Zoom 400 verslag! :D

Gerard_nl zei:
ik wil niks meer hoeven uitdokteren, ik wil erop schroeven en knallen met die hap.

Maar bij die kit is het niet bepaald "erop schroeven en gaan", wel eerst even heli'tje doormidden zagen :?

Alle credits voor die jongen voor het bouwen, en natuurlijk moet hij die prijs vragen als er mensen zijn die dat ervoor willen betalen, maar ik draai die tandwieltjes zelf wel af. Die tandwieltjes kosten plm. 2 euro per stuk inkoop!

Haak

Tja doormidden... Het is 4 sneetjes en je tilt de hele bovenkant op.

De andere manier is veel meer werk.
Je moet het nick systeem helemaal platvijlen en verstevigen met koolstofstaaf en je tandwielhuis afvijlen om het tandwiel te verlagen:
cutbottom.jpg

Daarnaast heb je ook nog speciaal gereedschap nodig (draaibank ed) en je moet een carbon plaatje zien te frezen.

Dan maar 70€ uitgeven en er meteen 3 gefreesde carbon platen bij krijgen.

Probeer 10$ korting te krijgen per setje jongens, maar ik denk dat hij niet zo happig is, hij heeft nog 45 openstaande orders staan 8O
Dus dat is wel het bewijs dat het goed is wat ie maakt ;)

Gerard_nl zei:
hij bedoelt hoogst waarschijnlijk dat ie een lang pignon besteld heeft, terwijl het met de belt drive net zo goed een korte had kunnen zijn.

of niet :?:

Aarch, da's waar ook voor mij zijn die lange tandwielen (8, 9 & 10 / elk twee / een mens kan niet zonder :? ) onderweg van like90.
Nu ja als ik de Zoom door moet zagen kan zo'n tandwieltje ook nog wel.

Wel suf. Iedereen zit tandwielen te stapelen en ik zaag ze straks door. :roll:

Ik heb hier nog een E-flight 400 (ook zonder borsteltjes) liggen.
afb5208.jpg

Zit een reeds korte 12T op.
Zal wel te gek zijn he?

dat is inderdaad te gek denk ik, of je moet ongeveer 3000 rpm op de kop willen.

ik wed dat ie dan wel echt vertrekt :wink:

Satoer zei:
Tja doormidden... Het is 4 sneetjes en je tilt de hele bovenkant op.

De andere manier is veel meer werk.
Je moet het nick systeem helemaal platvijlen en verstevigen met koolstofstaaf en je tandwielhuis afvijlen om het tandwiel te verlagen.

Dat is waar...

Satoer zei:
Daarnaast heb je ook nog speciaal gereedschap nodig (draaibank ed) en je moet een carbon plaatje zien te frezen.

Wat ik dus bedoel te zeggen: Die tandwieltjes kan ik wel draaien. Nu nog iemand die zin heeft die carbon plaatjes te frezen. die plaatjes kun je ook uit Delrin maken, is makkelijker te bewerken en stevig/stijf genoeg.

Satoer zei:
Probeer 10$ korting te krijgen per setje jongens, maar ik denk dat hij niet zo happig is, hij heeft nog 45 openstaande orders staan 8O
Dus dat is wel het bewijs dat het goed is wat ie maakt ;)

Of het is het bewijs dat men ten einde raad is :wink: :roll:

Haak

UPDATE!!

Goed jongens, ik heb een deal met hem voor 5 kits kunnen maken, en kan ze voor 60€ (inclusief opnieuw verpakken en doorsturen) leveren :D
Dit is wel exclusief eventuele bijkomende kosten, dus als het erg tegen zit zou er nog invoerrechten belasting bij kunnen komen!
Ik denk dat dit het best een aardige deal is want hij heeft best veel werk aan de onderdelen.

We doen toch nog allemaal mee?

Lijstje:
-Erwin
OK.GIF

-Theo de kramer
OK.GIF

-Jan (Javan)
OK.GIF

-Gerard
OK.GIF

-Tentacle1
OK.GIF

Dit is dus niet vrijblijvend hè. (hoewel ik verwacht dat ik die kits toch wel zo kwijt raak. ;) )

Mail mij nog even jullie gegevens en dan bestel ik ze.

Prima deal. :thumbsup:

Tuurlijk doe ik ook mee.

Nogmaals als we wat moeten overmaken (voorschot?)?

@ Michel
Ben door enkele verbouwingen in mijn winkel al even niet meer op forum geweest. Natuurlijk doe ik nog mee.

Theo de kramer

Top!

Dan ga ik ze bestellen.

Zouden jullie jullie Adres gegevens (Eddie heb ik al ontvangen) kunnen mailen (dus niet via pb). Dan mail ik jullie m’n bank gegevens. (zet ik liever niet op het net)
Waar jullie de 60€ naar over kunnen maken.

Even nog voor de duidelijkheid, ik verdien hier niets op. Ik heb dus geen marge ingebouwd dus het zou eventueel door wat voor rede dan ook, iets hoger uit kunnen komen. Maar denk het niet hoor.
Verwacht dat het minimaal nog 3 weken gaat duren. Hij heeft met ons meegerekend nog 50 orders open staan.

Groetjes!

Dat rekeningnr van jouw is geen enkele zwendelaar in geinteresseerd... Is toch altijd chronisch leeg ;)

Yup!
Het is gewoon een kwestie van de juiste prioriteiten stellen. Kijk, de verbouwing van de badkamer die al ruim een jaar wacht kan rustig nog een jaartje wachten ;)

Satoer zei:
Yup!
Het is gewoon een kwestie van de juiste prioriteiten stellen. Kijk, de verbouwing van de badkamer die al ruim een jaar wacht kan rustig nog een jaartje wachten ;)

ssst als mijn vriendin het hoort...............die wacht al wel meer dan 1 jaar op de badkamer :wink:

Zo, vanmiddag voor het eerst weer sinds m'n vakantie met die Logo gevlogen... jees wat is dat ding traaaaaag zeg. Die zoom heeft mij wel verpest moet ik zeggen.
Hoe vliegt die zoom qua snelheid in verhouding met je Raptor 30 Gerard?

Tijd om er een groter tandwiel op te zetten om de headspeed ook een flink stuk naar de 2200 te tillen. Eerst nog even wachten op een 60A controller. Ben een beetje bang dat ik m'n huidige 40A controller anders verbrand.

Back