Zlin 526: low-tech, low-cost maar BIG-fun

De servo's ingebouwd.
@Von W: als we hem in Harsewinkel niet meer mogen vliegen overdag vliegen we hem 's nachts. De kabels voor de nachtverlichting zijn aangebracht.
15a3c30b1c075bf10dfc5d8a67438eb9.jpg

Ik heb mijn vorige zlin bekleed met cover en vond dit redelijk te doen.
Maar deze papiermanier bevalt me meer. Als je het wat naschuurt krijg je dit mooi glad.
Ook een stuk stijver. En uiteindelijk is het niet zoveel meer werk dan coveren.

Er werd vandaag met papier bespannen. Nog nooit gedaan maar viel heel goed mee!

Dat hoor ik vaker, dikwijls zijn ze een beetje bang van het bespannen met papier maar eens ze het gedaan hebben bleek dat ongegrond en zijn ze ook verbaasd hoe stijf de vleugel en romp ermee worden.
Goed gedaan Dries.

Dirk

• Like
Reactions: GVT
Een A4 printertje volstaat, op ware grootte uitprinten en de merkpunten op elkaar leggen en zou moeten passen.

Veel plezier met de bouw,

Dirk

ik heb hiervoor steeds simpele houtschroeven gebruikt, eerst eens vastzetten dan schroef er terug uit en een beetje dunne cyano in het gaatje doen dat maakt het veel steviger.

ik heb 4 kleine boutjes achter de triplex gezet en triplex verlijmd en vooraan een moertje opgezet zodat boutje met triplex vast zit, motor schuif ik over de boutjes en terug vast met een moertje.

En hier zijn er nu 23 stuks van, de mijne wijkt beetje af van de andere met de kleurstelling.......zodra er een filmpje is zet ik die hier neer.

Big Fun

Net men eerste paar vluchten gedaan.
Zonnetje net boven de horizon. Blij als een kind op je vijftigste.
Toestelletje vliegt super strak.
Jullie hebben er een clublid bij.
Foto's volgen

grts
Peter

Een tweetal weken geleden stuurde een leerling van vorig jaar z'n zlin omhoog (die hij kocht tijdens het gastvliegen Dirk). Na 37 seconden vlucht kwam de kreet "ik ga mijn calmato verkopen!" met een grijns van oor tot oor.
Quod Erat Demonstrandum

Heb mijn nieuwe zlin nog niet omhoog gestuurd, gebeurt de komende weken wel.

Back