Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
De site waar jij die foto van haalt is van iemand die z'n tandwieltjes zelf gemaakt heeft 8O , en te zacht alu gebruikt heeft. Gek dat er nog niemand aan gedacht heeft die tandwieltjes van messing/koper te maken..
wat voor materiaal je ook zal gebruiken, het blijft een middeleeuwse constructie die altijd wringt, dus vroeg of laat gaan ze er weer aan.
metalen tandwieletjes van 30 dollar heb ik geen trek in, dan beter de belt en nooit geen gezeur meer.
kan niet wachten tot ik dat ding eens een keer echt uit kan wringen zonder dat ie piruettend te pletter slaat of gewoonweg ontploft :wink:
Hey Satoer, heb je de beltdrives al besteld of kan ik nog meedoen? Ik zit ook al een tijdje te kijken naar die beltdrive en wou nog even wachten tot de 1e tandwiel het bij mij zou begeven (of dat er een alternatief voor die beltdrive zou komen), maar zo te zien is die beltdrive toch 'the way to go'.
Stel ik kan nog meedoen, hoe handel je het dan verder af als je ze binnenkrijgt?
Ik bestel ze gewoon allemaal en als ik het binnen heb verpak ik ze opnieuw en stuur het door.
Zo kunnen we misschien nog een discount er uit halen en verdelen we de verzendkosten.
Verwacht wel een vrij lange levertijd.
Mensen op het lijstje:
-Erwin
-Theo de kramer
-Jan (Javan)
-Gerard
-Tentacle1
die belt drive zal veel frustraties oplossen :wink:
is er soms iemand die tandwielen heeft voor de himax(4200)
boorgaatje 2 mm,9t? :?:
u zou me daar een groot plezier mee doen want ik vind deze nergens in Belgie.
de onderdeel en verzend kosten worden uiteraard vergoed..
nu ligt die himax te blinken ..
gr,jan
@satoer
nu ben ik even verward .ik wil zeker de belt drive maar je hebt toch nog altijd een tandwiel nodig voor op de motor naar het grote tandwiel..
of was uw antwoord niet naar mij :?:
Yup, dat bedoelde ik.
Waarschijnlijk komt het lange tandwiel zelfs in de weg te zitten.
Grappig dat die Belgen altijd met U en uw praten. Heb een belgische vriendin en die zeg ook altijd U tegen mij, terwijl ze zelfs jonger is dan ik :lol:
Waarom bestellen we niet gewoon de spullen die TausCNC ook gebruikt? Ik draai die tandwieltjes zelf wel af en dat wil ik ook wel met een paar meer doen, alleen die lagerhouder is wat moeilijker. Maar er is hier vast wel iemand die daar weer de spullen voor heeft staan. Scheelt iig een stuk. 80 dollar voor een aandrijfriempje, waarvoor je bovendien je frame doormidden moet zagen vind ik wat veel...