.
Ik wil niets voor deze zender hebben.

Succes met bouwen!

full

Kijk dat zijn de mensen waar je wat aan heb.:confused:Ik doe ook wel eens wat voor een ander.
Alleen jammer dat het koper en messing tegenwoordig GOUD zijn
mvg
Frederik:D :D

Kijk, zo help je elkaar!
Dat is een mooie eerste zender voor je schip.

Ik ben benieuwd naar de foto van je nieuwe stuurhut.
Je bent wel details in je stuurhut van plan zeg!
Mijn complimenten voor je bouwen tot nog toe, want het ziet er erg goed uit.

Ik blijf volgen.

@ Frederik: Modelbouw is sowieso een gouden hobby, ik heb zelf ook voor een kleine 300 euro spullen in mijn schip staan en hangen. Maar om het nou bijzonder te noemen, het is redelijk standaard nog bij mij.
Het kan duurder, maar net als anderen hier bouw ik erg veel zelf, en (citaat van Baggeraar) wat je zelf bouwt hoef je niet meer te kopen.

Is toch schitterend dit!

Daar is het forum toch echt leuk voor, hulp van andere en zelf geven ;)
Plezier in het bouwen, en daar gaat het om!

Leuk om te volgen dit.
Ben benieuwd naar de nieuwe stuurhut en verdere vorderingen.

Back