Even een flink stel updates inhalen,
Ik heb de huid helemaal afgemaakt, ik heb de definitieve plaats van de electronica bedacht, ik heb de romp in de polyester gezet nadat het de eerste keer vanwege te oude hars en te veel oneffenheden was mislukt. Ik heb dus eerst nieuwe gekocht, en precies de laatste dag dat het weer dit toelaat opnieuw in de polyester gezet. De achtersteven is inmiddels al 3 keer aangepast, waarvan 1 keer totaal vervangen en er is een stuk tussen de huidige steven en de rest van de romp is gezet. De verschansing heb ik als één geheel met de romp gebouwd, maar dit maakte het onmogelijk om het dek waterdicht te bouwen, wat alleen al vanwege de zelf verzonnen opdracht voor praktijk natuurkunde noodzakelijk is. Deze proef houd in dat het model de sleeptank van de TU Delft in gaat om daar door golven geteistert te worden bij wijze van stabiliteitsproef. Ik heb dus inmiddels de verschansing eraf gezaagd en ben nu bezig met het plaatsen van het hoofddek. Ik ga het hoofddek ook voorzien van een compleet interieur wat waterbestendig gemaakt word en wat niet in de weg zit voor de electronica. Voorlopig blijven er in ieder stuk dek (het hoofddek bouw ik in 4 delen om een goede sterkte in de breedte richting te waarborgen en om niet moeilijk te hoeven doen met gaten boren, die je later blijft zien. Het hele hoofddek zal uiteindelijk worden voorzien van fineerhout om een realistisch houten dek te simuleren. Dit hout wil ik ook gaan gebruiken voor de schotten die ik ga verstijven met zeer dun uitgezaagde triplex stijlen. Deze schotten moeten ook de scheepshuid het grootste deel van hun sterkte geven. Het bakdek wordt afneembaar gemaakt om het interieur te kunnen zien.
Tot zover deze update
Groetjes Josse