Zoom 400 verslag! :D

Satoer zei:
Ik geloof dat haak op vakantie ging in deze dagen, dus als het dan toch niet uitmaakt... snappie.

Is geregeld. Satoer, je kan je heli verbouwen. Ik ben er toch niet de komende tijd. Kan ik meteen van jullie fouten leren :wink:

Gerard_nl zei:
haak, haakt af :)

zo zou ik het niet willen noemen, of dan toch in ieder geval :Haak haakt tijdelijk af om later weer aan te haken 8)

en dan hopelijk overladen met tips door de mensen met ervaring :D

Heb het ontvangen hoor! Succes in californie!

Je mag nog ruilen hoor! Dan krijg je je belt-drive nu, en dan ga ik wel voor je naar Californie!
dribble.gif
(helihobby here I come!)

Satoer zei:
Je mag nog ruilen hoor! Dan krijg je je belt-drive nu, en dan ga ik wel voor je naar Californie!
dribble.gif
(helihobby here I come!)

Haha, tsja het is wel voor werk (nou ja, eerste weekje dan). Daarna komt de wederhelft. eens kijken of ik die zo gek krijg om 400 km te rijden naar LA. Ik zit namelijk in San Francisco, dus wel een beetje uit de buurt.

Maar Michel, als je een paar heli's bij de ruil indoet, valt er natuurlijk altijd te praten... Ik ben altijd benieuwd geweest hoe zo'n logo nou vliegt. :P :roll:

en commentaar over het hierboven gecrunchte hummingbirdje in het draadje in het cafe SVP, dan houden we het hier over de zoom oke ?

Whahaha, lol :lol:

Ik heb er nog bij stilgestaan toen je die post maaktte, maarja ik dacht die rekend zichzelf er wel standaard bij :wink:

Nouja t is opgelost dus we kunnen gaan zagen :twisted:

crying.gif

En ik heb m nog niet eens 1x gebruikt 8O

Oorzaak: ontvangeraccu op je ontvanger aansluiten (om de servo's te testen) terwijl de esc nog in de ontvanger zit geplugd. 45 euro naar zn gootje doordat de ingang van de esc niet is beveiligd tegen ingaande stroom..

Wat nu :cry: ... gelijk maar naar brushless gaan? Nog een keer 45 euro uitgeven ga ik niet doen als ik al van plan was om (later) over te stappen op brushless.

Corrien (als je dit leest), valt dit nog te repareren of moet ik een nieuwe kopen?

Da's balen natuurlijk.
Dit is wel de standaard regelaar voor de standaard motor.
Motor gaat zowiezo niet ZO lang mee.
Dus investeren in Brushless (motor en regelaar). 8)

Maar eh....?
Wat voor "ontvanger"-accu heb je in de ontvanger geprikt?
Toevallig de 3-cellen lipo?
Dan is de kans groot dat je ontvanger ook...... :cry:

Nee, ik heb de ontvanger accu die bij de zender/ontvanger zat aangesloten (4 NiCad batterijen). Dit ging altijd prima, maar nu had ik om een een of andere rede de ESC aangesloten en daar had ik niet op gelet toen ik de servo's even weer wou testen.

Nouja ik kan er lang of kort over nadenken, in de lucht komt ie nu zowiezo niet meer. Dus mijn onderzoek naar brushless motoren is nu voortgezet.

Ik zie grofweg 2 keuzes, de Himax of Hacker. Nou lees ik overal dat de Hacker beter is, maar aangezien hij 2x zo duur is lijkt het me niet dat ie 2x zo goed is als de Himax en eigenlijk het verschil in geld niet waard is.

Dus dan blijft de Hacker (2025-4200) over. De ESC moet de phoenix25 worden (eens kijken of die ook kan roken :P ). Dan het tandwiel nog. Ik denk dat je eigenlijk een 8-tands tandwiel nodig hebt, maar ik kom ook 9-tands tegen.

Nu ben ik op winkel zoektocht gegaan en kom uit op www.b-p-p.com waar je een goede combo deal (motor+esc) kan krijgen. De heatsink, groene loctite en tandwieltjes hebben ze ook. Maar als tandwiel kan je alleen de 9-tands krijgen. Ik wil best graag alles bij 1 leverancier bestellen dus de vraag is, is die 9-tands tandwiel goed of moet ik toch verder zoeken naar een 8-tands tandwiel?

P.s. ja ik hem mn vorige post even uitelkaar getrokken :roll:

die leverancier is altijd drama.
voor echt betrouwbaar en snel leveren (5 dagen)

www.allerc.com

ps ik heb ook nog wel een originele regelaar als je dat zoekt

Hmm okay, bedankt voor de waarschuwing..

Ze zijn wel een tikkie duurder daar bij allerc, maar dat was al bekend geloof ik :P

Ze hebben alleen geen 9 of 8 tands tandwielen daar, dus dan moet ik ff kijken waar ik die vandaan kan toveren, suggesties (voor een nederlandse inline winkel)? :roll:

Ook de groene loctite hebben ze daar niet, is de rode goed genoeg (of te goed) om je tandwieltje vast te zetten, of is de ALL e RC Medium CA - 2 oz. vergelijkbaar met de groene loctite (is ook geen groen gelabeled flesje).

En bedankt voor het aanbod, maar de planning was al dat ik naar brushless zou gaan en dus gaat daar nu al mn geld heen (ookal is het een stuk vroeger dan gepland) :wink:

alleen groene locktite gebruiken !!!!
die is NL speciaal voor pinontandwielen !

de 9 tands in de juiste module hebben ze bij verpaget in eindhoven, die kan ze je toesturen, vragen naar het 9 tands tandwiel van de ninco raceautotjes (racebaan)
of team orion tandwielen van johan van hobbydeals (sponsor hier) maar die moet je een randje vanaf dremelen.

je hebt ook de belt drive dus je hoeft er niet 2 te stapelen.

Hehe okee da's duidelijk dan (k heb geen rode, alleen blauwe voor o.a. mn pushrod connectors. Maar ik kan wel aan rode komen, vandaar dat ik t even vroeg). Maar ik kijk t nog even goed na op de site, of stuur ze wel even een mailtje.

Okay dan ga ik het morgen even bestellen allemaal en kijk nog even voor de tandwieltjes.

En ja die beltdrive installeer ik nu maar meteen (in de loop van de week dus), want zo'n brushless eet die tandwieltjes rauw :P

Tnx voor de info!!

/edit

Okay ik heb besteld bij allerc:

1 x HA2025-4200 HIMAX BRUSHLESS MOTOR (MX20254200)
1 x CASTLE CREATIONS PHOENIX 25 BRUSHLESS SPEED CONTROL (PHX-25)
1 x 20 MM ANODIZED ALUMINUM HEATSINK - BLUE (20MMHSB)
1 x 3.5 MM GOLD CONNECTOR THREE PAIRS (3.5MMGLD3)
1 x LOCTITE 609 RETAINING COMPOUND FOR PINIONS (LOCTITE609)

Nou dat tandwieltje nog.. hmm wil toch graag een 8-tands tandwieltje :roll:

/edit2

Tandwieltjes (8t en 9t) zijn (afgelopen nacht) besteld bij updaterc :)

Back