Richard Branderhorst
PH-SAM
Dat vind ik een goede uitspraak!
Het heeft bij mij in een lang verleden zo gewerkt, een aileron servo begaf het. Gelukkig alles op de grond maar het model stond wel bijna in brand.
De sluiting was tot aan de Emcotec te zien maar die bleef stug doorwerken. Dat zegt wel iets over de kwaliteit van zo'n unit. Een ontvanger was al lang doorgefikt.
Moet ik wel opmerken dat de servo het begeven heeft omdat de 5 cels accu's volgeladen waren. Achteraf bleek dat deze servo niet tegen een pasgeladen 5 cels NC (soms tot boven de 7V) spanning kon.
Fabrikanten zijn (waren) ook niet altijd duidelijk in dat opzicht wat wel en persé niet kon.
Tja, de 5 cellen NC zat er in omdat de Emcotec (eerste generatie) dat nodig had. En die generatie bezat nog geen spanningsregeling op de uitgangen...Met de huidige generaties kan dit niet meer voorkomen.
Het heeft bij mij in een lang verleden zo gewerkt, een aileron servo begaf het. Gelukkig alles op de grond maar het model stond wel bijna in brand.
De sluiting was tot aan de Emcotec te zien maar die bleef stug doorwerken. Dat zegt wel iets over de kwaliteit van zo'n unit. Een ontvanger was al lang doorgefikt.
Moet ik wel opmerken dat de servo het begeven heeft omdat de 5 cels accu's volgeladen waren. Achteraf bleek dat deze servo niet tegen een pasgeladen 5 cels NC (soms tot boven de 7V) spanning kon.
Fabrikanten zijn (waren) ook niet altijd duidelijk in dat opzicht wat wel en persé niet kon.
Tja, de 5 cellen NC zat er in omdat de Emcotec (eerste generatie) dat nodig had. En die generatie bezat nog geen spanningsregeling op de uitgangen...Met de huidige generaties kan dit niet meer voorkomen.