Zlin 526: low-tech, low-cost maar BIG-fun

@ vonW;
Als je ooit van plan bent een spitfire te doen, sta ik in de rij om er één af te nemen....
Zou het prima doen als PSS :yes:

gr, Nico

Weet iemand waar ik het goede kaftpapier kan kopen in NL. Haalde het voorheen bij de hema maar ze hebben het niet meer. P.s. De zlinn vliegt nog steeds perfect

Even een klein vraagje,
ik kan op de tekening niet echt zien hoe groot en tot hoe ver het gat loopt waar de accu komt. Heeft iemand hier een duidelijke foto van.

En hoe doen jullie het qua koeling van de motor en regelaar.

En met welke mal, hebben jullie het gedeelte van de staart zo taps gekregen.

ic8oasxwulufa.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi John,

het gat voor de accu moet je gewoon pas maken op de accu die jij gaat gebruiken. Met een mes kun je al flink wat weg snijden.
En vwb die onderkant: met een schuurpapiertje op een lat kom je al een heel eind.Gewoon naar gevoel afronden. Hier worden geen schuurmallen voor gebruikt.
Succes met de bouw.

Grt Frank

Ik snijd alles machinaal dus dat is gewoon één van de DXF files die gebruikt worden voor het snijden van Zlins. Als jezelf aan de slag wilt kan je best de blok waar je de romp uit wil snijden achteraan taps snijden voor je de romp zelf snijdt. Hiervoor kan jezelf en malletje maken, achteraan blijft er nog ongeveer een 15mm dikte over van de romp.

Dirk

Gewone 9 gram servo's. HXT900 of zo.
Maak zowel het roerhoerntje als de servohevel kort zodat je toch een behoorlijke uitslag krijgt zonder lang uitstekend roerhoorntje. Geen problemen dan bij een buiklanding met afgerukte roerhoorntjes of dergelijke. O ja, het is altijd een buiklanding :-)

Tip van Meister Von W himself

Gewone 9 gram servo's. HXT900 of zo.
Maak zowel het roerhoerntje als de servohevel kort zodat je toch een behoorlijke uitslag krijgt zonder lang uitstekend roerhoorntje. Geen problemen dan bij een buiklanding met afgerukte roerhoorntjes of dergelijke. O ja, het is altijd een buiklanding :)

Tip van Meister Von W himself
Thanks, ga ze bestellen

30-07 en besteld:D

Laatst bewerkt:
ja hoor ik snijd ze nog steeds, alleen heb ik het de laatste dagen erg druk gehad met de installatie van m'n nieuwe keuken maar zodra ik de tijd vind beantwoord jullie mail's,

Dirk

Back