Zelf buggy bouwen(met bestaande onderdelen)

Had zo'n vermoeden:)
Achteraan vond ik de breedte dan wel goed,maar vooraan oogde het niet naar men zin.

Dus de verhouding nu vindt ik persoonlijk beter.
Maar zou wel graag breder wielen voor achteraan willen vinden,maar 1/8 Heb je niet zo veel keuze als bij groggy wielen.
 
Ik bedoelde eigenlijk , wat is de breedte van de banden van de typhon:)
Maar die kan ik eigenlijk zelf meten uiteraard:hammer:

Dus ik zou breder willen, maar de banden zouden uiteraard vooral breder naar buiten moeten vallen,en dan nog eens diezelfde banden/velgen voor vooraan maar in ongeveer dezelfde breedte als nu.
De volgende had ik al gevonden,maar dan zou ik dezelfde smaller moeten hebben of ik heb erover gezien.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20180429-111919_Chrome.jpg
    Screenshot_20180429-111919_Chrome.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 351
Ik wil wel dezelfde diameter als nu natuurlijk ,enkel breder achteraan.
Is wel lastig omdat er geen afmetingen bijstaan bij de webshops.
 
Zo we hebben nog eens wat verder gedaan.
Alles staat vast in het chassis gemonteerd enkel nog zien hoe ik de servohevel ga aansluiten. Bij de typhon staat die arm aan de servosaver die aan stuurmechanisme staat aan de buitenkant,maar heb deze nu moeten omdraaien dat die langsbinnen staat ,maar dan komt die arm van de servosaver ergens tegen,moeilijk uit te leggen zonder foto's.

De rolkooi en het chassis zijn nu belangrijker.
Had eerst ergens eens een prijs laten maken voor een chassis te laten maken,maar nu heb ik ergens een site gevonden om zelf simpel een plooibank te maken en dan zelf het aluminium chassis te plooien.
Maar welk aluminium gebruik ik dan best?
Ik weet dat er aluminium is dat als je dat plooit je scheurtjes krijgt,en dat wille we niet natuurlijk.
En ander probleem is dat waar van voor en achter de differentiële zitten daar in het chassis een holte zit dat difftandwielen dit niet raken. Was ik aan het denken om dit op te vangen om tussen het chassis en diff huis een pakking tussen te steken,dit zou volgens mij toch moeten lukken,denken jullie niet?
 

Bijlagen

  • 20180514_143230.jpg
    20180514_143230.jpg
    384,1 KB · Weergaven: 388
  • 20180514_143215.jpg
    20180514_143215.jpg
    388,5 KB · Weergaven: 445
  • 20180514_143238.jpg
    20180514_143238.jpg
    256,9 KB · Weergaven: 377
"Was ik aan het denken om dit op te vangen om tussen het chassis en diff huis een pakking tussen te steken"

Waarom geen uitsparing maken? Je tekend de afmetingen af en boord de hoeken voor, dan kan je met bv een dremel netjes over de lijn tussen de boor gaten slijpen, even met de vijl er langs en hop je dif valt netjes in de bodemplaat..
 
Maar dan is de onderkant open? Niet ideaal voor diff. Al kun je daar weer een plaatje tegen schroeven om terug te dichten. Bv met de schroeven die de diff behuizing vast houden
 
Bij het chassis van de corvette ZR 1 van Kyosho die ik heb is dit ook zo gedaan. Hier zit idd een heel dun metalen plaatje als afdichting onder tegen de bodemplaat met de schroeven van het dif gemonteerd.
 
Lijkt me elegant en makkelijk. Hoe dan ook niet openlaten. Want er moet ook vet in toch? De diff housings zijn bij mij trouwens allemaal met een rubber dichting gemonteerd. Gewoon gesneden uit dun rubber vel.
 
Ik zou het inderdaad zo kunnen doen.
Lijkt me beter dan een pakking ertussen,want dan komt het diff hoger, én kom ik weer in de problemen met de onderdelen die niet meer rond het chassis passen.
Binnenkort als ik terug tijd heb, ga ik me wagen om aan het chassis te beginnen...!

Welk aluminium raden jullie aan?
 
Met pakking ertussen en diff hoger lijkt me dat nog geen probleem. Normaal enkel vooraan bij de stuurinrichting moet je mss ook ophogen. Maar plaatje onderaan lijkt me idd beste optie hier. Qua type aluminium heb ik niet veel te vertelen. Nog noooit een volledig chassis gemaakt, enkel kleinere onderdelen en dan voldoet elk stuk recup alu prima. Moet je er kopen of heb je w liggen?
 
Het zal inderdaad dat plaatje onderaan worden, ofwel het chassis van de typhon mits aanpassing.
Daar passen ineens de diff huizen op, maar zal ik wel het chassis doormidden moeten zagen om te moeten verlengen op,één of ander manier, heb zo wel een paar ideetjes

We komen er wel...:)
 
Het nadeel van het verhogen is dat de chassis braces ook verhoogt moeten worden.
Dit is wel op te lossen met ringetjes of iets dergelijks, maar ik weet niet wat dit met de werking doet?
Misschien is het met een lang chassis goed om ook de braces langer/steviger te maken?

Het verbinden zou kunnen met wat aluminium strips of profielen?
 
Back
Top