Zlin 526: low-tech, low-cost maar BIG-fun

Gisteren de proefvlucht gedaan en die is geslaagd[emoji4]

b11107da0b27fc13a110db5927d465f5.jpg

Vanmiddag weer heerlijk met de Zlin gevlogen. Vliegt fantastisch. Dirk bedankt voor het goede ontwerp en voor het delen van de tekeningen.
Dit is mijn setup:
Roxxy 2827-26
18A regelaar
9x6 Apc slowfly
3S1300 accu en binnenkort ook 3S2200

Groetjes Bastiaan

Er wordt me al eens gevraagd wat er op moet voor motor, accu en prop.
Wat mij betreft is dit de meest uitgewogen combinatie, loopt zeer soepel, krachtig doch niet over gemotoriseerd en met een beetje verstandig gebruik van de gasknuppel vlieg je makkelijk meer dan 10minuten.

PLANET-HOBBY JOKER 2834-7 V2 1250 KV BRUSHLESS MOTOR
APC 8x6SF
ESC 20 à 25A
3s 2200mAh

De motor komt van bij Lindinger, opletten mogelijk moet je de as aanpassen omdat hij langs de foute kant van de motor zit.

Turnigy Park450 Brushless Outrunner 1200kv blijkt ook een goede match te zijn, zo vliegen ze bij Dries op de club meen ik mij te herinneren
Vanzelfsprekend zijn er nog motoren die geschikt zijn, zolang ze maar in de buurt van zitten van
-60 à 80gr.
-28mm doormeter
-30 à 35mm lengte, zonder as, dan zit je goed met de lengte en kan je eventueel nog aanpassen met enkele rondelletjes.
-1200kv, Hoewel het ook werkt, veel lager in kv zou ik niet gaan want dan ga je al gauw naar een grotere prop (9 of zelfs 10") wat weer meer koppel geeft. En niet te vergeten hoe groter de prop hoe hoger je low-passes worden, touch and go's gaan perfect op de buik met een 8x6 prop :D.

De meeste vliegen idd met de park 450 1200 kv bij ons met een 8x6 prop. Een 30A regelaar heb ik erop maar je geraakt no way aan 30A stroom. En met een 2200 3S perfect in balans

Bedankt Dirk , prachtig toestel . Reeds volop aan de bouw bezig en bespannen met papier
zoals uitgelegd door u bij de Litlle Wings . Lukt aardig goed en geeft een enorme stevigheid
aan het geheel .

Ik hoop maar dat de luchtdichtheid bij jullie een beetje hetzelfde is :p
Ik zal er zijn rond 13uur denk ik

Tot zaterdag

Back