Zoom 400 verslag! :D

Satoer zei:
Lijkt mij vrij vervelend, moet je dat ding eerst elke keer ophalen om een instellinkje te veranderen.

Heb hier ondertussen 5 brushless cc regelaars liggen. Super handig om verschillende setings te testen, en je kunt de nieuwste firmware downloaden.
5 8O

Hebbie een ESC boom ofzo :lol:

Maar zo duur is die link nu ook weer niet, dus misschien over een tijdje :wink:

Even Jan Peter contacteren (banner JePe hierboven)
Staat niet op de site maar hij levert hem voor 63€
Reageert niet op mijn vraag??
:roll:
Gerard, iedereen levert hem, maar onze vriend Verspaget heeft er nog nooit van gehoord. Gelukkig heb ik ondertussen groene locktite, dus kan ik de, verbrande, standaard motor weer even gaan gebruiken, tot ik een regelaar vindt.
Dinsdag ga ik naar Heli-fun (jazeker, helemaal naar odoorn) en dan gaan we de LOGO 16 invliegen. Dus wordt het toch nog mooi in Heeze.
Theo de Kramer

Gerard,
hoe kan ik te weten komen welke controller geschikt is voor de brushless van Protech. Er staat bij de motor papieren niet zoveel, behalve:
3600 toeren/volt.
7,2 - 11,1 volt
2-polig, timing 8 Khz

Hartelijk dank voor de hulp
Theo de Kramer

Heb ik weer... kan ik vandaag eindelijk eens de heli in beweging zetten en laten spinnen om alles af te stellen... gaat er bij de 10e upspin ofzo in het begin ervan opeens mn tailvin los (gelukkig was t aan het begin en kon ik de spin up gelijk afbreken).

Blijkt: mn lagertje ligt uitelkaar :?

Het gaat dus om die 2 ringetjes met zo'n kunsstof ball houder die ertussen zit en de balltjes op de juiste positie houd...
Het vreemde is, ik kan nergens over mn hele vloer balletjes vinden :|
Kan dit een constructiefout zijn? Of heb ik m te hard laten spinnen (dan nog waar zijn die balletjes gebleven)..

(Het is partnummer T0500.044: BALL BEARING 2x5x2,5)

@Theo: De phoenix 25 gebruikt iedereen voor de Zoom. Die kan ook jouw aangegeven motor prima aansturen.

@Eddie: 8O Damn! goed dat je hem niet uit je hoofd hoeft te trekken!!
Duidelijk een fout lagertje. Misschien waren ze de afstandhouder om de balletjes gescheiden te houden vergeten in de lager te persen??

Heb dit nog niet eerder gelezen.

Mjah idd... hij bleef gelukkig aan de ballconnector hangen:

Maar okay, ik heb mn andere lager ff eruit gehaald en die heeft dus ook 1 kunststof afstandshouder EN 7 balletjes :!:

De vraag blijft nu nog steeds (na tig keer over de vloer te hebben gekropen, zo groot is mn kamer niet...): waar zijn dan die 7 balletjes :?

Het kan toch niet zijn dat er geen balletjes in gezeten hebben :|

/edit

Nouja niks aan te doen, k heb nu maar bij Vasco 2 nieuwe lagertjes besteld. Maar het is weer knap l-u-l-lig dit :(

/edit2

Kan het zijn dat mn headspeed te hoog is en daardoor ook mn tailsnelheid? Ik had mn throttle wel op 0, ln, 75, ln, 100 staan, misschien te hoog?. (Mn pitch staat op -1, 3, 7). Ik heb hier nog een filmpje net aan het begin van het afstellen, misschien kun je aan de toonhoogte horen of het hoger is dan bij jullie :?:

(Het is niet de bedoeling om in mn kamer echt te gaan vliegen, k wil alleen even wat afregelen voor de moraalridders onder ons :P )

De phoenix 25 gebruikt iedereen voor de Zoom. Die kan ook jouw aangegeven motor prima aansturen
Michel, bedankt, deze ga ik bestellen.
Theo de kramer

thoe, bestel de phl-link erbij, dan kan je hem simpel op je pc programmeren, en kost een fractie van niks dat ding

Hallo allemaal,

Ik volg dit forum al een tijdje en heb besloten om mezelf aan te melden.Ik heb vrijdag een Zoom besteld,maar nu lees ik overal over die "belt drive".Kan iemand mij vertellen hoeveel tanden de wieltjes en het riempje hebben?En of het verstandig is om hem direct al om te bouwen?

of dat verstandig is ?
ja want anders blijf je tanden aan het strippen.
de originele constructie is helemaal niks waard, maar protech komt met verbeterde tandwielen binnenkort

hallo allemaal

ben sinds vandaag de eigenaar van een nieuwe zoom en bijbehorende servo's b205 van protech.
nu is het zo dat de servo voor de staartrotor tegen het hoofdtandwiel aanloopt. er is niet genoeg ruimte om deze lager te monteren.
hadden jullie dit zelfde probleem en zo ja wat is jullie oplossing geweest ?

m vr gr iwan

sielat racing zei:
hallo allemaal

ben sinds vandaag de eigenaar van een nieuwe zoom en bijbehorende servo's b205 van protech.
nu is het zo dat de servo voor de staartrotor tegen het hoofdtandwiel aanloopt. er is niet genoeg ruimte om deze lager te monteren.
hadden jullie dit zelfde probleem en zo ja wat is jullie oplossing geweest ?

m vr gr iwan
Ik heb aan aanloopkant me servo opgeveilt met een zoete vijl. Werkt perfect.

ja is een bekend probleem, gewoon de gaten wat opruimen met een vijl of scalpel mesje of iets dergelijks.

@Theo: De phoenix 25 gebruikt iedereen voor de Zoom. Die kan ook jouw aangegeven motor prima aansturen.
thoe, bestel de phl-link erbij, dan kan je hem simpel op je pc programmeren, en kost een fractie van niks dat ding
Beide heb ik afgelopen zondag besteld en zijn vandaag geleverd.
Nu nog een oplossing bedenken voor het te lange tandwiel en dan kan ik weer ZOOMen. (Of moet ik gaan LOGOen) Het leven blijft toch ook keuzes maken, nietwaar? :D
Theo de Kramer

Hallo Allemaal,

Sinds enkele dagen heb ik ook een Zoom (2ehands) en vraag me af welke servo's ik het beste kan aanschaffen,en waar deze het goedkoopste zijn,zijn de Hitec 55's geschikt?
Voor de staart in elk geval een Hitec 50 en Gy401...
Er zit een Hacker B20/18L motor in,is dan de Phoenix 25 regelaar de beste keuze?
En heb ik dit nodig: http://aircraft-world.com/shopexd.asp?id=1983 ?
En wat voor Accu pakket???

Groeten,
Marcel

marcel, de hitec hs55's met hs50 op staart word ook veel gebruikt door de amerikanen, dus dat zit wel snor.
voor de hacker zou ik wel het koellichaam monteren.

voor accus, de tarabats, 3 cellen 2200 mah, te verkrijgen bij e-heli, of kokam 1500's ofzo

Nog even over de Phoenix 25 regelaar,ik zie net bij de technische details staan:

The superb Castle Creations Phoenix 25A brushless speed controller -
5-10 cells with BEC, 5 -16 cells without BEC - Program timing, auto-cut voltage (great for Li-Poly batteries), current limiting, brake type, start type - Super thin and light.

Dus ik kan geen 3 cellen Kokam gebruiken???
En Moet ik BEC gebruiken of niet?

Groeten,
Marcel

Back