ik vind deels dat je gelijk hebt emiel , maar ik ken mensen die een ongelukkig kindje hebben die is misbruikt en dan veranderd je gedachhtengang wel ff hoor.
tuurlijk is het fout om mensen over 1 kam te scheren , maar neem nu als voorbeeld dat misbruik bij de kerk !
iedereen weet al jaren dat dit zich afspeelde , maar niemand deed er iets concreets mee .
nu is het allemaal ontploft mede door de media en door het adequaat optreden van justitie en nu komen er duizenden mensen wereldwijd naar voren die nu pas durven spreken over wat hen jarenlang is aangedaan .
nogmaals ik ben het met je eens dat sommige ndingen anders kunnen in de westerse wereld , maar als jouw dochter ( wat ik echt niet hoop ) thuis komt met het verhaal dat er iemand aan haar gezeten heeft dan wil jij het ook van de daken schreeuwen om andere ouders en kinderen te behoedden voor het leed wat dit met zich mee brengt .
ik zou dan liever hebben dat die oom even zegt dat het om zijn nichtje gaat , dan dat er niemand raar van opkijkt en dat iemand met kwade intensies zich NIET zou hoeven verantwoorden en vrij spel heeft , het is krom ik weet het , maar we leven in een zieke wereld en als dat de manier is om de gemeenschap scherp te houden en de kinderen te behoedden dat ze ten prooi vallen aan zulke " predators " dan denk ik dat de prijs die het dan kost zeker afweegt tegen het risico wat wordt afgedekt .
mvg eric