Zoom 400 verslag! :D

Toppie joppie. :banana:

Gisteren voor het eerst even geprobeerd met mijn ontborstelde tornado-motortje en Phoenix25.
Kostte bij de eerste poging (opspoolen) direct een input-gear.
En ja regelaar stond in softstart. :x (passing niet 100%).

Later nog een paar bladen, door foutje.
Gelukkig was ik wel zo wijs om de carbon-bladen vooraf even te vervangen voor de orginele. Die nu dus stuk zijn.

Ik wacht nu wel even op ons riempje.

PS.
Met zo'n borstelloos gaan wij geen vrienden maken in Rotjeknor.
Zet ik de 400 er wel weer in.

Theo de Kramer. ps. Geruchten gaan dat de brushless motoren van Protech deze week geleverd worden. Kan ik weer verder hooveren
Inderdaad zijn de brushless motoren van protech vanaf nu leverbaar. DE REGELAARS DUURT NOG 3-4 WEKEN :twisted:
Theo de Kramer

theo de kramer zei:
Theo de Kramer. ps. Geruchten gaan dat de brushless motoren van Protech deze week geleverd worden. Kan ik weer verder hooveren
Inderdaad zijn de brushless motoren van protech vanaf nu leverbaar. DE REGELAARS DUURT NOG 3-4 WEKEN :twisted:
Theo de Kramer

ja,ik hoorde ook een 2 tal maanden geleden dat er een body :evil: voor de zoom op voorrraad was.
onmiddelijk een besteld;en nog niet geleverd.
protech en levertijden
:evil:
ik kan niet wachten tot ik die "mini raptor" in mijn handen krijg.
http://www.jethobby.com.sg/cgi-bin/ezsite/prod/manager.cgi?action=show&pid=198&cid=5&idx=1

Ik snap jouw niet hoor Jan. Je hebt de balen van die Zoom vanwege de kinderziektes. En je vindt dat je badkamer voor gaat dan de heli. Maar ondertussen koop je wel meteen een nieuwe heli, waar nog echt helemaal niets over bekend is. :roll:

Dit is echt vragen om problemen.

die badkamer staat er eigenlijk al; :wink:
de problemen die voorgekomen zijn bij mij met de zoom, is zo een grote lijst dat eigenlijk de zin over is om met deze heli verder in zee te gaan over is..
1)slechte controller geleverd,moest dan een hele tijd wachten op een vernieuwde versie.
2)motor na 3 vluchten totaal stuk.metalen plaatjes binnenin afgebroken.(fabrieksfout)
3)2 x de bijhorende lipo's gekocht van Protech die na 3maand op sterven na dood zijn.geen garantie..originele controller toont veel te laat aan dat de lipo te laag van voltage is.
4)de tandwieltjes die constant strippen.
5)alle kleinigheden..dan nog...
6)altijd maar wachten op onderdelen die misschien niet veel geld kosten maar nooit voorradig zijn.
ik ben zo van het principe..buiten :arrow: en een ander bouwen met een schone lei.
je moet eerlijk zijn..als je al je frame moet doorzagen om een belt drive te monteren..om een beetje deftig te kunnen vliegen..
die t-rex zal wel een verbeterde versie zijn..veel slechter kan volgens mij niet :x
je moet toegeven dat die belt drive alleen al veel frustraties oplost..ok;mischien nog wat kinderziektes..we zien wel..
wat heb ik anders van optie om lekker boven te kunnen vliegen in huis..
ik wil zeker geen carboon of dergelijke..is me een stap terug..

Ik verzeker je. Met een carboon kan je 20x beter in huis rondvliegen.

Ik heb net gevlogen met een Hummingbird CP. maar dat is ook geen beestje om mee in huis te gaan vliegen. De geringste crash resulteerd in schade.

De nadelen van een FP heli vallen in het niet als je binnenshuis vliegt.
Je gaat toch niet 3D-en in huis.

Ik weet nu wel dat ik niet meer ga proberen om met een CP op een klein tafeltje te landen. De kans op schade is te groot.

Daarnaast is de T-rex ook nog eens over de 600 gram 8O
Die is in een grote sportzaal niet eens meer welkom.

Update!

Heb je dat... van die dagen.

Vandaag ben ik dus de gehele dag thuis... behalve net dat kwartiertje dat je op en neer naar de super wipt om even brood te halen...

... je voelt m al, Ja hoor. Meneer de postbode (die normaal pas om 4 uur langswipt) zat om het hoekje te gluren of ik weg ging :evil:

Afijn, morgen kan ik het dus ophalen. Ik zal het meteen opsturen dan hebben jullie het Zaterdag (als de post mee zit :roll: )

Kun je de postbode niet ergens klemrijden? :twisted:
Maar al met al lijkt de levertijd erg mee te vallen.

Ben erg benieuwd. :D

Sja Satoer, ik had gisteren zo'n dag.. alleen dan nog erger:

Ik wacht al een tijdje op een pakketje met mn gyro voor de zoom en wat carbon fiber parts, en jawel dinsdag vond ik een afhaal briefje in mn brievenbus (k ben aan het afstuderen, dus van maandag tot vrijdag weg).

Nou goed ik dacht, laat ik eens aardig op mn werk vragen of ik vroeger weg mag (mag uiteraard, maar k moet wel netjes blijven he ;) ).
Dat idee had ik totdat de tram niet kwam opdagen en dus de trein mistte naar Rijswijk (waar ik afstudeer). Sja de eerstvolgende trein vertrok 20 minuten later en reed als een zondagstrein dus ik was bijna een half uur te laat. Da's dan toch wel een beetje aso om dan nog te vragen of je ook vroeger weg mag, maar tijdens de eerste paar zinnen toen ik binnen kwam en gewoon zei hoe het zat mocht ik alsnog vroeg weg.
Mooi, dus ik even op het internet spieken tot hoe laat het postkantoor open was, 18:00 stond er.

Ik ga op tijd weg (20 minuten vroeger ofzo) om op tijd de stoptrein naar Rotterdam te pakken. De trein komt op tijd en ik ben onderweg, maar het enige wat je niet wilt hebben gebeurt: de trein gaat ergens gewoon fijn stilstaan om vervolgens naar een aantal minuten de reis weer voor te zetten. Eenmaal op station Delft aangekomen wordt mn frustratie (om op tijd te komen, want zoveel tijd had ik niet) groter want de trein moet wachten op een intercity die voorbij moet komen, zo werdt er omgeroepen. De intercity passeerd even later maar de trein gaat niet verder. Nee nogmaals wordt er omgeroepen, dit keer moeten we nog een intercity voor laten gaan, maar dit keer stopte de intercity op het station en werdt gezegt dat als je snel naar Rotterdam wou gaan ook even kon overstappen.
Nouja gefrustreerd als ik al was dacht ik, ja die moet ik natuurlijk pakken, dus ik stap over. De intercity trein vertrekt om vervolgens 50 meter verder stil te gaan staan :? Niet kort daarop komt de stoptrein aangereden en gaat naast de intercity waar ik in zat stilstaan.

Tot mijn verbazing vertrekt de stoptrein (waar ik dus in zat) voor mn neus weg en blijven we vrolijk stil staan. Ik zat gewoon te flippen, want door zo'n grote vertraging zou ik gewoon niet optijd bij het postkantoor zijn. En daarbovenop was ik dus slechter uit door over te stappen in een trein die langer bleef wachten dan de trein waar ik in zat.

Nouja enkele minuten later vertrekt de intercity om daarna voor het station van Schiedam nog eens fijn te gaan stilstaan :x . Uiteindelijk kom ik in Rotterdam aan met een dikke vertraging.

Ik kijk op mn horloge, hmmm als ik nou direct de tram pak, zou het nog net kunnen. Dus ik wacht op de tram en wist van de vorige keer dat ik met de tram naar het postkantoor ging dat ik 4 haltes ver moest (normaal ga ik gewoon op de fiets). Na de derde halte slaat de tram opeens rechtsaf terwijl de laatste keer dat ik er in zat het ding nog rechtdoor ging. Eerder eruit kon niet meer volgens de trambestuurster dus ik kon er een stuk verder pas uit.

Ai, ik had nog maar weinig tijd dus ik zet het em op het rennen.. Ik snij een stuk af in de richting van het postkantoor, en vervolg de weg die de tram niet nam. Op een gegeven moment kwam alles me vaag voor en ik begon me af te vragen of ik wel de juiste kant nog op ging. Ik stopte bij een viskraam om te vragen of ik de juiste kant uit ging.
Niet dus, en ik mocht een heel stuk terug rennen 8O .

Hijgend en puffend kwam ik bij het postkantoor om 17:50 om daar vervolgens op een bord te lezen dat ze al om 17:30 gesloten waren...

:cry:

Helemaal vroeger weggegaan, druk gemaakt en gerend om niks...

Elke dag vroeger weggaan zit er niet in, dus ik mag wachten tot vrijdagavond. Ik kan je zeggen, da's best frustrerend.. zeker naar al die moeite.

(Op de website stond het achteraf wel goed, maar ik zag het juiste icoontje niet op het kaartje wat ik te zien kreeg, en had waarschijnlijk op een depot geklikt die wel tot 18:00 open was, maarja...).

Lekker verhaal, had veel korter gekunt maar zo heb ik het ervaren ;)

Op naar ...over... morgen! :P

/edit

Sterker nog, het wordt zaterdag, vrijdag zijn ze ook maar tot 17:30 geopend :?

long.gif

Satoer zei:
UPDATE!!

Goed jongens, ik heb een deal met hem voor 5 kits kunnen maken, en kan ze voor 60€ (inclusief opnieuw verpakken en doorsturen) leveren :D
Dit is wel exclusief eventuele bijkomende kosten, dus als het erg tegen zit zou er nog invoerrechten belasting bij kunnen komen!
Ik denk dat dit het best een aardige deal is want hij heeft best veel werk aan de onderdelen.

We doen toch nog allemaal mee?

Lijstje:
-Erwin
OK.GIF

-Theo de kramer
OK.GIF

-Jan (Javan)
OK.GIF

-Gerard
OK.GIF

-Tentacle1
OK.GIF

Dit is dus niet vrijblijvend hè. (hoewel ik verwacht dat ik die kits toch wel zo kwijt raak. ;) )

Mail mij nog even jullie gegevens en dan bestel ik ze.

Goed, wie ziet aan deze post dat er ergens iets niet klopt??

idd. hoe stom kan je zijn AAARRRHRHGGHHH Netjes al de enveloppen klaarliggen. en dan er achter komen dat je je zelf niet hebt mee gerekend!! :hammer: :hammer: :hammer:

Somebody shoot me :sniper: :murder:

Goed, dus wie vind het niet erg om wat langer op z’n kit te wachten? Er ging toch iemand op vakantie? Of is er iemand die zijn Zoom nog niet binnen heeft zodat die toch nog niet kan vliegen? of nog helemaal standaard is, zodat de tandwielen het toch nog wel uithouden...

Anders offer ik mijzelf op. God wat ben ik stom.

satour,dat is het toppunt van verstrooid zijn. 8O
ik zou zeggen,na al je moeite ,steek maar vlug enen in je zoom en maar maar een stevig verslag.
:wink:

En dan nog te bedenken dat ik jouw belt gewoon aan iemand ander door heb gepaast AAARRGGHH Ja jongens... smeer het nog maar even in.

:rolling:

Euhhh.... :?:

Iemand van ons zal moeten wachten.
Niemand die nu nog afhaakt zeker? :nosmile:

Ik ben de eerste die reageerd.
Dus de klos.
Ik wacht wel. :(

Nee joh Erwin... Ik ben de klos, tenzij het iemand anders "uitkomt" zeg maar.

Ik geloof dat haak op vakantie ging in deze dagen, dus als het dan toch niet uitmaakt... snappie.

Back