Zescilinder Kloon

Vet :D
waarom kunnen net buitenlopers de ergste vermogens aan? sterkste magnetische flux en thermische massa en open koeling?
 
Buitenlopers zijn makkelijker te wikkelen, da's alles. Daardoor zijn er mensen die er veel koper in kunnen stoppen: hoger rendement. Door een rendementsverhoging van 80 naar 90% verdubbelt het vermogen dat motor kan verwerken. Fabrikanten doen dat niet zo extreem, noch bij binnenlopers noch bij buitenlopers. Moet handmatig, veel te duur.
Verder gebruikt Scorpion 0.2mm dik statorblik i.p.v. 0,35mm. Dunner blik geeft minder ijzerverliezen (nutteloze werverlstromen in de stator). Hoger rendement -> meer vermogen.
Bij groter diameters wordt de statorkern (niet de statorpolen) hol, betere koeling.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ach, het is allemaal een balans van gewicht, diameter, aantal polen, enzovoorts.

Denk dat mijn motor wel te dik is maar ik ben erg benieuwd naar het rendement met de vetraging en een stuk hoger toerental.

:)
 
Het treffende in deze site is de complete biezieling van de goede man...
Inzicht en goed gereedschap doen de rest...
Modificeert de FRM props rigoureus om de hoge toerentallen te weerstaan...
Leitmotiv is niet F5B maar puur snelheid... Het zijn de ingrediënten die een goede maaltijd maken...

Hier is het RC-Network draadje... denk dat jij er wel raad mee weet... vol grafieken met gemeten waarden...
Hotliner mit Direktantrieb
 
Laatst bewerkt:
Back
Top