Zelfbouw-> Code HE-X-A

Ok, heel simpel: dat soort meldingen krijg je als je de boel aansluit zonder de zender goed te hebben ingesteld, zonder de ontvanger te hebben aangesloten of te proberen een ongebonden ontvanger te gebruiken. Zie o.a. hier: Clearing Naza error codes?

Ok, heel simpel: dat soort meldingen krijg je als je de boel aansluit zonder de zender goed te hebben ingesteld, zonder de ontvanger te hebben aangesloten of te proberen een ongebonden ontvanger te gebruiken. Zie o.a. hier: Clearing Naza error codes? en lees vooral de tweede post.

Die had ik inderdaad gelezen ja, ook alles daarop gewijzigd en aagepast inmiddels de U naar de Aux verplaats vanwege de 2 channel config die hij nodig heeft.
Ook het opstarten gedaan zoals vermeld in die thread eerst de DX8- dan de lipo op de MC dan de usb van PMC naar Usb pc, hij blijft het maar afgeven.
En deze keer bedankt voor een antwoord waar ik ook feedback terug kan geven! (serieus bedankt)

- heb je de ontvanger gebonden aan de zender?
- heb je een model aangemaakt in de zender voor je flamewheel?
- heb je het "gear" kanaal in de zender geprogrammeerd?

de laatste 3 punten die micropuller neerzet zijn inderdaad de vragen die ik ook wilde stellen. beantwoord die, kunnen we je verder helpen!

de laatste 3 punten die micropuller neerzet zijn inderdaad de vragen die ik ook wilde stellen. beantwoord die, kunnen we je verder helpen!

Dankje jongens, kan weer een beetje lachen.

ik moet hier 3x nee op zeggen.

Dus evenmet het eerste beginnen.
Binden van AR6200 naar DX8 ->

Blijkt dus dat ik geen bind plug heb gekregen bij mijn 2e handsje ar6200
Kan dit ook anders gedaan worden dmv een brugje maken met paperclip oid?

Heb je een servosnoertje? Dan gewoon de twee buitenste draadjes (signaal en massa) aan elkaar knopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je een servosnoertje? Dan gewoon de twee buitenste draadjes (signaal en massa) aan elkaar knopen.

Yes!!! dat is gelukt!!! danku danku,
Zojuist de DX8 aangezet met de bind key ingedrukt, eerst kreeg ik binding daarna transmitting en toen reboote hij zich.

Nu de calibratie doen op de NAZA controller?

Eerst je zender instellen, anders krijg je weer foutmeldingen!
Model aanmaken (vliegtuigmodus), throttle, yaw, pitch, roll zullen al wel zijn ingesteld, dus alleen nog de schakelaar inprogrammeren.

daarna ontvanger(als nog niet gedaan) op naza aansluiten en via de naza assistant je tx calibratie doen.

Eerst je zender instellen, anders krijg je weer foutmeldingen!
Model aanmaken (vliegtuigmodus), throttle, yaw, pitch, roll zullen al wel zijn ingesteld, dus alleen nog de schakelaar inprogrammeren.

Het duurt even voor ik antwoord omdat ik de manual van de DX8 aan t doorlezen ben.
Maar volgens de controle werkt alles naar behoren.
Wat bedoel jij precies et schakelaar programeren? de aux?

BvD

Het duurt even voor ik antwoord omdat ik de manual van de DX8 aan t doorlezen ben.
Maar volgens de controle werkt alles naar behoren.
Wat bedoel jij precies et schakelaar programeren? de aux?

BvD

Ok alle warnings lijken weg! ook de callibratie is voltooid, zonder problemen nu.
maar als ik het systeem aanzet dan blijft hij rood knipperen, dus hij is nog niet helemaal klaar.

Wat bedoel je precies met calibratie? Heb je in de GUI de uitslag van de sticks gecalibreerd? Staat de schakelaar ook al goed ingesteld?
Rood knipperend ledje kan een low-voltage warning zijn. Als je accu goed is opgeladen, kan het zijn dat de instellingen van de "voltage monitoring" nog niet goed zijn.

Laatst bewerkt:
Let op dat je alle stappen volgt en ook alles goed instelt:

Top man!
Nog een vraagje over de Calibratie.
Zodra ik de gear overzet en de flightmode naar auto gaat.
klopt het dat de trottle dan vol op de 100% gaat?
bij Manual mode kan je hem zelf vrij bewegen.

Je bedoelt waarschijnlijk Atti (attitude-mode). Nee, dat is niet normaal. Klinkt alsof er nog een of andere mixfunctie aan staat. Kijk even in het menu van je zender. Ik denk dat naast het kanaal voor de "gear" ook het throttle kanaal aan de schakelaar gekoppeld.
Weet je zeker dat je het model hebt ingesteld als vliegtuig en niet als helicopter?

Je bedoelt waarschijnlijk Atti (attitude-mode). Nee, dat is niet normaal. Klinkt alsof er nog een of andere mixfunctie aan staat. Kijk even in het menu van je zender. Ik denk dat naast het kanaal voor de "gear" ook het throttle kanaal aan de schakelaar gekoppeld.
Weet je zeker dat je het model hebt ingesteld als vliegtuig en niet als helicopter?

Dit is niet zo als ik deze gebruik in AUX mode. dan kan ik nog de boel op 3 modes zetten zoals auto, Manual en safe mode, Dan doet de trottle ook niet meer mee.
Is dat dan wel goed juist?

En er staat ARCO met een vliegtuigje in beeld dus dat zit wel goed :)

Bedoel je dat je de "U" nu aan het "aux" kanaal hebt gehangen? Dat maakt volgens mij niet uit, je gebruikt dan alleen een ander kanaal van de zender (die dus ook aan een andere schakelaar is gekoppeld begrijp ik?)
Zolang je met je schakelaar kunt kiezen tussen "manual", "fail safe" en "atti" zit je goed. Je hoort in "manual" en "atti" gewoon volledige controle te hebben over de sticks. Hoe dat zit als de boel in failsafe staat weet ik niet, nooit op gelet eigenlijk. In ieder geval zal de quad niet reageren op input van de zender.

Bedoel je dat je de "U" nu aan het "aux" kanaal hebt gehangen? Dat maakt volgens mij niet uit, je gebruikt dan alleen een ander kanaal van de zender (die dus ook aan een andere schakelaar is gekoppeld begrijp ik?)
Zolang je met je schakelaar kunt kiezen tussen "manual", "fail safe" en "atti" zit je goed. Je hoort in "manual" en "atti" gewoon volledige controle te hebben over de sticks. Hoe dat zit als de boel in failsafe staat weet ik niet, nooit op gelet eigenlijk. In ieder geval zal de quad niet reageren op input van de zender.

Ok dat is duidelijk heb hem weer in de gear gezet.
Zodra ik de switch op A zet ( auto) dan reageert de trottle daar helemaal niet op.
Dit is dan deus de bedoeling ljkt me.

OK naar de callibratie op WRITE geklikt programma afgeslote, de USB uit depc gehaald en de leds doen hun werk :)
Zodra ik de sticks naar links beneden en rechts beneden heb staan begint hij 2x snel te knipperen en anders gewoon 1x per seconde.
Krijg hem nog niet gestart.
Wat is de volgende procedure? dankjewel voor alle hulp zover Micropuller.
Word echt wel gewaardeerd

Als alles goed werkt als je het "aux" kanaal gebruikt, zou ik hem gewoon laten zitten. Waarrschijnlijk zit er een of andere mix op je "gear" kanaal (misschien een soort throttle hold o.i.d.?), die ervoorv zorgt dat je throttle reageert op de schakelaar. Ik kan je hier helaas niet verder mee helpen, ik ben niet bekend met de DX8.

Back