Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik zelf heb al een 100W "45 graden" aandrijving set uitgezocht, en een 100W "lecraM" aandrijving (verticaal) uitgezocht voor een 150 cm hlg.
even zwaar ook. evenveel accu Joules (ongeveer.)
dan, werkt het zoals ik het concept nu ontwikkeld heb.
ik ga beide ook, maken, en testen (en mee vliegen beide. beide ook leuk.). ene klimt 6~7 m/s (100W ongeveer), en de ander ~9 m/s (100W ongeveer) vario. die laatste komt een stuk hoger, en zweeft, een stuk langer.
correct! in theorie, als je alles goed hebt staan, de goede configuratie idd, dan is dat exact waar de hele thread over gaat idd.
en bijv. die vrije vlucht lui, weten dat punt ook. (empirisch)
ik beweer te weten, waar dat exact in zit, dat het dan theoretisch het allerbest klimt. (met gelijkblijvend vermogen, gewicht). en dat de hoek, het grootste verschil maakt.
dwz, als men 45 graden klimt, nooit zo efficient als theoretisch mogelijk met hetzelfde vermogen en gewicht. (qua pure hoogtemeters).
een kanttekening is dat ik het alleen met 1,5 meter kisten gedaan heb! ik weet niet, of het met grotere kisten ook kan. ik vermoed niet.
dan is het een soort heli oid, en werkt van geen kant meer. giga lange bezemsteel romp e.d.
kijk maar wat er voor aan de mini ellipse zit (een stukje neus van de pulsar. de propeller kan, nu niet groter).
wanneer haalt men de maximale zweefduur (motor uit periode) per acculading met een electrozwever?
ik denk, wanneer het vliegtuig, de laagste luchtsnelheid heeft, op een stijgsnelheid. ik denk dat dit verticaal omhoog is, waarbij men nog genoeg snelheid op de stuurvlakken heeft, en daarbij, de motor en propeller goed qua stuwkracht en snelheid afgestemd zijn op die snelheid. stijgsnelheid gelijk aan vliegsnelheid, en dat zo langzaam dat de kist nog goed reageert. ik probeer dit punt te bereiken met mijn kisten in ieder geval, de laatste tijd
klopt deze beredenering? waarom wel/niet?
correct! in theorie, als je alles goed hebt staan, de goede configuratie idd, dan is dat exact waar de hele thread over gaat idd.
en bijv. die vrije vlucht lui, weten dat punt ook. (empirisch)
ik beweer te weten, waar dat exact in zit, dat het dan theoretisch het allerbest klimt. (met gelijkblijvend vermogen, gewicht). en dat de hoek, het grootste verschil maakt.
dwz, als men 45 graden klimt, nooit zo efficient als theoretisch mogelijk met hetzelfde vermogen en gewicht. (qua pure hoogtemeters).
een kanttekening is dat ik het alleen met 1,5 meter kisten gedaan heb! ik weet niet, of het met grotere kisten ook kan. ik vermoed niet.
dan is het een soort heli oid, en werkt van geen kant meer. giga lange bezemsteel romp e.d.
kijk maar wat er voor aan de mini ellipse zit (een stukje neus van de pulsar. de propeller kan, nu niet groter).
ja ik heb zelf geen andere kisten dan 1,5 meter getest, en ik vermoed dat het schaaleffect (van luchtvaart) dan de kop opsteekt
nee. als je het snapt, zie je dat ze hetzelfde zijn.
ik heb 1 concept
Zoals je het nu formuleert is het echt een wirwar aan randvoorwaarden dus ik probeer daar een duidelijk stelling in te vinden:
Jouw stelling is:
als je voor een specifieke kist heel erg je best doet is er een configuratie te vinden waarin je met vertikaal klimmen de neeste hoogtemeters uit je accucapaciteit haalt
Of is het waar de hele discussie over gaat:
Voor elke zwever is het optimaal om vertikaal te klimmen als je dit maar langzaam doet?
ik denk, wanneer het vliegtuig, de laagste luchtsnelheid heeft, op een stijgsnelheid. ik denk dat dit verticaal omhoog is, waarbij men nog genoeg snelheid op de stuurvlakken heeft, en daarbij, de motor en propeller goed qua stuwkracht en snelheid afgestemd zijn op die snelheid. stijgsnelheid gelijk aan vliegsnelheid, en dat zo langzaam dat de kist nog goed reageert. ik probeer dit punt te bereiken met mijn kisten in ieder geval, de laatste tijd
klopt deze beredenering? waarom wel/niet?