Heren,
De piloot waar hezik het over had ben ikzelf
Ik heb inderdaad 3 weken geleden een zoom 450 aangeschaft bij de plaatselijke winkel in bilthoven.
http://www.mcmodelbouw.nl/?p=101&artikel=123
De jongens daar zijn zelf net begonnen met heli vliegen en ik er had wel vertrouwen in.
Nu ik inderdaad een week met deze heli gevlogen heb en het is echt mijn eerste heli en ik ben geen simulator man, ben ik zeer tevreden over de vliegprestaties.
Ik doe nu 13 jaar modelvliegen en heb al veel modellen gezien en gevlogen. Het helicopter vliegenis een hele nieuwe uitdaging voor mij en leek bij aanvang erg tegen te vallen maar het viel mij reuze mee.
IK heb mijn zoom uitgerust met de standaard setup van protech omdat dit mij werd geadviseerd bij de winkel. Er werd mij verteld dat de standaard besturing voldeed om te hoveren en om rustig rond te vliegen. Dit blijkt ook waar te zijn en de G- 410 gyro met heading hold doet dit ook.
Wel heb ik inderdaad een S 3107 van futaba op de staart gezet om wat meer reactie in de staart te krijgen, en jawel het overcorrigeren van de staart werd meteen een stuk minder.
Voor in de toekomst komen er nog de volgende dingen op mijn zoom: Carbon bladen welke vandaag binnen komen, een 401 gyro welke ik denk na de winter komt omdat ik nog een goede feedback wil geven over deze gyro aan de winkel.
De motor en regelaar doe ik niets aan. Deze set levert meer dan voldoende vermogen en koop je in een set met een 2150 3s2p lipo van flightpower. ook hieraan valt niet te tornen want het is een zeer goede kwaliteit batterij.
Wel denk ikzelf dat wanneer je hoge toperentallen gaat draaien en ver bij je weg gaat vliegen dat een gewone fm ontvanger niet meer voldoen maar dat zal de tijd uitwijzen. Als die crash door storing dan moet ik een andere monteren zeg maar.8O
Mocht ik nog dingetjes hebben dan post ik ze wel
groeten chris :wink: