Zelfbouw-> Code HE-X-A

Als alles goed werkt als je het "aux" kanaal gebruikt, zou ik hem gewoon laten zitten. Waarrschijnlijk zit er een of andere mix op je "gear" kanaal (misschien een soort throttle hold o.i.d.?), die ervoorv zorgt dat je throttle reageert op de schakelaar. Ik kan je hier helaas niet verder mee helpen, ik ben niet bekend met de DX8.

Dat is ondertussen al opgelost ik kan hem nu op de "GEAR" In alle modussen beheren :)

Nu nog een kwestie van hem " starten"
zoals ik al zei, de leds reageren wel maar de motoren starten nog niet helaas.
volgens de man moet je de trottles / - \ hebben om te starten ( 3 seconden vasthouden ) maar er gebeurt nog niet veel.
Nog even opzoeken in welke modus hem op te starten en HOE hem op te starten, schijnen meerdere mogelijkheden te zijn...

Kan het zijn dat ik de ESC's verkeerd heb aangesloten? omdat er 3 banaanstekkertjes zijn met 3 ingangen ....
En om eerlijk te zijn heb ik ze er maar gewoon willekeurig ingedrukt. :oops:

Als de stekkers er verkeerd inzitten, zullen hooguit de motoren verkeerd om draaien. (let op: monteer de props pas als je zeker weet dat alles werkt zoals het hoort!) Mocht een van de motoren verkeerd om draaien, dan verwissel je twee stekkertjes (maakt niet uit welke) en dan zou het goed moeten zijn.

Als alles werkt zoals op het filmpje, zou je de motoren moeten kunnen armen door de sticks in 1 van de 4 mogelijke combinaties van posities te zetten. Werkt dat niet, controleer dan of de controller niet per ongeluk in fail safe mode staat. Kijk even goed naar het gedrag van de led, daar kun je veel van aflezen.

Edit: hoe heb je de motor stop ingesteld? Staat deze op "immediately" of op "intelligent"?
Heb je de fail safe al ingesteld? Let op dat de de gassstand in de fail safe positie niet lager mag staan dan 10%.
Staan al je sticks (met uitzondering van de throttle) en trims netjes gecentreerd tijdens het opstarten?

Als de stekkers er verkeerd inzitten, zullen hooguit de motoren verkeerd om draaien. (let op: monteer de props pas als je zeker weet dat alles werkt zoals het hoort!) Mocht een van de motoren verkeerd om draaien, dan verwissel je twee stekkertjes (maakt niet uit welke) en dan zou het goed moeten zijn.

Als alles werkt zoals op het filmpje, zou je de motoren moeten kunnen armen door de sticks in 1 van de 4 mogelijke combinaties van posities te zetten. Werkt dat niet, controleer dan of de controller niet per ongeluk in fail safe mode staat. Kijk even goed naar het gedrag van de led, daar kun je veel van aflezen.

Je hebt inderdaad 4 mogelijkheden om de motoren te starten.
heb ze alle 4 geprobeerd in beide ( zowel M als A ) 3 seconden vasthouden om daarna alle knoppen los te laten.
Led knippert 1x per seconde als je de knoppen loslaat, 2x snel als je probeert te starten ( waarschuwing dat de knoppen niet centraal staan )
Rotorbladen zijn er al vanaf :) hiervoor had ik de waarschuwing al gelezen inderdaad.
Maar hij wil nog niet starten iig.

Ik heb een 4s 5000mah accu, ik heb de voltage monitor ingesteld op
-Current voltage 16.8 ( default weet niet of dat klopt)
-Battery type 4s

1st lvl protection - no load 15,40 v Loss 0.70V = 14.70

2nd lvl Protection - no load 14,80v Loss 0.70 = 14.10

Ik heb dit niet veranderd, maar lijkt me dat dit ook niet helemaal klopt?

EDIT 2

Edit: hoe heb je de motor stop ingesteld? Staat deze op "immediately" of op "intelligent"?
Heb je de fail safe al ingesteld? Let op dat de de gassstand in de fail safe positie niet lager mag staan dan 10%.
Staan al je sticks (met uitzondering van de throttle) en trims netjes gecentreerd tijdens het opstarten?

-motor stop op immediatly ( volgens de tutorial )
-fail safe niet ingesteld omdat ik nu gear gebruik ( fail safe niet toegankelijk dan )
-Sticks staan met uitzondering van trottle allemaal gecentreerd

ik wacht even op jou antwoord alvorens erop te reageren :)

Dus:
- zorgen dat je sticks en trims gecentreerd staan, anders zullen de motoren niet starten.
- 1st lvl protection naar 10,3V, loss 0,2V
- 2nd lvl naar 10,1V, loss 0,2V (uitgaande van een 3s lipo)

Edit: zie net dat je 4s lipo's hebt. Dan wordt het dus /3 *4, oftewel 13,7V en 13,2V
Edit2: behalve met de schakelaar, moet de failsafe natuurlijk ook ingrijpen als bijvoorbeeld het zendersignaal wegvalt. Dit moet je wel apart instellen! (zie hiervoor de gebruiksaanwijzing van de zender)

13.7 en 13,2 is wel erg laag hoor! bij mij staat ie op 14.1, en als ik dan meteen land gaat er zon 82 % weer in de accu. ik zou de eerste op 14.2 zetten, de 2 de op 13,7(dan gaat ie namelijk langzama dalen, dus daarvoor al landen!

13.7 en 13,2 is wel erg laag hoor! bij mij staat ie op 14.1, en als ik dan meteen land gaat er zon 82 % weer in de accu. ik zou de eerste op 14.2 zetten, de 2 de op 13,7(dan gaat ie namelijk langzama dalen, dus daarvoor al landen!

Ik krijg de voltages daar niet van veranderd.
Als ik wil veranderen springt het automatisch weer terug naar 15 volts
*gromt*

Hij wil trouwens nogsteeds niet starten :(

EDIT: inmiddels voltages kunnen aanpassen.
Hexa wilt motoren nogsteeds niet starten :(

Toevallig alles wel goed op de tx call staan?, dus alles klopt en loopt in de goede volgorde ???

de yaw en rolis duidelijk.. die gaan van nature al van links naar rechts en vice versa. Dit moet de txcal ook doen, de balkjes... Dus stick links, balkje ook links in de calibratie.

Dan de sticks welke van bovne ana ronderen gaan. dus je gas en de elevator. Stick naar benden , moet balkje naa rlinks zijn! Stick omhoog, balke naar RECHTS.

Als dit klopt, moet het met de arming commande, de motoren starten...
Zo niet, zijn je regelaars wel compatible met de nasa ? de rzijn nog wel eens wat akkefietjes met de plush versie.. (de laatse lichting), en andere clonen van plush, en of mystery...

Toevallig alles wel goed op de tx call staan?, dus alles klopt en loopt in de goede volgorde ???

de yaw en rolis duidelijk.. die gaan van nature al van links naar rechts en vice versa. Dit moet de txcal ook doen, de balkjes... Dus stick links, balkje ook links in de calibratie.

Dan de sticks welke van bovne ana ronderen gaan. dus je gas en de elevator. Stick naar benden , moet balkje naa rlinks zijn! Stick omhoog, balke naar RECHTS.

Als dit klopt, moet het met de arming commande, de motoren starten...
Zo niet, zijn je regelaars wel compatible met de nasa ? de rzijn nog wel eens wat akkefietjes met de plush versie.. (de laatse lichting), en andere clonen van plush, en of mystery...

Ja hoor alles klopt volgens de callibratie.
ookzo ingesteld dat trottle altijd 10% is bij opstart.
Ik zou zo ff niet weten wat er nog mis is...

Tja, dan wordt het lastig zonder er in real life bij te zijn. Het enige wat ik nog even wil benadrukken is: check echt of je trims gecentreerd staan. Ik heb het net nog even bij mijn quad geprobeerd, maar als ik de trim net iets te ver uit het midden zet, doet 'ie dus helemaal niets meer. Ik weet niet of dat ook geldt voor de subtrim, maar dat is nu net iets wat je niet in de gaten kunt hebben, waardoor je je vervolgens rot zoekt naar waar het probleem zit.

10% bij opstart ???
Das niet goed..

Alles op 0.. je gas dus ook....
Dan je bord armen, door arming code op de zender te doen...
Motoren gaan draaien, en dan BINNEN 3 seconden over de 10% gas geven, anders slaan ze weer uit, de motoren...
Das de enige x wat je met die 10% gas van doen hebt, wat betreft starten van motoren....

Tenminste als je "direct", ingesteld heb als motoren start methode., en niet dus de , in mijn ogen waardeloze "intelligent"

Als je al voor het "armen" 10 procent gas heeft, zal het nooit werken...
Dit zal je ook moeten zien aan een dubbele gele knipper op de vsen unit...

Deze moet gewon 1x knipperen, voordat je de arming procedure zal doen.

Edit:
Check ook je failsafe, hoe die staat in je tx config scherm, daar moet manual of attitue staan, onder in scherm...

Check ook evne mijn bouwverslag, ik kom een dezer dagen ook toe aan behandeling van de assistent software..
beta-update-06-05-2012-manual-bouwverslag-how-van-een-dji-flame-wheel-f450-f330-dji-naza-controller

Laatst bewerkt door een moderator:
Graag gedaan hoor, geen idee of ik degene was met de juiste oplossing, boeit ook niet veel...

Ontopic:
Wat had je nu verkeerd dan ???

Graag gedaan hoor, geen idee of ik degene was met de juiste oplossing, boeit ook niet veel...

Ontopic:
Wat had je nu verkeerd dan ???

Geen idee denk the trottle config niet goed zoals MP al zei iets teveel afwijkend en hij doet niets!
hij stond ook afwijkend naar links met een klein tikje. schijnbaar was dat de trigger.
want ik trek de usb eruit en start m zo..

IS wel duidelijk dat ik de NASA moet finetunen, dat ding ging alle kanten uit.

Mooi dat het spul nu draait, maar wat bedoel je met finetunen en alle kanten uitgaan?
Heb je al geprobeerd te vliegen? Normaal gesproken zijn quads met een Naza zo stabiel als wat.

Of gewoon even kijken of je een knipperend oranje ledje hebt, sneller dan de hele boel aan de computer hangen.
Trouwens, ook in manual mode is een multi met een Naza nog behoorlijk stabiel.

Back