Zelfbouw-> Code HE-X-A

Of gewoon even kijken of je een knipperend oranje ledje hebt, sneller dan de hele boel aan de computer hangen.
Trouwens, ook in manual mode is een multi met een Naza nog behoorlijk stabiel.

ik wil best naar de meeting maar ik heb geen vervoer helaas.
wat betreft de naza, moet wel nog t een en ander nakijken want hij ging overal naar toe, op allerlei modussen.
Bij de Fail safe begon de led snel oranje te knipperen dus ergens hangt er nog iets niet goed.
MAAR hij heeft gevlogen!

Als de Naza in failsafe staat hoort de led ook snel oranje te knipperen.
Als de Naza in Atti-mode staat, knippert de led langzaam oranje.
In manual mode doet de led niets.

Als de Naza in failsafe staat hoort de led ook snel oranje te knipperen.
Als de Naza in Atti-mode staat, knippert de led langzaam oranje.
In manual mode doet de led niets.

Mooi dan klopt dat allemaal, ik neem dat ik bepaalde instellingen moet veranderen voor de naza FC want hij flijft niet hangen helaas. Kan het zijn dat het boven een harde oppervlakte gevlogen moet worden?
gras heeft me meerdere malen gered namelijk :P

Vinnie om antwoord te geven op je eerdere vraag.
het maakt niet zoveel uit welke props je pakt.
bij de 8" moeten ze meer toeren maken en is de accu toch eerder leeg.
10" props minder toeren en dus langere vlucht, ben je wel minder wendbaarder.
Kwa temperatuur merk je niet veel. heb er nu 5 opzitten en merk na vlucht 5 met kleine props dat het wel uitmaakt voor je duur of wendbaarheid.

kwa nasa heb ik nu een mooie instelling maar hij blijft nog niet op zijn plek hangen/ corrigeerd zich niet zoals hij zou moeten.
Gevolg: 2 kapotte 10" bladen 1 hoek kapotgestoten en een looping gemaakt mid air om vervolgens mooi te landen
wat ik ook zeer irritant vond is dat de lipo steeds verschoof en dus een onbalans heeft iedere keer.
Dus daar ga ik ook wat aan doen

hoe ga je het tegen dat als je hem op A(uto) zet dat hij alsnog niet op de plek blijft hangen?

Atti-mode doet twee dingen:
- de quad blijft recht (horizontaal)
- de quad blijft (ongeveer) op dezelfde hoogte als je de throttlestick op ongeveer 50% houdt (beetje afhankelijk van o.a. het gewicht van de quad, de maat van de propellers, etc.)

Het is dus niet zo dat de quad automatisch op zijn plek wordt gehouden. Daarvoor heb je GPS nodig (of je moet alleen indoor gaan vliegen, of als het windstil is)

hij zal in atti nooit echt op zijn plek blijven hangen zonder gps. hij blijft wel perfect level, maar zal met elk zuchtje wind afdrijven. hier is ook niet tegen te trimmen ofzo;)

hij zal in atti nooit echt op zijn plek blijven hangen zonder gps. hij blijft wel perfect level, maar zal met elk zuchtje wind afdrijven. hier is ook niet tegen te trimmen ofzo;)

ok dat is dus duidelijk.

ik zit wel met een ESC probleempje.
Sinds de laatste botsing met de muur raakt een ESC erg warm en de motor wil niet starten.
Kan het zijn dat deze opnieuw geflashed moet worden of is deze prullenbakrijp?

nou ja net nog even de esc en motoren gewisseld, het is echt de ESC
motor voelt een beetje stroef aan, zodra je de helo uitzet niks aan de hand, en is de enige ESC die warm word.

of 1 van de fets heeft een opdondergekregen, en dan moet je inderdaad de esc vervangen.

ik ga hem eens openhalen, eens kijken of ik het kan zien, hijs toch al kapot.
Trouwens even wat anders, ik wil de gain instellen met de aux 3 knop aan de bovenkant, maar nu staat de gain ingesteld op de flap/gyro.
Ik ben de manuel aan t doorlezen maar miss dat iemand het toevallig al weet hoe je knoppen verwisselt in DX8 menu...

alvast bedankt allemaal!

Kon alleen zand vinden dat er tussen zat.
mooi weggehaalt maar heeft nog geen resultaat.
zien jullie iets? ik niet namelijk!

img2620edit.jpg

img2621edit.jpg

img2623edit.jpg

Regelaar kan doorbranden zonder dat je daar iets van ziet, heb het zelf ook een keer gehad na een crash, motor wilde niet meer draaien en aan de regelaar was niks te zien. Maar na het vervangen van de regelaar werkte alles weer goed.

Idd kan je soms geen defect van buitenaf zien bij electronica.
Kan ook vanwege de klap een haarscheur zijn onstaan of de interne belasting door is geslagen als bv de motor op volle toeren zat en plots wordt gestopt door de propeller.
Zand?...was het misschien vochtig zand, kan ook zijn dat door de nattigheid kortstluiting is onstaan. Je kan blijven gissen.
Vrees dat je toch over moet stappen naar een nieuwe ESC ;), zou het risico niet wagen.

Idd kan je soms geen defect van buitenaf zien bij electronica.
Kan ook vanwege de klap een haarscheur zijn onstaan of de interne belasting door is geslagen als bv de motor op volle toeren zat en plots wordt gestopt door de propeller.
Zand?...was het misschien vochtig zand, kan ook zijn dat door de nattigheid kortstluiting is onstaan. Je kan blijven gissen.
Vrees dat je toch over moet stappen naar een nieuwe ESC ;), zou het risico niet wagen.

Ah ja kan ik me goed herinneren namelijk, hij maakte een 360 ineens op 3 meter hoogte en crashlande zichzelf op de poten!
Maar ik kan nogsteeds niet zo snel vinden hoe je bepaalde knopjes op een andere knop kan laten zetten.

Vraagje aan andere DJI HEXA gebruikers, hebben jullie ook last van fluit tonen op hoge toeren door het frame?
Best wel anoying namelijk.

Ahum oeps...

Laatst bewerkt door een moderator:
moest je nu wegduiken?

en wat maakt hij een akelig geluid op z'n kop!
(vliegend trouwens ook...)

ja ik moest wegduiken idd hahaha
en dat geluid komt omdat de cam mono opneemt.
Maar ik wil graag van het fluitend geluid af.
Morgen ga ik de graupners ophalen eens zien of het de props zijn.
Of vanaaf nog filmpje maken.

Ik weet niet hoeveel dat spul allemaal weegt wat je eraan hebt hangen, maar zo te horen vinden je motoren het niet zo fijn. En zo te horen bleef het gas er nog op toen de copter op zijn kop lag? En als ik het goed heb begrepen deed na deze crash een van de esc's het niet meer? Niet zo verwonderlijk. Je moet echt een beetje voorzichtiger met het ding omspringen hoor, anders heb je er maar kort plezier van.

Back