Zwarte Zee IV - Bouwverslag [REVIVED]

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door EraYaN, 26 okt 2007.

?

Heb ik een te moeilijke keuze gemaakt als model?

  1. Ja

    46,4%
  2. Nee

    42,0%
  3. Geen Mening

    11,6%
  1. EraYaN

    EraYaN

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Rijswijk
    okee begrepen


    MVG Erwin
     
  2. EraYaN

    EraYaN

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Rijswijk
    RC installatie

    ---> UPDATE <---
    Nou ik heb gister alles gecheckt en alles doet het. Ik moest alleen de regelaar ff anders programmeren maar dat was zo gedaan. Dus nu ben ik begonnen met het inbouwen. Even een vraagje tussendoor: in de handleiding van de ontvanger staat dat de antennedraad gestrekt (met niet al te veel bochten) moet liggen/zitten maar daar is m'n bootje veel te klein voor, je mag em al helemaal niet inkortenen en niet als een spoeltje op rollen (bundelen) dus wat is nou de beste plaats? Hij kan ook niet helemaal voorin omdat het servo draadje van m'n stuurservo niet lang genoeg is en de stuur servo wil ik recht boven de schroefas in de lengte monteren zodat je een mooie rechte roerstang hebt en de regelaar kan die boven de motor of beter boven de accu? En kan een servo ook boven de motor? allebei i.v.m magnetische velden enzo.
    accu ligt nu midden in de boot, in het midden van de "buik". Er is nog wel veel ruimte om heen maar ik kon geen grotere nemen want dan zou ik em er nooit meer uit krijgen. ("kwist nie of da een proabliem zo zien moar ik naem het ziekere vör het onziekere")[zö die wör föaijn]

    moet ik vertalen??;);)

    PS ik heb de foto's verkleint :) nou zou het sneller moeten gaan als je op de foto's klik kun je de grote versie op vragen lees: bekijken (skydrive)

    MVG Mr.Haan
    ---> UPDATE END <---
     
  3. EraYaN

    EraYaN

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Rijswijk
    gevaren!!

    Nou ik heb vanmiddag in de achtertuin even gevaren en over de configuratie: motor echt sterk genoeg (te) hij trekt een soort gat in het water waardoor de boot heel erg naar achter helt dat zal nog wel iets verminderen als de opbouw er op zit en hij was ook nog niet getrimmt dus hij lag ook nog zo'n 2 cm te hoog dus er kan nog wel wat bij
    en na een kwartiertje varen nog geen enkele warmte ontwikkeling, nou ja regelaar zo'n 3 graden op gewarmd en motor 1 grade maar ja dat is op zich nog niet zo veel en er moet echt ander schroef as vet in de schroef as(koker) wat nu lekt ie als de z**kte dus dat nog even doen en het roer nog even iets beter afstellen(hij heeft een afwijking naar links bij het achteruit varen)


    gr Erwin

    PS Foto's zal ik de volgende keer dat ik vaar maken (hij ziet er nog niet echt mooi uit)
    PSS Hij gaat toch echt lekker hard:cool::)(zeer veel over de schaal snelheid heen)
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2008
  4. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
     
  5. mijn-kotter

    mijn-kotter

    Lid geworden:
    13 mei 2008
    Berichten:
    167
    Locatie:
    friesland
    hallo erwin

    het word een mooi schip zo te zien, het is een goed schip om mee te beginnen, een rechts draaien schroef heeft altijd een beetje een afwijking naar links dat kun je opvangen door als je de boot stop zet kort stootje achteruit geven ,wachten tot de boot stil ligt dan tegen gestelde richting sturen waar je heen wil.

    gr ron
     
  6. EraYaN

    EraYaN

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Rijswijk
    Build Revived!

    Hallo heren,

    Zo na zeg maar wat eerh... vrieskast tijd van de modelbouw, heb ik besloten dat ik toch maar door moest zetten en verder gaan...

    Ik heb me er eindelijk overheen gezet omdat toch maar al die "lasercut", die overigens maar net door het eerste laagje van het triplex is gesneden, uit te snijden met mijn vertrouwde stanley mes.

    Nu resten mij nog twee hordes voordat ik de romp kan spuiten.
    Die gekke vinnen voor onderwater, die niet echt lekker passen of het ligt aan mij natuurlijk. En de afwerking van mijn zeer lelijke manier van het roer-en-schroef-plastic-ding-houder. Hier voor heb ik albastine polyester plamuur, nu me er nog toe zetten om het ook daad werkelijk te doen en dan het lange schuren van onbereikbare plekken.

    Hebben jullie trouwens enig idee hoe houtlijm los te krijgen. Ik erger me nu al aan wat ik veel eerder gemaakt heb en duidelijk niet symmetrisch is.


    [OFFTOPIC]
    Ik zat m'n eigen oude draadje te lezen en.. *schaam* :oops: *schaam* :oops:
    Ik kan alleen maar zeggen dat jullie mij aardig goed geholpen hebben ;) En dat ik en debiele schrijfstijl had maar goed.
    [/OFFTOPIC]

    Erwin

    EDIT: Kan iemand die enquête er uitgooien?
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2011

Deel Deze Pagina