Zelfbouw-> Code HE-X-A

Langzaam maar zeker komt het pakket aan, heb nu de zender binnen :)

scaled.php

Ik heb het naza pakket hier nu ook liggen, alleen een ding snap ik niet...
waaraan sluit je de lipo? is dat aan de led controller op t bord of mis ik hier iets

Komt dit plaatje je bekend voor?

a4741506-85-NAZA.jpg

nee nog niet gezien dankjewel!!! kan ik goed gebruiken!!!
maar dat bedoel ik niet eigenlijk.
wat ik bedoel is hoe je het zo soldeert dat je 2 lipos op het bord maakt zodat je ze ook weer los kan halen. voor opladen ed.
ik zag vandaag iets over een zelf te maken connector.
maar wil de lipo los van het bord kunnen halen namelijk.

Update:

Mooi soldeerwerk, zit voor 1/3e in elkaar. nog even wachten voor oplossing en de nodige zender/ontvanger werk.
Ik hoop op een AR8000 ontvanger,anders voor orangebox gaan

img2396v.jpg

img2398edit.jpg

img2408h.jpg

img2410s.jpg

Laatst bewerkt:
Op de site van Dji staan gebruiksaanwijzingen (daar komt dat plaatje ook vandaan)
NAZA User Manual
f550 user manual

Als je niet van lezen houdt, kun je ook filmpjes op youtube zoeken:

En dat kabeltje om de accu aan te sluiten moet je dus inderdaad zelf maken.
Waarom wil je er trouwens per se twee accus op zetten? Je weet dat dit afgeraden wordt?

Laatst bewerkt door een moderator:
En dat kabeltje om de accu aan te sluiten moet je dus inderdaad zelf maken.
Waarom wil je er trouwens per se twee accus op zetten? Je weet dat dit afgeraden wordt?

Ja dat wist ik, maar zo dat ik ze appart kan aansluiten.
2 lipos erin 1 aangesloten. is deze leeg kabeltje wisselen en juh!

dankjewel voor de info!

Als ik het goed begrijp ben je van plan om twee lipos in te bouwen, waarvan er telkens maar 1 is aangesloten? Dan kun je beter de lipo verwisselen als je toch moet landen, in plaats van de hele tijd dat dode gewicht meesjouwen.

welke lipo/prop combo heb jij op de f550 arf set?

lipo zie afbeelding

Spec.
Capacity: 5000mAh
Voltage: 4S1P / 4 Cell / 14.8v
Discharge: 30C Constant / 40C Burst
Weight: 526g (including wire, plug & shrink wrap)
Dimensions: 149x51x37mm
Balance Plug: JST-XH
Discharge Plug: 5.5mm Bullet-Connector

props: 10 × 4.5in ; 8 × 4.5in maar daar komen later nog graupners op
nog even wachten op $$$

Schijnt een goede combi te zijn omdat meerderen met deze set vliegen

ja ik heb dezelfde accu's, maar zit dus te twijfelen om 8 of 10 inch graupners te gaan kopen. sommige zeggen dat het met 10 inch op 4 cellen te warm word(motoren) maar en er zijn er ook waar ze lauw warm worden.... moeilijk kiezen...;)

ja ik heb dezelfde accu's, maar zit dus te twijfelen om 8 of 10 inch graupners te gaan kopen. sommige zeggen dat het met 10 inch op 4 cellen te warm word(motoren) maar en er zijn er ook waar ze lauw warm worden.... moeilijk kiezen...;)

bij gelijke spoed heeft een kleinere prop een kleinere luchtweerstand maar minder lift. bij een grotere dus meer luchtweerstand maar ook meer lift.

Voor zware toepassingen, stunts en hoge snelheden is meer lift interessant.
Wil je alleen vliegen, en wat heen weer bewegen dan heb je niet zoveel extra lift nodig en kun je prima af met 8" props.
Wil je er een camera onder knopen of stuntvliegen dan zijn grotere props handig want dan heb je extra lift achter de hand om je stunts uit te voeren of je lading mee te dragen.

Wat warmte betreft is het altijd handig om dit uit te testen.
Van sommige combi's is bekend dat ze erg warm worden.
Bij deze combi is het niet bekend maar hier word sowiso aangeraden om Graupners aan te schaffen omdat de standaard DJI props van 8/10" bij een hogere Mah lipo midair doormidden breken.
Vandaar dat ik ZSM Graupners erop zet.

Het is even aan jou hexa/quad config en doeleind welke lengte je wilt.

@graphic

ik ben van plan exact dezelfde hexa als jij(de f550 arf) te gaan kopen, vandaar mijn vraag aan jou;)

@drkdgglr de motoren staan niet in ecalc dus die kan ik niet gebruiken;)

Je kunt kiezen voor "custom" en dan zelf motorgegevens invoeren. Dus als je de juiste data hebt, kun je elke motor invoeren.

DJI-2212MOT - DJI-Innovations 2212/920Kv 4S Brushless Motor
New! DJI-Innovations 2212/920Kv F450 Brushless Motor
4S (8045Prop) or 3S (1045Prop)
8mm Shaft Size.

Vul ik 3S in: niets aan de hand. Vul ik 4S in:
* max. current over the limit of the motor. Please verify the limits (current, power, rpm) defined by the manufacturer! *

@ dirk, ik heb niet al die precieze gegevens dus word lastig;)

@ micropuller, 3 keer geprobeerd maar nogsteeds niet de motor gevonden maar goed. ik weet dat volgens de beschrijving 4s met 8 inch word aangeraden, maar zie ook veel mensen die 4s met 10 inch vliegen en zoek dus GEBRUIKERS ervaringen;) maar toch bedankt!

Back