idd ja die punten ben ik ook zeker mee eens (en ontken ik ook niet).
wat wel kan is bepalen hoeveel Joules het rubber heeft, en hoe hoog de kist eindigt.
wat ik zei vooral als claim, is dat te bewijzen is dat verticaal (of iig zo goed als) het best is, en niet te snel (6 tot 10 m/s). ik vind dat ik dit meerdere malen van alle kanten aangetoond heb, zelfs met praktijk resultaten (post 203) maar ik zou nog meer data en klimgetallen van (lipo) kisten willen graag.
klimgetal (mijn vondst) is stijgsnelheid (in m/s) maal motorlooptijd (minuten) maal, vlieggewicht gedeeld door accu gewicht. er komt een getal uit. ik haal 250. ik denk dat het theoretisch maximum met een kunststof zwever 270 is of meer. (daarna beoordeel ik graag de zweeftijd, want het heeft geen zin hoog te komen als je zo weer beneden bent. het product (klimgetal maal zweeftijd) is de totaal score. goed klimmen en lang zweven = win.
wat wel kan is bepalen hoeveel Joules het rubber heeft, en hoe hoog de kist eindigt.
wat ik zei vooral als claim, is dat te bewijzen is dat verticaal (of iig zo goed als) het best is, en niet te snel (6 tot 10 m/s). ik vind dat ik dit meerdere malen van alle kanten aangetoond heb, zelfs met praktijk resultaten (post 203) maar ik zou nog meer data en klimgetallen van (lipo) kisten willen graag.
klimgetal (mijn vondst) is stijgsnelheid (in m/s) maal motorlooptijd (minuten) maal, vlieggewicht gedeeld door accu gewicht. er komt een getal uit. ik haal 250. ik denk dat het theoretisch maximum met een kunststof zwever 270 is of meer. (daarna beoordeel ik graag de zweeftijd, want het heeft geen zin hoog te komen als je zo weer beneden bent. het product (klimgetal maal zweeftijd) is de totaal score. goed klimmen en lang zweven = win.
Laatst bewerkt: