@Rick NL , bedankt voor je feedback. ok maar, op het figuurtje 11.28, zit ik met mijn prop nog op ruim 70% (mss 75%) (helemaal links ergens, bij 0,45 , 0,47, en dat linkse bultje (of nog iets minder angle, geextrapoleerd bultje) ) ) , en ik probeer nog iets hoger op een bultje te komen met mijn nieuwe. ik zie daar weinig verbetering in mogelijk. (noch door schuin klimmen, noch door een nog grotere prop) (heb al 1/5 span) een prop kan maar een paar procent beter, uberhaupt. ik zit idd aan de "kleine" kant. en ik heb dit al getest en gevlogen.
ik ga ervan uit, dat van de 15 (denk ik) graden pitch hoek bij 75% radius of daaromtrent, er 6(of iets in die buurt) invalsshoek zijn zeg maar.
volgende kist iets minder hoek (pitch) nog, en iets meer klimspeed in verhouding. ik hoop daardoor ondanks de hogere snelheid (en luchtweerstand van de kist, maar is al weinig) meer hoogte per Joule per kg uit te halen. (en ga een paar andere props en situaties proberen, waaronder 60 graden (door een kleinere diameter te kiezen, maar zelfde spoed) (de motor is licht en efficient genoeg daarmee)
ik probeer gewoon te verklaren waarom mijn kist werkt zoals die doet.
ik ga ervan uit, dat van de 15 (denk ik) graden pitch hoek bij 75% radius of daaromtrent, er 6(of iets in die buurt) invalsshoek zijn zeg maar.
volgende kist iets minder hoek (pitch) nog, en iets meer klimspeed in verhouding. ik hoop daardoor ondanks de hogere snelheid (en luchtweerstand van de kist, maar is al weinig) meer hoogte per Joule per kg uit te halen. (en ga een paar andere props en situaties proberen, waaronder 60 graden (door een kleinere diameter te kiezen, maar zelfde spoed) (de motor is licht en efficient genoeg daarmee)
ik probeer gewoon te verklaren waarom mijn kist werkt zoals die doet.
Laatst bewerkt: