ZP CHANDON van KOTUG

Voor de grote "rechte" vlakken heb ik 1,5mm berkentriplex gebruikt, en naar de kont toe, waar de 2 knikken bij elkaar komen heb ik 1,5 mm latten gebruikt die ik nog had liggen, vraag me niet wat voor soort hout het is, maar het lijkt op Frederick z'n roest-plaat.

Verder zijn de kop en kont van massief vuren.

Hallo mensen,

Na de beschikbare vrije tijd te moeten verdelen tussen verschillende dingen hier weer even een update:

In middels bezig met de romp in de epoxy te zetten, vanmorgen laag nr 3 erop gesmeerd en komen er nog 2 bij.

full

Ook ben ik begonnen met de beschermtafel die voor de schottels komt. De tafel is van messing pijp 8mm met eronder een plaatje gelijmd van 0,5 mm.
Het "bakje" wat hierdoor ontstaan is heb ik vol gegoten met epoxy.
full

De poten moet ik nog op lengte maken, dit doe ik pas als de romp af is. Het wordt de bedoeling dat ik de poten iets langer hou, bovenin de poten een busje soldeer waar ik M6 draad in snij, gaten in de romp boor waar de poten verzonken invallen, en dan met een M6 boutje vast kan zetten.

Ook is er een beginnetje gemaakt aan de schottels. Ik ben begonnen met de torpedo's van de schottel.
Eerst het binnen werk uitgedraaid, alle gaten opgeruimd, en nu inmiddels de eerste conisch gedraaid.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel Piet voor de lovende woorden.

Vandaag de gaten in de romp geboord waar de poten van de tafel in komen. De achterpoten waren wel wat lastig met de twee hoeken, gelukkig kon ik voor het boren ook de mal gebruiken waar ik ook de tafel mee gemaakt heb. Natuurlijk gelijk even gekeken of het goed is gegaan......

full

Van de zijkant....

full

En van de voorkant.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt mij als dat de vsp wel erg veel naar voren is gekomen hoor
En het stoeltje beschermkap wat aan de kleine kant is
Maar dat is mijn mening hoor
mvg
Frederik:D

Dank jullie wel.

Het lijkt mij als dat de vsp wel erg veel naar voren is gekomen hoor
En het stoeltje beschermkap wat aan de kleine kant is

mvg
Frederik:D

Neem aan dat Martin z'n link duidelijk was betreffende de constructie.
Het was inderdaad een vreemde positie en weinig bescherming geweest voor vsp's. Ik hou het dan toch maar bij schottels ;)

Wat betreft meer van de schottels.....
Doe m'n best Martin maar ben bang dat wat meer vorderingen toch nog wat tijd vergen, in ieder geval om iets te laten zien wat de moeite waard is. :yes:
Als alles een beetje mee zit sta ik donderdag weer een dagje achter de draaibank :D

Laatst bewerkt:
Vincent,

oh dacht dat je al wat verder was ;) nee hoor geintje ik zien het vanzelf wel verschijnen 8-)

Overigens ben ik nog niet het water op geweest nog geen tijd gehad wellicht volgende week maar laat ik je nog wel weten.

Gr Martin :D

He Vindent,

Ik zie nu je draadje pas!
Waarom? Gewoon niet goed gekeken denk ik.

Het gaat een nieuwe rage worden, 1:25 havenslepers:yes:

Hebben we mooi over twee jaar eindelijk eens wat tegenwicht tegenover alle 1:50 modellen!! :D:D

Het schiet al weer lekker op met de schottels zo te zien, keep up the good work!

Nou ja, als er zo meer mensen blijven beginnen in de schaal 1:25 moet het met twee jaar toch te doen moeten zijn.

Maar om het draadje niet teveel te vervuilen..:ontopic:

Alleen niet geschikt om mij te assisteren, veel te modern.

Vincent kan bezemen hoor. :p

Ik zeg oud ontmoet nieuw......

Bezem heeft een vrije avond.

Vandaag aan de draaibank gestaan kan jullie alleen nog niet verblijden met foto's, die moet ik nog over de mail binnen krijgen, dat heb je als je je camera vergeet.....

Dus wordt vervolgt.....

Back