Zijn alle modelvliegclubs nu dicht door corona?

Discussie in 'Verenigingen' gestart door Bertus, 9 apr 2020.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Onzin, de grens is niet dicht, ik ben gisteren Duitsland uit en Duitsland ingereden en ik ben net ook even benzine en petroleum wezen halen in Luxemburg.
    De NL regering doet net of de grens met Duitsland dicht is maar er staat nergens controle, gisteren met mijn fret achterin Duitsland weer ingereden, en die is zo illegaal als de pest, geen vaccinatie voor hondsdolheid en andere dingen..

    Maar het is hier vandaan 4 uur rijden, als ik hem op moet halen dan kan dat wel, als ie in de auto past.

    GJ
     
  2. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Als je er nu een overnachting bij had, dan had je jezelf 14 dagen in zelf isolatie moeten plaatsen.
    Maar aangezien je min of meer aan veel dingen Scheiße hebt, weet ik niet of ze wel zo blij moeten zijn met jou komst in Weidenbach.:(
    Straßenbeleuchtungslampen werden durch UV-C-Lampen ersetzt, um die importierte Korona zu beseitigen.
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb ook niks gehoord dat de grens dicht zou zijn, tijdens het Paasweekeinde was er wel controle maar ook geen afsluiting.
     
  4. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Dit is correct, Nordhrein-Westfalen heeft een beroep op Berlijn gedaan om niet tot het sluiten van de grenzen over te gaan omdat het grensverkeer al met 70 procent is afgenomen. Dus op een enkele modelbouwer na gaat men de Duitse grens vanuit Nederland bijna niet meer over. ;)

    Ik twijfel nog @GJ ook al is deze zwever van EMS een hele grote wens. Ik ga hem eerst een PM sturen en vragen wat er bij zit en proberen iets af te dingen want voor zover ik het nu kan zien is hij nog zonder servo's en dan scheelt het bijna niks met de nieuwprijs.
    Maar met deze kist ben ik wel afhankelijk van een club i.v.m. slepen en hiermee kom ik weer on-topic, wat is er dit jaar of volgend jaar nog mogelijk?
     
  5. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Ik merkte vandaag opeens dat het nu allemaal wat soepeler er aan toe gaat op straat en in de supermarkten dan vorige week, misschien wel te soepel. Als iemand dan wild of via de club vliegt en zich aan de regels houdt dan lijkt mij dat het risico om besmet te worden aanzienlijk kleiner is dan op straat of in een winkel.
     
  6. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Jij praat wel heel erg naar jezelf.
    Zeker geen geliefde van je overleden?
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2020
  7. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    Rare vraagstelling Bertus,

    Al het gehele draadje vertellen mensen over hun praktijk ervaring omtrent Corona.
    Zelf begon ik met het plaatsen van bepaalde statistieken van de gehele Nederlandse bevolking,vroeger en heden.
    Pas daarna vertelde ik iets over mijn praktijk ervaring.

    Maar goed je vraag was:Zeker geen geliefde van je overleden?

    Ik zal jouw vraag beantwoorden met:Ja

    groet:Robin
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hoezo schijt aan dingen?
    Ik hou me zoveel mogelijk aan de regels, te hard rijden doet iedereen wel eens, als je daar op doelt.
    En dat heen en weer naar Duitsland rijden, dat is niet verboden, er is geen afsluiting van de grens.
    Belgie kan ik helaas niet naartoe, dus dat doe ik dan ook niet.
    De mensen in Weidenbach zijn blij met me, ze komen regelmatig even buurten.
    De mensen in Nederland waren ook blij met me, ik veroorzaak geen overlast en probeer altijd mensen te helpen.
    Dus als je me niet kent kan je niet van dat soort uitspraken doen.

    Hans, als ik hem op moet halen dan zeg je het maar, dan kan je hem hier weer ophalen (op dit moment 4 uur vanaf Amsterdam).

    Het coronavirus is wel te vergelijken met een griepvirus en het aantal doden ligt maar minimaal hoger dan bij een flink griepvirus.
    Nadeel van corona is dat je nog geen enkele afweer hebt opgebouwd omdat het totaal nieuw is en bij een griepvirus heeft men altijd wel iets van afweer omdat men dat al vaker gehad heeft.
    Volgens wat mensen in het Erasmus die ik gesproken heb voordat ik naar Bali ging moet je er niet erg bang voor zijn.
    Het verspreid zich moeilijk door de lucht, je moet echt dichtbij een besmet persoon gestaan hebben en hij moet dan in jouw richting geademd of gesproken hebben voor een langere tijd.
    Mijn idee was dat ik als ik vlak langs iemand liep die het zou hebben ik het ook zou krijgen, dat is dus niet zo.
    En omdat mijn afweer minder is door de medicijnen loop ik minder gevaar want het virus maakt gebruik van je immuunsysteem, mijne wordt onderdrukt door de medicijnen dus als ik klachten krijg dan is het minder dan een sterk persoon.

    Ik hou wel afstand van mensen, ze komen nu ook niet in mijn huis, voordat ik naar Bali was kwam er elke ochtend wel iemand op de koffie, nu even niet, voor hun gezondheid, misschien heb ik het wel maar merk ik het niet.

    Maandag moet ik weer naar het Erasmus voor controle van de transplantatie, ik ga vragen of ik een test kan krijgen, dan weet ik het zeker.
    Testen zijn schaars in Nederland omdat ze zaken doen met de verkeerde fabriek/groothandel.
    Hier in Duitsland heeft Basf er honderdduizenden weggegeven aan Nordrhein-Westfalen en Rheinland-Pfalz.
    En Bosch is ook testen aan het ontwikkelen.
    Nederland heeft al zijn kennis weggegeven en is afhankelijk van andere landen, Duitsland doet dat toch beter.

    GJ

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2020
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  9. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Dat zal te maken hebben met uitspraken als deze, om het heel concreet te maken:

    Maar fijn dat je het zo goed naar je zin hebt in Duitsland, en dat alles daar zoveel beter is geregeld. Dat ben ik (nog even los van de Corona-toestanden waar dit draadje over gaat) voor een groot deel met je eens. In de 1:1-vliegerij is dat ook het geval, regelgeving is in Duitsland in veel opzichten veel minder beperkend en houdt veel vaker rekening met de gewone man met een hobby. Al moet ik zeggen dat dat in Duitsland vaak ook wel veel makkelijker is omdat het land veel minder dichtbevolkt is.
     
    bdoets en hobbyist vinden dit leuk.
  10. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Theo, ik heb echt het idee dat het bangmaak nieuws is.
    Met pasen waren er controles, logisch want die duitsers wilden komen shoppen in Roermond.
    Maar de andere kant op was er geen controle, je kon zonder problemen en vertraging naar Duitsland.
    Ik heb er juist op gelet omdat ik met die illegale fret terugmoest en aangezien ze geen volledig ingevuld paspoortje heeft had ik wat angst.
    De reden... waarom allerlei gif in een beestje laten spuiten als ze toch maar bij mij thuiszit (anders gaan mensen weer zeuren dat ik een dierenbeul ben.
    Maar dat de grens dicht is is niet waar en zelfs controles zijn er niet, ook niet op de weggetjes bij jou daar, ik ben laatst via Heinsberg gegaan, klein weggetje waar ze 2 man neer zouden kunnen zetten, niks.
    Hier is ook niet op het nieuws dat er iets gesloten is of wordt.

    En Arjan, ik schrijf dingen op zoals ik ben, dus ik ga niet schijnheilig doen dat ik me aan de regels hou.
    Als je zulke afstanden als ik reed met de toegestane snelheid in NL moet doen dan wordt dat gevaarlijk, dan val je in slaap.

    En ja.. regels zijn ze goed in hier in Duitsland en de mensen houden zich er ook aan.
    Omdat ze goed uit te leggen zijn.
    Bepaalde regels in Nederland zijn zo onlogisch dat niemand begrijpt waarom ze er zijn.
    Wat vliegen betreft hier.
    De DMFV en die ander waarvan ik nu even de naam kwijt ben, hebben vooraf al dingen gedaan om de wetgeving voor te zijn.
    Ze hebben ministers benaderd voordat er regelgeving kwam en zo hebben ze dus dat online certificaat ingevoerd.
    Dan is er voor iedereen duidelijkheid en is modelvliegen zeker gesteld.
    Dat is dus voor de feiten uit lopen, ipv de KNVvL, achter de feiten aanlopen.
    En er word op de club ook gevraagd dat certificaat te tonen voordat je gaat vliegen.

    Wat wel weer jammer is dat er met 1:1 zweefvliegen hier niet zoiets is als in Nederland, dat je gratis kan lessen.
    Hier moet je gewoon echt geld betalen om te leren vliegen.
    Misschien dat ik volgende zomer, als er geen corona is, maar probeer mijn LAPL te halen, dan hoef ik niet meer te rijden maar kan ik gewoon vliegen.

    GJ
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  12. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Gert-Jan, je weet ik woon 5 minuten van de grens met onze Oosterburen, en de Westerburen. Die met de Westerburen is echt dicht met fixe controle's en eventuele straffen. Bij Maastricht en Smeermaas staat zelfs heras hekwerk tot in de Maas om te voorkomen dat mensen erlangs wandelen. Nu effe snel naar slager Bets in Maaseik is voor ons niet meer mogelijk.

    De grens met de Oosterburen staan ze op de weg n297(65n) vanuit Heinsberg naar Sittard en Born te controleren en volgens mij ook bij de overgang in Tudderen met Sittard. Effe naar Schramoski gaan voor de drank is wel mogelijk, maar het wordt de Duitsers ontmoedigd om naar hier te komen om te shoppen.

    Ook het heuvelland is komend weekend weer afgesloten voor toeristen. En dat zal ook wel voorlopig zo blijven.
     
  13. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Er zijn mensen, waaronder ik, die ze wel begrijpen.

    In Duitsland is het bij veel clubs volgens mij precies hetzelfde als in Nederland.
    In NL betaal je contributie en daar zit het lessen en het gebruik van clubvliegtuigen (zowel tijdens het lessen als wanneer je een brevet hebt) bij in. Ieder lid betaalt dus hetzelfde.
    De beginnende zweefvlieger die alleen maar met een instructeur in een tweezitter vliegt betaalt per jaar en per start precies hetzelfde als de eigenaar van een eigen vliegtuig, die niet lest en geen gebruik wil maken van clubvliegtuigen.
    Dat verdeelt de kosten. Sommige clubs hebben aparte tarieven voor eigenaren van privé-vliegtuigen, en bij sommige Duitse clubs betaal je dan een toeslag voor het lessen.
     
  14. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Nee het onnodige verplaatsen en het Fretje.
    Vroegha had ik erg veel te maken met aerosols dat is een transportmedium waar klein grut in getransporteerd wordt.
    Ik heb een iets andere ervaringen met luchten en wat daar allemaal in kan zitten en waar het aan blijft plakken en ook ongeveer hoelang dat blijft plakken, tot de leasefiets door de wasstraat ging.
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nou, laten we het dan eens over de snelheid hebben.
    Amsterdam-Utrecht 6 banen, 100km/u
    Amsterdam-Den Haag, 5 of 6 banen, 100 km/u.
    Wat geluid en uitstoot betreft is het verschil minimaal, waarom dan die beperking?
    Ik snap het niet en zelfs agenten snappen niet waarom, enige reden is dat er meer boetegeld binnenkomt.

    Ik heb gevraagd hier in Daun bij de vliegclub hoe het werkte met zweefvliegen en toen kreeg ik een bedrag te horen.
    In NL heb ik het ook gevraagd en daar betaal je gewoon clublidmaatschap en het lessen gaat een beetje zo als modelvliegen, dus redelijk kostenloos.
    Ik begreep van duitse modelpiloten die ook 1:1 vliegen dat het goedkoper en makkelijker te halen was dan in Nederland, maar dat is dus niet zo.
    Als alles weer een beetje open is, dus 4 mei, dan ga ik even langs het veld, even persoonlijk praten, het is hier een geweldige omgeving om te vliegen dus dat moet er dan maar van komen.
    Maar als zweefvliegen 4500 euro kost en een LAPL 7500 dan ga ik voor die LAPL.

    Theo, ik moet zaterdag en maandag weer naar Nederland.
    Dan ga ik eens in de grensstreek kijken.

    En hobbyist
    Wie zegt dat het onnodig verplaatsen is?
    Ik ben teruggekomen uit Bali, heb mezelf in quarantaine gezet en al die tijd zat mijn fretje in de opvang.
    Die vrouw belde me dat ze zich niet lekker voelde en wanneer ik de fret op kwam halen.
    Dus ik heb gewacht tot na pasen om haar op te halen, met speciale maatregelen, 2 meter afstand van de vrouw.
    En ik wilde kaas, dus even naar de kaasboer en wat kroketten halen bij de Jumbo, waar het echt het wilde westen was vergeleken met wat er hier in de supermarkten gebeurd.
    In de auto heb ik een spuit met alcohol en zeep en een keukenrol, dus ik was meteen mijn handen, mijn telefoon en de autosleutel.
    En het virus kan zich niet door de lucht verplaatsen als pollen dus als ik maar afstand kan houden is het goed.
    Het bind zich aan druppels, dus mist, waterdamp maar ook druppels van hoesten.
    Ik heb deze info van een professor in het Erasmus en ook van mijn zus, die apotheker is.
    Dus ik ben beter op de hoogte dan de gemiddelde TV kijkende leek die vrij veel onzin aangeboden krijgt.
    En waarom, omdat ik me absoluut niet kan veroorloven dat ik corona krijg, dan is het einde verhaal voor mij.
    En ik zorg dat ik mijn info aan de bron haal zonder tussenkomst van journalisten of anderen die denken iets te weten.

    GJ
     
  16. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Als je dan Maandag na 14:00uur effe langskomt kun je gelijk die 2 rompjes meenemen.
     
  17. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    KNVvL geeft aan dat er nagedacht gaat worden over versoepeling van de maatregel. Er wordt gevraagd vast na te denken over clubmaatregelen.
    Samen met NOC*NSF komen ze met aanbevelingen.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2020
  18. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Dank je Gert-Jan voor het aanbod maar ik kan geen PM bericht sturen aan die verkoper en zeker weten wie dat wel kan die hebben hem allang benaderd, dus ik doe er geen moeite meer voor.
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Tja, en er zijn mooiere modellen te koop voor dat bedrag.
    Want echt goedkoop is ie niet.
    Hoewel LET wel kwaliteit levert maar als je LET gewoon benaderd dan krijg je ook wel een betere prijs dan op de site staat.
    Dat is bij HKM zo en zelfs Paritech, ik heb wel eens een model gewoon opgehaald en cash betaald, scheelde in ieder geval de btw.

    GJ
     
  20. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Haha het wordt wel een grappig draadje.
    Het wappert alle kanten op.
    @ JVE bedankt voor je info.
    We wachten af.
     

Deel Deze Pagina