Afgezien van het ontbreken van de achteruit, zie ik geen enkele reden waarom een vliegtuigmotor niet in een auto zou kunnen. Die motor heeft verder geen benul waar ie ingebouwd zit hoor, dat zal 'm worst zijn, zolang ie maar kan draaien.
Niet helemaal eens. Idd een motor is een motor, het maakt niet uit wat hij aandrijft.... helaas...
Een automotor moet aan ietsje meer voldoen dan de motoren die in vliegtuigen draaien. Los van het feit dat ze meer stof en troep happen, moet hij mechanisch iets robuster zijn.
Een auto krijgt veel meer abrupte klappen. Als je een buitenloper gebruikt, gebruik dan ééntje van b.v. Plettenberg of Hyperion. Deze buitenlopers zijn namelijk aan twee kanten van de bel (roterende kan) gelagerd.
De betreffende Hextronic motor is een prima motor, echter de bel is aan één zijde opgehangen. Door hardere klappen (springen, stoeprandje, een keer over de kop rollen enz.) gecombineerd met een vaak iets hoger gewicht van de bel, komt de bel zeker los van zijn houder. Daardoor zal vaak ook een magneet (of meer) loskomen waardoor de uiteindelijk oorzaak van loskomen "bevuild" wordt.
Wil je toch een koppel motor gebruiken, kijk dan naar de (opbouw van) hyperion buitenlopers, of de plettenberg buitenlopers. Misschien kan je een lager toevoegen aan je HXT. Ook de 6 pool binnenlopers kunnen enorm koppel hebben (b.v. ook plettenberg motoren of de Mega's of enkele klonen hiervan).
Overigens een Nederlandse online winkel (rct) heeft een 70 amps regelaar met achteruit ook erg betaalbaar. Deze moet voldoende zijn voor je toepassing, helemaal als je iets meer vertand en een 4S lipo gebruikt.
Mooi project overigens, ik (en vele) doen het je niet na!
Vriendelijke groeten van Aldert