Ziggo en XS4ALL moeten TPB blokkeren

Nee ik baal af en toe dat ik nederlander ben.
Is dat specifiek voor Nederland? Denk het niet. Meer iets van de beschaafde Westerse wereld waar alles draait om op sensatie beluste media. Enerzijds prima om onjuistheden te melden, maar draaf niet eindeloos door om er geld uit te slaan. :?

ALS USER:

Meneer melde terstond wel even dat het zijn nichtje was... heel begrijpelijk, maar toch denk ik:

Het is begrijpelijk, maar ook zijn eigen keuze om dat erbij te melden.
Als ik de manager zou zijn van die zwemschool zou ik mij kapot schamen om die uitspraak.
Want : dan is er namelijk geen sprake meer van vertrouwen.

De ophitsende media kan in dit geval storend zijn, maar anderzijds, blijft er niks meer onder de pet, en dat is ook wel weer mooi.

ik vind deels dat je gelijk hebt emiel , maar ik ken mensen die een ongelukkig kindje hebben die is misbruikt en dan veranderd je gedachhtengang wel ff hoor.
tuurlijk is het fout om mensen over 1 kam te scheren , maar neem nu als voorbeeld dat misbruik bij de kerk !
iedereen weet al jaren dat dit zich afspeelde , maar niemand deed er iets concreets mee .
nu is het allemaal ontploft mede door de media en door het adequaat optreden van justitie en nu komen er duizenden mensen wereldwijd naar voren die nu pas durven spreken over wat hen jarenlang is aangedaan .
nogmaals ik ben het met je eens dat sommige ndingen anders kunnen in de westerse wereld , maar als jouw dochter ( wat ik echt niet hoop ) thuis komt met het verhaal dat er iemand aan haar gezeten heeft dan wil jij het ook van de daken schreeuwen om andere ouders en kinderen te behoedden voor het leed wat dit met zich mee brengt .
ik zou dan liever hebben dat die oom even zegt dat het om zijn nichtje gaat , dan dat er niemand raar van opkijkt en dat iemand met kwade intensies zich NIET zou hoeven verantwoorden en vrij spel heeft , het is krom ik weet het , maar we leven in een zieke wereld en als dat de manier is om de gemeenschap scherp te houden en de kinderen te behoedden dat ze ten prooi vallen aan zulke " predators " dan denk ik dat de prijs die het dan kost zeker afweegt tegen het risico wat wordt afgedekt .

mvg eric

Tsja ik denk ook dat je wel gelijk hebt...

Kosten baten analyse.. Maar wel is het zo, dat dit door media opgehitst (foute woordkeuze) wordt...

En dan heb je mensen die idd niet langer dan hun neus kijken, en dus "argwaan" krijgen.. Hoewel in eerste instantie, dit natuurlijk enkle goed bedoeld is, in het kader van preventie, dat dan weer wel...

Ik vind ook wel dat mensen die niet bij dit soort zaken betrokken zijn, veelal "over reacting" bezig zijn. Als een kind een volwassene in een speeltuintje een kus geeft (en bij voorkeur als anderen het kind wel maar de "vreemde" niet kennen) dan is er al gelijk blinde paniek. Een beetje objectief observeren, nadenken en dan pas conslusies trekken is tegenwoordig oh zo moeilijk. Alles moet maar voorgekauwd worden zodat mensen niet meer hoeven te kiezen. Dan slikken ze het vanzelf wel want ze denken niet eens aan alternatieven. :(

Met die hele discussie over SOPA die tegenwoordig aan de gang is, hoorde ik trouwens nog een interessantant argument contra censuur.
Het feit dat er gedownload wordt houdt geen verlies in voor de verdelers van multimedia of gelijkaardige auteursrechtelijk beschermde producten. De waarde van de gedownloade producten vertaalt zich niet automatisch naar een misgelopen waarde die wel behaald zou zijn door de verkopers als er niet gedownload zou kunnen worden.

En dat is wel een zeer overtuigend en ultiem argument naar mijn mening. Immers stel dat er tegenwoordig voor 10.000 gedownload wordt per jaar. En dan zou plots het downloaden wereldwijd volledig onmogelijk worden, dan zouden de houders van de rechten op de producten niet plots 10.000 rijker worden.
Mensen hebben een bepaald budget voor ogen dat ze wensen te besteden aan deze producten. Dat budget zal sowieso besteed worden, ook al is het zeer klein. Mocht er niet meer gedownload worden, zal dat budget niet plots groeien.

Het gevolg van censuur zou dus zijn dat mensen geen toegang meer krijgen tot de downloadbare inhoud, waardoor er misschien net een daling van de gekochte producten zal zijn! Hetgeen we downloaden heeft immers ook een reclamefunctie; hetgeen ervoor kan zorgen dat we later net bepaalde producten van bepaalde artiesten of makers willen gaan kopen.
Voorbeeld: ik download de eerste cd van een band die ik graag hoor, gratis en voor niets. Of ik ze nu goed vind of niet is eigenlijk irrelevant; als ik ze ooit op een affiche zie staan, zullen ze me bekend in de oren klinken en zal ik zeker eens gaan kijken. Groot publiek = grote opbrengsten voor een band = grote kans om cd's en andere merchandising te verkopen.

Met andere woorden: Budget van 100 zal geen budget van 200 worden wanneer we niet meer kunnen downloaden. Downloaden = gratis reclame!

Feit. :yes: Recent voorbeeld is nog de discussie tussen BUMA en Radio 538 over o.a. de Podcasts van Dance Department. Die podcasts zijn voor een groot deel promotie voor de kleine labeltjes waar anders het grote publiek nooit van gehoord zou hebben. En ineens moet er voor betaald worden. En dat terwijl veel van deze artiesten niet eens bij de BUMA aangesloten zijn. :?

De cijfers over winst en verliezen worden naar mijn mening verzonnen om hun doel te halen. Artiesten die er geen problemen mee hebben beweren dat het downloaden hun alleen maar helpt in zowel bekendheid als inkomsten terwijl de grote maatschappijen alleen maar verliezen berichten. Klinkt een beetje tegenstrijdig.

Maar het is waar. Onder de mensen die wel downloaden maar niets kopen zijn er genoeg die ook minimaal 2x na moeten denken om iets te kopen als er geen download zal bestaan.

De grootste inkomsten bij de artiesten zelf zit in de optredens, zo lang die geen gevaar lopen zit de artiest goed.

Dit is ook nog wel een mooie over het illegaal downloaden
The Escapist : News : Valve's Gabe Newell Says Piracy Is a Service Problem
Relevante quote
"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem,"
Voor mezelf zit er een behoorlijke kern van waarheid in. Ik heb amper meer cd's, dvd's of games gekocht de afgelopen 10 jaar. Gewoon omdat het via utorrent ed veel gemakkelijker is om aan je spullen te komen. Ik wil niet naar de stad gaan om het te kopen of op de postbode wachten voordat ik het kan gebruiken. Of naar de winkel gaan om erachter te komen dat ze het niet hebebn. En ik wil ook geen 1dollar betallen aan itunes om een liedje te kunnen luisteren om er vervolgens achter te komen dat het een bagger nummer(album) is (geldt ook voor cd,dvd ed)

Mij om het even of ik download of koop. Sterker nog, vaak vind ik het makkelijker een fysieke cd of dvd te hebben i.p.v. een elektronische versie. Even ergens heen om te luisteren en een cd/dvd speler is snel gevonden. Geklooi met snoertjes, media players, iPod's etc. is ook niet altijd zaligmakend.

Wat mij wel mateloos steekt is dat een cd'tje hier in Nederland 15 tot 20 eypo kost terwijl ik die via het buitenland voor 8 tot 12 eypo heb. Zelfde product maar voor bijna de helft van de prijs. Mag meneer Breukhoven en consorten in een leuk huis wonen, maar dat hoef ik niet te financieren. :nooo:

Back