Maar aangezien je min of meer aan veel dingen Scheiße hebt, weet ik niet of ze wel zo blij moeten zijn met jou komst in Weidenbach.
Hoezo schijt aan dingen?
Ik hou me zoveel mogelijk aan de regels, te hard rijden doet iedereen wel eens, als je daar op doelt.
En dat heen en weer naar Duitsland rijden, dat is niet verboden, er is geen afsluiting van de grens.
Belgie kan ik helaas niet naartoe, dus dat doe ik dan ook niet.
De mensen in Weidenbach zijn blij met me, ze komen regelmatig even buurten.
De mensen in Nederland waren ook blij met me, ik veroorzaak geen overlast en probeer altijd mensen te helpen.
Dus als je me niet kent kan je niet van dat soort uitspraken doen.
Hans, als ik hem op moet halen dan zeg je het maar, dan kan je hem hier weer ophalen (op dit moment 4 uur vanaf Amsterdam).
Het coronavirus is wel te vergelijken met een griepvirus en het aantal doden ligt maar minimaal hoger dan bij een flink griepvirus.
Nadeel van corona is dat je nog geen enkele afweer hebt opgebouwd omdat het totaal nieuw is en bij een griepvirus heeft men altijd wel iets van afweer omdat men dat al vaker gehad heeft.
Volgens wat mensen in het Erasmus die ik gesproken heb voordat ik naar Bali ging moet je er niet erg bang voor zijn.
Het verspreid zich moeilijk door de lucht, je moet echt dichtbij een besmet persoon gestaan hebben en hij moet dan in jouw richting geademd of gesproken hebben voor een langere tijd.
Mijn idee was dat ik als ik vlak langs iemand liep die het zou hebben ik het ook zou krijgen, dat is dus niet zo.
En omdat mijn afweer minder is door de medicijnen loop ik minder gevaar want het virus maakt gebruik van je immuunsysteem, mijne wordt onderdrukt door de medicijnen dus als ik klachten krijg dan is het minder dan een sterk persoon.
Ik hou wel afstand van mensen, ze komen nu ook niet in mijn huis, voordat ik naar Bali was kwam er elke ochtend wel iemand op de koffie, nu even niet, voor hun gezondheid, misschien heb ik het wel maar merk ik het niet.
Maandag moet ik weer naar het Erasmus voor controle van de transplantatie, ik ga vragen of ik een test kan krijgen, dan weet ik het zeker.
Testen zijn schaars in Nederland omdat ze zaken doen met de verkeerde fabriek/groothandel.
Hier in Duitsland heeft Basf er honderdduizenden weggegeven aan Nordrhein-Westfalen en Rheinland-Pfalz.
En Bosch is ook testen aan het ontwikkelen.
Nederland heeft al zijn kennis weggegeven en is afhankelijk van andere landen, Duitsland doet dat toch beter.
GJ
GJ