ZOOM 450 contra LOGO 10

Prima, en een Schultze of Phoenix regelaar. Heb ik alle twee en nog nooit een probleem mee gehad. Ik hoor er ook weinig klachten over.

Ergens prefereer ik toch de bijgeleverde set, alles mooi op elkaar afgestemd... maar een GY 401 vind ik wel belangrijk.

Mvg

Mario

Heren,

De piloot waar hezik het over had ben ikzelf

Ik heb inderdaad 3 weken geleden een zoom 450 aangeschaft bij de plaatselijke winkel in bilthoven.http://www.mcmodelbouw.nl/?p=101&artikel=123
De jongens daar zijn zelf net begonnen met heli vliegen en ik er had wel vertrouwen in.

Nu ik inderdaad een week met deze heli gevlogen heb en het is echt mijn eerste heli en ik ben geen simulator man, ben ik zeer tevreden over de vliegprestaties.

Ik doe nu 13 jaar modelvliegen en heb al veel modellen gezien en gevlogen. Het helicopter vliegenis een hele nieuwe uitdaging voor mij en leek bij aanvang erg tegen te vallen maar het viel mij reuze mee.

IK heb mijn zoom uitgerust met de standaard setup van protech omdat dit mij werd geadviseerd bij de winkel. Er werd mij verteld dat de standaard besturing voldeed om te hoveren en om rustig rond te vliegen. Dit blijkt ook waar te zijn en de G- 410 gyro met heading hold doet dit ook.
Wel heb ik inderdaad een S 3107 van futaba op de staart gezet om wat meer reactie in de staart te krijgen, en jawel het overcorrigeren van de staart werd meteen een stuk minder.
Voor in de toekomst komen er nog de volgende dingen op mijn zoom: Carbon bladen welke vandaag binnen komen, een 401 gyro welke ik denk na de winter komt omdat ik nog een goede feedback wil geven over deze gyro aan de winkel.

De motor en regelaar doe ik niets aan. Deze set levert meer dan voldoende vermogen en koop je in een set met een 2150 3s2p lipo van flightpower. ook hieraan valt niet te tornen want het is een zeer goede kwaliteit batterij.
Wel denk ikzelf dat wanneer je hoge toperentallen gaat draaien en ver bij je weg gaat vliegen dat een gewone fm ontvanger niet meer voldoen maar dat zal de tijd uitwijzen. Als die crash door storing dan moet ik een andere monteren zeg maar.8O

Mocht ik nog dingetjes hebben dan post ik ze wel

groeten chris :wink:

He Mario

Over de windgevoeligheid kan ik hetvolgende zeggen:
Het valt niet mee in het begin om de staart er recht achter te houden omdat de gyro toch wel wat weg wil drijven.
Ik heb de zoom 450 met kracht 3 a 4 gevlogen en dat ging boven verbazing. De wind rukt er wel aan maar hij is goed onder controle te houden.

Dan nog even een slecht nieuwtje. :(

Gister mijn crabon bladen binnengekregen !! Super mooi en vliegen heel lekker allen die crash he!
Heb dus door een afgebroken servohevel een boom strike gehad.(Was geen protech hevel hoor)
Gevolg: Bladen stuk € 60 + staartbuis € 6.95 + Staartvin maar die had ik nog van allign. dus weer 70 euro schade zeg maar.
Heb vandaag even gebeld naar de shop waar ik em gekocht heb en de staartbuis is al onderweg. :rolling:

groeten chris

Ik hoop voor je dat de onderdelen snel binnenkomen.

Is de zoom eigenlijk een duur model qua algemene crashparts?
Dat vraag ik me toch een beetje af.

Mvg

Mario

als je die bladen niet meeteld vallen de kosten wel mee. waarom eigenlijk 60euro aan bladen? ik vind de sab bladen met 45 euro al super duur, voor 20euro heb je pro woodies van align en dat vliegt harstikke goed, ook 3d.

Ja das waar

Kan iemand mij dan vertellen waar ik bladen van 350 mm lang kan krijgen voor een beetje goede prijs, beter koolstof dan hout.
De zoom 450 is ook groter als de t-rex 450 hebben we gisteravond ontdekt.
We gaan nu een t-rex bouwen met een zoom staart buis die is namelijk ook 15 tot 20 mm langer.

Dat is dus de reden zeg maar. En ook ik vind ze duur maar ja

greetz chris

HE mario

het valt reuze mee
als je de standaard onderdelen pakt dan zijn er de volgende prijzen( heb een lijstje voor me liggen namelijk ha ha)

Bladen: € 21.50 hout. Koolstof € 60.00 ( zijn wel hele mooie bladen, beetje duur maar ja)
Blad houders: € 4.95
Hoofdas: € 4.95
Tail Blades: € 4.50
Spindle shaft: € 3.95
Tail boom€ 6.95
Fin set: € 6.50
Tail rotor grip set: € 4.00

Dit is een beetje wat er het meeste verkocht word volgens die mannen in bilthoven. Je kunt ook een mailtje sturen naar info@mcmodelbouw.nl en dan mailen ze je binnen 24 uur een hele lijst uitgewerkt met alle prijzen van de onderdelen.

greetz chris

Ja de prijzen zijn goed te doen hoor, het is helemaal niet zo dat de zoom onderdelen zoveel duurder zijn dan die voor een t-rex.
Maar weet iemand koolstof bladen 350 mm lang voor onder de 40 euro?

greetz chris

Ey Chris hoe staat het al met vliegen? Als je nog hovert heb je genoeg aan woodies en merk je het verschil nauwelijks.

he mannen

Ik ben van mening dat de woodies goed zijn om te hoveren alleen vind ikzelf de respons op de kop met de carbons vele malen beter dan met de woodies. En je kunt wel met de houten bladen 3D vliegen denk ik maar persoonlijk zou ik het risico niet nemen.

Maar weet iemand iets voor me?

Greetz chris

Bladen stuk € 60

:| WOW~!!!!! SAB carbons voor de T-rex zijn maar 35 euro... sjeuh

Overigens zijn er wel "goede" houten bladen. Voor de T-rex hebben ze 325Pro bladen voor 13 euro, die zijn erg stijf en vliegen net zo goed 3D als de carbon versies. Het enigste nadeel is dat ze bij 3000+rpm's weleens eraf willen vliegen :wink: (Met het 11 tandspinion heb je geen probleem, das maar 2500rpm)

Cheers,

Richard

Wat betaal je eigenlijk als je een raptor crashed... of een Logo....?

Zal wel stukken meer zijn zeker....

Mvg

Mario ;)

Een raptor en een logo is eigenlijk al geen vergelijk (raptor is goedkoper dan een logo) en uiteraard is het erg afhankelijk van de "zwaarheid" van de crash.

Reken voor een Raptor maar gerust tussen de 100 en 200 euro incl. rotorbladen.

Voor een logo ook zoiets, mits de schade meevalt... anders hoger.
Logo crash discussie: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=29766&highlight=logo+crash

Een T-rex kun je vol gas de grond in knallen en dan kom je meestal weg met een 70 euro schade incl. carbon bladen.

Ik ben momenteel een T-rex 600 aan het bouwen en dat is in tegenstelling tot sommige andere producten van Align echt kwaliteit. Onderdelen zijn net zo duur ongeveer als van zijn kleine broertje, helaas vraagt hij alleen wel duurdere accu's, lader, bladen, electronica etc....
Kostenplaatje zonder zender gaat snel richting de 1500/2000 euro (vliegklaar + 2 accu's + lader)

Cheers,

Richard

Back