U
ultim@te
Guest
het leek mij eens leuk om een draadje te openen wat puur en alleen gericht is op het vliegen met smoke .
dit is uiteraard ontstaan omdat ik met mijn SD models yak met veel plezier vlieg met de smoker aan boord.
ik vlieg dus met een SD models 2,40m span yak 54 , uitgerust met een 3W75i motor en een smokepomp van skywriter .
als uitlaat gebruik ik een pefa RDL80 canister mat smokenippel .
de slang van smokepomp gaat bij mij rechtstreeks op de smokenippel van de can en ik gebruik geen voorverwarming d.m.v een koperen buisje rond het spruitstuk .
we zijn afgelopen weekend gast wezen vliegen bij`" the wings " in nistelrode .
hier zijn een aantal mooie plaatjes geschoten van mijn yak met een goede achtergrond voor de smoke .
misschien is het leuk als mensen vragen hebben over het gebruik van een smoker , of dat er mensen zijn die tips of suggesties hebben kwa het soort smoke vloeistof hij /zij ervaring mee heeft .
ik gebruik smokevloeistof ( bijv blue maxx van powerbox ) gemixd met dieselolie .
dus heb je vragen over dit onderwerp , plaats deze dan hier zodat iedereen die er mee wil beginnen straks 1 draadje hebben waar alles terug te vinden is .
hieronder wat mooie plaatjes van mijn smoke gebeuren .
hier mijn kist !
en hier de smoketest en het inregelen van de smokepomp in mijn zender .
ik had de pomp op een schakelaar op de zender toegewezen en hij stond toen op dat kanaal op 100% , na een testrun bleek dat dit veel te veel van het goede was dus heb ik de uitslag procentueel naar beneden gehaald in het subtrim menu tot 20%.
toen heb ik tijdens het testdraaien het subtrim menu opengehouden en met vol gas ben ik van die 20% omhoog gaan trimmen waarmee de rook dikker werd , net zo lang tot ik het idee had dat de rook niet meer dikker werdt .
daarna nog wat terug gesteld en weer omhoog maar op 45% gaf hij een dikke constante rook en hij spetterde niet uit de uitlaat.
dit was dus perfect zo , de vervuiling van mijn kist valt mij 100% mee , alleen zorg ik wel dat ik na elke vliegdag als ik de kist opberg even de folie naloop van het staartgedeelte , mocht er iets gaan onthechten dan verwijder ik de folie meteen en vervang ik deze voor nieuw .
zo voorkom je dat de olie in het balsa kan trekken waardoor de kist heel moeilijk over te folieen wordt .
hier het filmpje van de test toen de yakvliegklaar was .
[media=youtube]7EUWcTjhZDw[/media]
daarna was het genieten geblazen , afgelopen weekend waren we op nistelrode en daar staan veel bomen op de achtergrond waardoor de rook heel mooi te zien was ,hieronder even wat mooie plaatjes van deze dag .
dit is uiteraard ontstaan omdat ik met mijn SD models yak met veel plezier vlieg met de smoker aan boord.
ik vlieg dus met een SD models 2,40m span yak 54 , uitgerust met een 3W75i motor en een smokepomp van skywriter .
als uitlaat gebruik ik een pefa RDL80 canister mat smokenippel .
de slang van smokepomp gaat bij mij rechtstreeks op de smokenippel van de can en ik gebruik geen voorverwarming d.m.v een koperen buisje rond het spruitstuk .
we zijn afgelopen weekend gast wezen vliegen bij`" the wings " in nistelrode .
hier zijn een aantal mooie plaatjes geschoten van mijn yak met een goede achtergrond voor de smoke .
misschien is het leuk als mensen vragen hebben over het gebruik van een smoker , of dat er mensen zijn die tips of suggesties hebben kwa het soort smoke vloeistof hij /zij ervaring mee heeft .
ik gebruik smokevloeistof ( bijv blue maxx van powerbox ) gemixd met dieselolie .
dus heb je vragen over dit onderwerp , plaats deze dan hier zodat iedereen die er mee wil beginnen straks 1 draadje hebben waar alles terug te vinden is .
hieronder wat mooie plaatjes van mijn smoke gebeuren .
hier mijn kist !

en hier de smoketest en het inregelen van de smokepomp in mijn zender .
ik had de pomp op een schakelaar op de zender toegewezen en hij stond toen op dat kanaal op 100% , na een testrun bleek dat dit veel te veel van het goede was dus heb ik de uitslag procentueel naar beneden gehaald in het subtrim menu tot 20%.
toen heb ik tijdens het testdraaien het subtrim menu opengehouden en met vol gas ben ik van die 20% omhoog gaan trimmen waarmee de rook dikker werd , net zo lang tot ik het idee had dat de rook niet meer dikker werdt .
daarna nog wat terug gesteld en weer omhoog maar op 45% gaf hij een dikke constante rook en hij spetterde niet uit de uitlaat.
dit was dus perfect zo , de vervuiling van mijn kist valt mij 100% mee , alleen zorg ik wel dat ik na elke vliegdag als ik de kist opberg even de folie naloop van het staartgedeelte , mocht er iets gaan onthechten dan verwijder ik de folie meteen en vervang ik deze voor nieuw .
zo voorkom je dat de olie in het balsa kan trekken waardoor de kist heel moeilijk over te folieen wordt .

hier het filmpje van de test toen de yakvliegklaar was .
[media=youtube]7EUWcTjhZDw[/media]
daarna was het genieten geblazen , afgelopen weekend waren we op nistelrode en daar staan veel bomen op de achtergrond waardoor de rook heel mooi te zien was ,hieronder even wat mooie plaatjes van deze dag .





Laatst bewerkt door een moderator: