Zoom 400 verslag! :D

ik heb die inkoopactie ook gezien, de prijzen zijn gewoon winkelprijzen, beter in de winkel met service en garantie kopen !!

Gerard_nl zei:
ik heb die inkoopactie ook gezien, de prijzen zijn gewoon winkelprijzen, beter in de winkel met service en garantie kopen !!
Hmm dan ben ik best benieuwd waar ik het ook kan kopen voor die prijzen.. ik heb al heel wat afgezocht maar zie de zoom400 haast nergens.. en waar ik hem tegenkom is ie tot nu toe nog niet goedkoper of voor dezelfde prijs aangeboden. (En dan heb ik het wel over nederlandse winkels).

Verder over de service, sja daar betaal je meestal dan ook voor :roll: Met de garantie zit het wel goed, de heli's komen direct van de fabriek in belgie (aangezien een van de organisatoren bevriend is met een aantal medewerkers daar en zodoende dus ook kwantum korting kunnen regelen), dus dat zal zeker geen probleem zijn.

Maar goed het is een keuze die je kan maken :wink:

Nouja er is verschil :roll:
Code:
Item                         Verspaget   /   IA

Heli body:                    € 209      /   € 195
Zenderset inclusief servo's:  € 339.95*  /   € 345
Zenderset los inc. ontvanger: € 279      /   € 277
Gyro:                         € ??**     /   € 50
Esc:                          € 50       /   € 50
Elektro pakket:               € 235      /   € 228

* de servo's zijn te groot, maar dan neem je een losse 
met andere servo's (kan geen hs-55 vinden) waarbij de 
prijs niet veel zal verschillen.
** kan ik niet vinden op de site.
Een klein verschil misschien, maar het zit er net iets onder (en kwantum korting kan misschien oplopen bij meer animo).. Verder bied de IA ook nog accesiores aan zoals een carbon tail set, die tail tandwieltjes en een Brushless Hacker B20-15L met brushless regelaar etc. Dus dat spaart weer de verzendkosten van vele leveranciers uit, en je hebt alles in 1x.

Maargoed hoe dan ook, het ligt helemaal aan jezelf wat je het liefst hebt (ik wil je zeker niet tegenspreken) :)

Satoer zei:
Foto van de plaatsing van mijn GY 240 gyro:
afb5479.jpg

Euh Michel,

ik zou de gyro daar weghalen kost je bij een crash of een accupack of een gyro en misschien wel beide.
Verder is het weer een echte Satoer heli waarom orgineel laten als het veeeeeeeel mooier kan :wink:

gr Remco

@Gerard_nl:
Ik ben een van de organisators van die IA. :)
Enne, als jij me een winkel kan aanwijzen in nederland of belgie, die de zoom400 body al voor 195 euro aanbied, dan hoor ik dat natuurlijk heel graag, want dan ga ik gewoon daar proberen die helis te regelen, voor NOG lagere prijzen. :P

Enne, door die mooie zoom hier in dit topic krijg ik erg veel zin om ook fluor spuitbusjes toe te gaan voegen. ;)

Ziet er echt machtig uit.
(nouja, rose zou ik persoonlijk niet nemen, maar toch, dat felle is prachtig.)

Maare, Zal ik n linkje plaatsen naar die IA? Anders moeten mensen me maar PMen ofzo. :P

shamrock in maastrichet, de zoom 195 euro, en de complete electronicaset met gyro en accus 215 euro

Is die site tijdelijk dood? Of gewoon helemaal? Zonder website met product lijst wordt et al erg lastig om iets te gaan regelen ben ik bang.

Niet boos bedoeld, maar zonder fatsoenlijke digitale communicatie is et behoorlijk lastig om een grote bestelling te doen. Mischien is et te doen voor alleen zon helitje bestellen, maar als ik n hele waslijst aan parts en andere dingen moet gaan bestellen en navragen, kan ik de hele dag wel aan de telefoon hangen. Neem me niet kwalijk, maar ik heb liever een E-mail adres of iets dergelijks. Ik kan wel met een fax bezig gaan of steeds brieven posten, maar dat vind ik veel te langdradig.

Ja dat bedoel ik. Dit was het www adres. meer weet ik ook niet. Als je ze nou gewoon eens belt, grote kans dat hun je meer kunnen vertellen. Neem aan dat ze je wel een Email adres via de telefoon kunnen geven.

@ Satoer

satoer hoe gaat het jou af met de tandwielen van de zoom. In had ze bestelt bij Vasco, de hp versie van de tail rotor input gear. Maar nog steeds niet binnen wacht al nu twee weken. En bij Verspaget in eindhoven gisteren gebeld en nu al twee setjes binnen goede service die mensen. Maar heb jij ze ook die HP of heb je iets anders bedacht?

Had ze ook bij Verspaget besteld, volgende dag binnen :D

De Zoom is grounded tot er iets beters is. Ik heb ook de HP setjes gehad maar dit is gewoon te zwak voor de brute kracht van de brushless motor.
Zoals ik het nu zie heb ik 2 opties:
Wachten op de belt drive aanpassing. Dat zo'n 70$ gaat kosten. (carbon side frames / tail belt en belt-tandwielen) Maar dan ben je ook helemaal klaar.
Of een metalen tandwiel kopen van 29$. Maar dan zit je nog steeds met het zwakke tandwiel bij de motor.

Satoer zei:
Wachten op de belt drive aanpassing. Dat zo'n 70$ gaat kosten. (carbon side frames / tail belt en belt-tandwielen).

Hee :D dat klinkt interesant.
Waar heb je die info vandaan? Wanneer denken ze dit te kunnen leveren?

:spam:
Bij QteP is de Graupner-"Zoom" te krijgen (dacht 259EU).
Nog geen onderdelen.
Ik was er vandaag even, ze zijn daar helemaal into Heli.
(Raptor/Eco8/Ornith/Zoom/Picolo/Corona)

Groetjes, Erwin

Maar de zoom is toch van protech?

En hoe gaan ze die tail beltdrive dan doen? Daar wil ik ook graag n beetje info over. Wordt dat een soort snaartje door de tailshaft ipv een asje met 2 gears? Dat zal wel n flinke verbouwing zijn op je chassisje. :P

Greets,
Sven

Zijn allen identiek (op decals na).
Je hebt de Zoom, de Dolphin (en nog een / waar ff niet op kom) en nu dus de Micro-star-400 van Graupner.

Groetjes, Erwin

Hmm, en ze zijn allemaal kwalitatief even goed? Dan moet ik toch nog es even kijken voor mijn inkoop actie, want als et enige verschil de merknaam is, zijn dr mischien wel goedkopere.

Back