Zelfbouw 25kg turbine

Top werk Gerald hoop hem te kunnen zien draaien wie weet op Deelen.
 
Ik ben zelf een thermiekman (zweven dus), maar als "oude" metaalman ben ik zwaar onder de indruk Gerald.[emoji106]
Ik blijf het met veel interesse volgen.

Groeten,

Brian
 
Smullen , dit is ook weer 3 sterren modelbouw he .
Als er op een forum als dit zo nog een paar meesters bij komen dan geraak ik niet meer in mijn bed :-)) kan erg genieten van al jullie kunsten .

grtjs
 
Gerald Ciao, io sono la vostra produzione di turbine, si può spiegare gentilmente come si costruisce Compressore raggio Gabinetto, come si fa a costruire esattamente?
Grazie e Buon Christma
 
Gerald Hello , I am your manufacturing turbines , you can kindly explain how to build compressor range Cabinet , how exactly do you build ?
Thanks and Merry Christmas
Sorry for the double post .
 
mooi allemaal wat je fabriceert

Hoe staat het met het gewicht, vergeleken met een GR180?
GR180 is kleiner en weegt ongeveer 1180gram. Deze motor is groter, meer metaal. Gisteren op de schaal 1780gram. Hier en daar vanwege voorziene veelvuldig testen eea wat dikker gehouden, ik denk dat hij uiteindelijk 1650gram kan wegen.

Grt,
 
Gaat lekker Gerald, vermoed dat deze week het vuur er al ingaat?
Benieuwd wat de kamer doet voorin met die vele gaatjes, hopelijk heb je genoeg druk achter om de vlam in het midden te houden maar dat ga je wel zien.
Verdersssssssss superstrak porject hoor, en mooi de meester zijn werkstukjes te aanschouwen :yes:
Eens afspreken bij jou zodat ik hem in real kan zien of zelfs horen draaien?

Groet Ger.
Tnx Ger!

Tsja, kamer en kamers! :confused: Heb úúúúren zitten filosoferen naar de betere kamer, praktijk toch altijd weer anders. We zullen inderdaad zien, het zal wel niet de eerste zijn.

Grt,
 
Kerstdagen, niet zo heel veel gedaan, duurt nog wel effe voordat de vlam er in gaat. Laatste hand op de twee test uitlaten, ééntje met een heel open karacter, de andere vrij gesloten zodat ik hem groter maken door kleine ringen er af te slijpen. De open (korte) uitlaat ga ik nog 12 EGT gaatjes maken zodat ik rondom kan meten om te kijken of er grote vlam onbalans/verschillen zijn.

540.jpg


540.jpg



Hier nog twee foto's van de hand gefreesde diffuser. Ik hoop redelijk in de buurt van de correcte hoeken te zijn, best wel veel werk om er zomaar nog een paar te maken.....
540.jpg

540.jpg


80mm Rotor:
540.jpg


Versimpelde inwendige kero starter:
540.jpg


Nu rest nog de motor bevestiging strips, toeren/egt sensor installatie, balanceren én een fod kapje met fairing van glasvezel.

Groetjes,
Gerald
 
@gerald.
Heb je de diameter dikke gedeelte rotoras op 16,5mm gehouden of toch maar wat aan de conservative kant gaan zitten, 18mm?
Je kan de kerostift helemaal inbouwen zoals Behotec dat doet of vindt je dit mooi genoeg?
PS die diff is wel heel erg open, misschien haal je de snelheid er niet uit?
Ben zo benieuwd eigenlijk naar de performance en loop karakteristiek van je nieuwe huisvlijt project.
SUCCES.
 
GR180 is kleiner en weegt ongeveer 1180gram. Deze motor is groter, meer metaal. Gisteren op de schaal 1780gram. Hier en daar vanwege voorziene veelvuldig testen eea wat dikker gehouden, ik denk dat hij uiteindelijk 1650gram kan wegen.

Grt,

Dat had ik gelezen, dat deze motor groter is.
Maar was nieuwsgierig wat het aan verschil in gewicht zou meebrengen.
Als je dit vergelijkt met de commerciële turbines. Dan doe je er niet voor onder. Respect dat je dit allemaal gemaakt krijgt.
 
Tnx!
@gerald.
Heb je de diameter dikke gedeelte rotoras op 16,5mm gehouden of toch maar wat aan de conservative kant gaan zitten, 18mm?
Je kan de kerostift helemaal inbouwen zoals Behotec dat doet of vindt je dit mooi genoeg?
PS die diff is wel heel erg open, misschien haal je de snelheid er niet uit?
Ben zo benieuwd eigenlijk naar de performance en loop karakteristiek van je nieuwe huisvlijt project.
SUCCES.
Hoi, ik heb voorlopig 16,5mm om simpele reden dat ik die assen nog heb. Qua kritisch resonantie toerental zou het nog geen probleem moeten zijn. Diff. vind ik persoonlijk zelfs aan de gesloten kant. Let op, de schoep hoogte is maar 5,8mm, bij de GR180 is dat 7mm wat al een hoop scheelt. Heb nog een paar plannen in back-up.....;) De GR180 diffuser was na lang nadenken, beredeneren en wat calculaties bijna meteen spot-on. Ik hoop er bij deze motor ook zo dicht bij te zitten maar dat weet je pas als je hem voor het eerst opstart. Voor hetzelfde geld start'ie niet eens......

Wat bedoel je met de kerostift?Hij zit bij mij ook ingebouwd, alleen afwijkende installatie, houder en positie. Zou evengoed moeten werken en is heel simpel van opbouw. zie foto's;

540.jpg

540.jpg
 
@gerald.
Kan zo snel geen fototje vinden hoe het in de Behotec ingebouwd zit.
De burner zit plat tegen het voordeksel van de branderkamer gemonteerd en steekt dan met de gloeipunt en uitrede brandstof net in de binnenkant van de branderkamer.
Helemaal ingebouwd dus.
Alleen een 1,5 kwadraat lead en de kero aansluiting komen buiten de aanzuigkelk naar buiten.
 
Hey Ger, ik denk dat we hetzelfde bedoelen.....:rolleyes:

Bij mij zit het ook ingebouwd hoor, enkel brander kero aansluiting en stroom aansluiting via diffuser naar frontcap. Geen externe aansluiting meer. Behotec heeft het trouwens volgens mij weer gejat van Alfred Frank die precies dezelfde installatie heeft. Ook mooi en heb ik ook overwogen, mijn installatie is eenvoudiger en makkelijker (lees: minder tijd nodig! ;)) te maken voor mij. Bij de AF aansluiting moet er nog wat gesoldeerd worden. Ook de stroom aansluiting moet verlengt en gesoldeerd worden. Mijn aansluiting gaat in één rechte lijn rechtstreeks de diffuser door naar buiten. Hier de AF aansluing:

Kerzen-Umbau-004.jpg


Hier nogmaals mijn set-up, eenvoudiger kan het niet denk ik.....

540.jpg


Hier de twee aansluitingen op de frontcap, alleen nog een clipje op de stroom aansluiting:
540.jpg



Groetjes,
Gerald
 
Je hebt helemaal gelijk Gerald, heel netjes ingebouwd zo.
Alfred Frank had het inderdaad het eerst toegepast zoals Behotec het ook doet maar jouw manier ziet er mooi uit, mooier eigenlijk.

En gaat het al kriebelen? laatste rest puntjes, en dan....................vuur erin.
 
Ja, hopelijk zo snel mogelijk vuur er in maar alles moet af zijn, kost me nog wat tijd. Ben zóóóó benieuwd wat'ie gaat doen!

Groetjes,
 
Back
Top