zweefduur

Marcel...je vraagt om data die je zelf nieteens hebt van je eigen nobelprijswinnende ontwerp?

Je maakt het wel steeds indrukwekkender, je begon met een vraag, toen werd het een idee, toen een theorie, toen een formule, straks ga je nog zeggen dat je er de relativiteits-theorie mee kan verklaren.

Lever nu eerst eens wat concrete gevevens van jouw libelle mét vario-log, echt starthoogte, gemeten stijgsnelheid en werkelijk stroomverbruik......kunnen wij ook kijken wat jouw aandrijving presteerd

ja dát komt als mijn kist af is.. die andere libelle heb ik niet meer. die man is vast bereid alles nog een keer na te meten misschien.

in principe is alles af te leiden uit de gegevens die ik al gegeven heb.

klimgetal, is stijgsnelheid maal looptijd, maal, vlieggewicht gedeeld door brandstof (accu) gewicht (ik hoop dat ik mezelf nu goed formuleer)
dit geeft weer, hoe goed je aandrijving, joule per kg, (energie per vliegmassa dus) omzet naar hoogtemeters

ik gebruik dit om de beste aandrijving voor mijn vliegtuig te configureren
het convergeert, naar zo langzaam mogelijk, verticaal klimmen
hoe hoger het klimgetal hoe beter

ik heb dit gededuceerd voor zover ik weet

ik bedoel, ik ben de eerste voor zover ik weet

je kunt hier supermakkelijk iedere kist met hetzelfde accu type (lipo, of nimh etc) met elkaar mee vergelijken. het blijkt dat de beste kisten tegen of met verticaal klimmen, met tussen de 6 en 10 m/s (lager dan 6 = erg grote props)

Laatst bewerkt:
Joule per kg is ook niets....de ene accu is de andere niet en misschien vertel ik iets nieuws en vers geladen accu is niet zwaarder dan een lege.

Verstookte mAh's, echte stijgsnelheden i.p.v. aannames, echte hoogtes....daar kunnen we wat mee....vliegminuten steek je maar waar de zon nooit schijnt......pffff....jij zegt dat jij wel eens moe wordt van domme reacties

ja een accu is geen brandstof. je kan altijd onderling, afspreken 1 liter te gebruiken in dat geval (of 10 ml) dat werkt ook.

voor de rest, is mijn formule compleet, om onderling, kisten te vergelijken. vraag maar aan een professor anders. als het niet klopt blijkt dat wel. mijn kist werkt iig heel goed (die oude en nieuwe)

daarmee kon ik ook uitrekenen hoe hoog we kwamen en zo, en dat ik daarna langer zal zweven ook. (post 203) (het linkse deel van de vergelijking)

je kunt er ook de klim omzetting mee uitrekenen : gewicht x g x hoogte / Joules (ik hoop dat ik dit goed formuleer). 1 = 100%

ik bedoel, als men die paar gegevens heeft.

Met mijn DLG mocht ik niet mee doen (want geen accu).
F1B wel? Hoeveel bedraagt het accugewicht dan in je "contestformule"?

Is er een reden waarom je niet antwoordt op mijn nochtans duidelijke en eenvoudige vraag ?
Het valt mij op dat je antwoorden en reacties heel snel volgden de laatste dagen, maar het antwoord op mijn vraag schuif je voor je uit. Eerst was het vannamiddag, later werd het vanavond.

Ik weet het antwoord voor jouw libelle al, maar ik wil het van jou zien.

Tot zolang je geen resultaat post, ben ik dus nog altijd winnaar!
Ik hoop dat je beseft dat ik je alleen maar wil helpen met de voorbereiding van het artikel dat je gaat schrijven.

Klimomzetting? Klimgetal?

Weet je....als iemand iets mankeert en je zoekt lang genoeg vind je vanzelf iemand die je kan vertellen wát die persoon mankeert.

Jij ben net zo lang je verhaal aan aan het passen tot je tot een conclusie komt die je graag zelf wilt zien....daarbij verzin je grootheden die niet bestaan en vergelijk je eenheden die je niet kán vergelijken.

Als je nu komt tot een probleem die de huidige natuurkunde niet kan verklaren is er nog wel iets van te zeggen maar keer op keer wordtje verteld waarom het niet klopt wat je zegt, gewoon basis natuurkunde, en dan ga jij weer wat anders verzinnen om gelijk te krijgen.

Weet je....je hebt helemaal gelijk joh!

(En we hebben virtueel niet samen gevlogen, jij hebt helemaal nog niet gevlogen...je hebt herinneringen opgehaald)

met F1B kun je bijvoorbeel het rubber gewicht gebruiken. het letterlijke aanta Joules mag, maar dan moet je dat eerst helemaal uitrekenen.

Hans als ik je Amperes, of motorloop weet. reken ik jouw kist uit. we vliegen allemaal lipo, die verschillen niet zoveel in energie dichtheid.

je ziet er ook het klimgetal al. iedereen kan nu zijn klimgetal uitrekenen mits hij lipo vliegt, en vergelijken.

alle lezers let op! resultaten op post 203!!!!!!

wat is jouw klimgetal? door deze uitvinding weet ik hoe efficient je kist klimt.

stijgsnelheid m/s, maal looptijd in minuten, maal, vlieggewicht gedeeld door accu gewicht.

ik bedoel, heb ik een idee van de efficientie, vergeleken met de besten. en kan ik de klim vergelijken.

Laatst bewerkt:
Back