Onderlosser voor bij stoom baggermolen

Het gaat steeds makkelijker dat solderen.
Gisteren 8 gedaan en vanmorgen de laatste 8.
Deze keer eens geluk: er zijn nog 3 schalmen over.
Meestal gebeurt het dat je er eentje tekort komt bij de laatste.
En om die doorgeknipte schakels te gaan repareren.......................

77bVQxFNQezNpoJlyK4L5aDXTb9M-5rP8Yh5C7T4q1mUIHq9_GCtNtlSdKK68dTSXE58ENKc20JHlbQFW4KHtxpH56nP1gSD2-p5ziMkCz0nIWd-_8QrvX-wmMPVpr_aRm-Iqe0y-NMCgxxzjujXXLdDeZiLnhqVARAK9ZPc5_KpfQH-GxXEb-5tXf3SN0j9Y2iI6UHJ48VP59DQ8beI8Ivy0JNIN7DQ4UBfz8L3RBumLN-DNzOUAUdwkAjjBjriLqSIDuavho6cpsFYzhoUDEaH3IpBY3RUCgyR1hfgetDHVqnNyxgi2qiyQSuAwPtx4P-iOVvPgAbWuohljFbky7K5r39B0lAAMmOGQmeAO1D7_YyWtj1IZzp0nL5ylxVq3XErDW6KqjqwkTy76-vPbl03Bx352fCnv_IZV08EsaefQuIe9WqzMcfRwpIj9GwdBMFjxUdRZr9ptB3T0fgwIQrf7FGEAAcJi1R_zy3pWK6yvOS8NXLTE-RNbEOfYuh3soG7MNBKWGqmlK9nKbdX846oavJkWpceNiQ02021pB9LI2y2LFu2RejPdp3JlzDV2NyrqR9ELhki1t74TXqGaSL4y0HVxGSFVgStBi1y_fXdsUVryUZK=w800-h600-no

Het laatste zakje. (voor dit project dan, want ik heb er nog meer die ooit voor het tuig van de Tyro gekocht zijn)

pw-LYgBQO3iM8DbzADAD4CF2gddBCB4b6_XkDdKDHjUcm9d_606TCfBga4ONjJxYeR6jobQVwk4JFgO-2Nyf6U4uBYXYyrXCyafZGPmIHOTWiIYaONK1rH5fCU9g-gtTudJklYMfEACEO-2M9jRamDTTQXAb4mUP_MzzzVlkO3ZEKSFciCpm9YZlBjkp_7nY2yAFoBKvQA4C21oY6KEoqVWikUV0WjMDRGu4xAris1mhYrthkCE3oXVOZlE7v9AePc2hxRQJYEDe0Q77UYwy1fhayIrA8B6a0KsfyoGxn-MR8wEfrA1aKx46P3NynxF6H97c7f_gJeHd22cYhZ8UOW9nTX8x36UQf1fA2_Fop3Q49rxiW_c2571wcKpnlxp1xjgkQSY0wfqzbNikEOJMVTOrXWaN99xrJgYkf4V_QRZo91MlTqH7lE8cXumRbuuVe4_FT75r98xtqbf0dhvJd4RRa1XafmwWEKM0lyzcG5qv3DjP5V8_azNxM-hcHXrIYYC_IOSSw0l1_uXPd8Xr0LiQYNKNY9_5M5n5p0I4PuTFE64Uib5JRlNsliUPTrf8RN_Uxh2LD_UNgr32wW9oORi0caAOhsozCAZec1NrU0i21ZRQof0D=w800-h648-no

En uiteraard gaat er hier ook wel eens wat fout. Die "pennen" zijn toch wel erg hard en bros.

WNbqfRfXHK7fRY3hNv5faI8usrebSsCq8fOnCMV3OqGjne92ZbKSAt7MmO8NwQte4vI2kXjNPC8YR8GyX0ME2uxfTvL7HQzoA5OPF6R2zPf0QtVgMkEAsLkAixhi7mIHo9YSvbMyq4QPPJmUkUEpof-MYtezlvQK-caQx9M9vkahOJuIX51OTKAOmmlbXXCq0-5CPaXCCQO0H33fikeyaQHU10yG2iieQg4JssBNfXnL4DbRXF5TtfRvlZkXlmoZx_SQYwdQMdySI1oyYF7dSOdVdMuU8evYvYw0zx8ElWVCWp73R-9YNHyX8KWlVdr_NYRsm220b7Z_xAGvPfeum7YepPTxWsmvQA8JrhBmzuvDLFU2yIaIXbh0urrtMl5FVzH6qHt8OjldGkRlpALGmiQRcVE3Z0u_oGge4W7mCDOBvVPXz2ozs6TzrJtEjJVA7ilvBAothYJhYTyOHLIN564jBGr8ILBA-tXOTXg2Xeh_fZddAa904W3Bl1t8UQJcAYK0-oJTjWd4LyYqxflCcga5HvUOZPtipvenU0u9FlliS3vrpUggSh9pr7pT6x8yzw5hDC3I6MokrTvk4p6ezrdOOgMsZOhy11TaG1dPZNrD90a2x6sL=w800-h600-no

20 stukken ketting van 16 cm.
Klaar voor de volgende productiestap: pijpjes op lengte maken en lippen vijlen, boren en solderen.
Tussendoor de solderingen nog wat afvijlen, hier en daar is de klodder net iets te groot om zomaar te laten zitten.
 
Kwestie van royaal zijn, of beverige vingers? Drupje op de las moet toch voldoende zijn? Loopt er zo tussen. En dan doe jij het nog sjiek op vuurvaste steen! Bij mij hangt of staat het in de griptang. En, de naald eraf geslepen of gestookt? Wordt wel wat, zouden ze in het Noorden zeggen. Hoe borg je straks het busje op de as? Gr. Klaas.
 
Is een kwestie van net iets te lang er tegen duwen met de 1 mm zilverstaaf.
Bovendien is het donker, want met de loeplamp aan zie je het materiaal niet kleuren en vertellen dat het warm genoeg is.
Tsja, over dat borgen..............
lijm of tinslodeer ?

Griptang is leuk maar trekt wel alle warmte weg en even te lang richten op het messing stripje en dat verdampt, dus lekker tussen de spelden.

Net nog bij een bouwmarkt geweest voor een cfh brander en verloopstuk.
Mijn Sievertbrander kwam ineens los van de fles: draad uit het messing...... :(
Wordt een knap klusje. Draad is een of andere tropische soort en is rond de 10.8 mm in de brander.
De verloop (met dezelfde draad naar iets dat lijkt op 3/8 links) moet ik ook verbouwen, zodat de nieuwe kraan onder de oude kop kan.
Moet met een binnendraadsnijbeitel, want een tap met een holle kern heb ik niet.
Dan heb ik de dure sievertbrander voor het moeilijke werk en de nieuwe cfh kan ik meteen gebruiken om de brander aan de verloopkraan te solderen, als draadsnijden en lijmen niet lukt.
 
Harm, Heb hier nog het branderstuk liggen dat op een blauw tankje zat. Tankje was uit zijn goedkeuring en weggegooid (20 jaar geleden). Lijkt dat er duimse draad (fijn) in zit. Binnen in de draad meet ik 23,6 mm. Op de draaiknop staat TURNER LP-5 Gaat met een 5 mm dik buisje in de fles. Denk met een O-ring afsluiting. Mocht je er brood in zien, dan houd ik het voor je apart. Ligt nu nog bij de onbegrepen stukken. Gr. Klaas.

 
Laatst bewerkt:
Museum stuk Klaas?
Dat zal ook niet eenvoudig zijn om daar een passende aansluiting voor te verzinnen.
Dank voor het aanbod.

Ik was heel enthousiast gaan kijken naar een tabel met maatvoering van M13 x 0,75, dan kan ik tenminste de snijmoer gebruiken en zelf draad maken met een beiteltje (dat ook nog gemaakt moet worden).
Nu zie ik op de draaibank dat 0,5--0,7--0,8--1,0 wel te maken spoed is.
Die snijmoer 0,75 laat ik dan maar voor wat die is.
Ik heb nog niet gekeken of er genoeg wisselwielen zijn om toch de 0,75 te kunne maken.
 
Inderdaad een museumstuk Harm. Nog uit mijn varenstijd, midden 60-er jaren. Vond het aan boord toen ik op een ander schip kwam. In de 70-er jaren tankje leeg gestookt en toen bij gebrek aan volle einde oefening. Zwerft nog altijd in de kist met soldeerspullen. Na 50 jaar zullen de afdichtingsringen niet meer betrouwbaar zijn en moet hij maar in de scrapbak. Gr. Klaas.
 
af_Kxin7Cp_Hr0oofg1IIMsZEZ_hEqLZ7As8fGI-J5MJU6_DEJkKROibu3h0Cl-Fi_Wz5U6wdhlyzz8Cuo4mLie_lI99kq0FJlTh5m7Magcdcu8TydQKo-fvmvJa0kNvzIrpxD-C703UXCWBQgVNEYjz88pdbkk9zfbWxu4eIRDq6Cz-0YfkJIu_ZV9cT5yVxl7AnpQi4RQJzhlsIt2l3s4rU3iYCnVnRHiIV-KOoHZoQhRDiSFFJg-hY-oOK5gCQLWYldYIdd9bXlfX10ONl7LXnblZlTulveClJwwvkHAdNFDgvLAHeC3edqyP4LqXTCiKykFzZnwtUsy0hEMlmVTbmn9QKwPDmPDo2ZQbmZK9lbp7J08wXSbM_epl_tajTQ0z2T6LiWtsEJAJaJf8fX7_SUGW9FTiUllM8jcHpfAPw61m6y41X-V4icWHYIT0nKXnaFocEZYqNwz9TVQVYMqrFrWoKBhHkT0wRv7bNfPsNTwfM5kux15z87V9uwv7ieIz91JBRSpznQJYm5WuLyAXw-97qcszoqrAnrv6Kk31o2tHF6m9v8xbmwWPJ5pZ_tCLYyYTrnNNzTGYO4NnV4auTgKhaJwQBl9uejeb4YJud6Dw-er7=w800-h600-no

Eerst maar een tap verslijpen tot een draadsnijbeitel met een tophoek van ongeveer 60˚

Scts1QnhwI812VCXJAJG4xb2VhGbugA8mrPsF2SPaIFoQOQVYvUhuB9X-VYRG8CUsf9yDUS9gIQGfLm9zBzuB_6qbj9kLYI0Qq--WyHDep8md85el6vZTErUhfrEn94hCT8WFn0Zcjtn22BYz5YKCfDudxRMbH1MXnAXgSQs7w7jlHD_SuUGhuBfklS0s116Q7TROWf5u6giAeLixVM1cQqP7qVzR3hsUUQqTtw1O8eB2JIXLuMrlpkqp5LnIhJA38tB3p6Pdn_rS5Uy3GWM-sMJf-HAxXNJFMcOmd1IFBb41GnSIWeJbiT_HIAWWsC7ODkT-EYrVVzj2hx_DyfdHTOPllBaanKM1dO7efwtpE7SDuOY731At9mm6_tUMAGXkH-pCGCtiXvR5BA63fAsQuFpDYYV3C-kBrWa_s_yDfytgJ951JJvFZaQey8JZ_Wzkj7kOsmaaC7kRupgf-g8AB6FeY0LzIO9KuznDr_ciTkgwGg6EYGRRKBX5CenJE2mY5Wm2IZ7an59xCmAH5CLN_lg85Evf6bRTsqCtCMS99gi3lbFQVypA3cemazEJmZdhgeC7qSCxAiiaCDbURRn1T2nZoac2Jmyg0u9zpoPAQHBZDKnqKfN=w800-h600-no


g7aZePIyAJ6RN0QXMYq6d1AxqgVncCVcbp8tnYdU-g6QVgItyMPHBBqcZ5eDXoG-J6YSYMUoZTein1H6v0aVmDkffqyS4nkvyrC0kEVcazJs6brNbpQ78q8M_p0tDEyKyjgznULuMtMrmHSA8DEGB-gHGcPr9NbvGgM-m6VmC9wCRZpEMTnJw8b0evcjm6JwA53k6SZYPjOrfiD857x8rzkhmPE23Qmi66lMSGEoqM8tACb6DZnbiFClSMLRvZpg5izo5RMJav4ZyOVsHMWHcqKeOvo1Xbpywc1DPv-qRjgB0VaqTqEAsJjDdb6VrXLnJ4WVa2F_DqLvWGD6jRX0VM2Dfaszu70gsKDIWCcy5colkOqCBNaUB6FKdxo_wGS_nReURr2DKJek_yM-vjrg3zIX5TPc8Wk6ZR2VmldS4g09M5byyDygYUkAWhC_RjqM6Fnt_oTNadM_ieJJMIaksgOURu171VgcnTt124i3wvWBY-TQ4-g4Xd7a_l0L6lrJOKo7WTR_n1MZpujCsiE_3pXL6otnveM2BXyAX-AhGQW3Iki62QDeqDRbLjxC3hscWUbA1EyO_18nxYULk1xi9nJcsoBbl21ovBS8Qtls-DdXAIj9mbKV=w800-h600-no

Hij doet het, eerste 1/10 mm gang zit er in.

ySGbcEYg0qBY6sL54TysavRckBICX9zNJ4QJsUKnEkCjKKgufDfO7w__4hKiigGnto_9eP3x5M6s7TDcz3xcz2a4HyGpLiUB4hDtaWuJ79vdZeKCueYp_dknlWlUS4QBGRGpkjuZ3hc1HcFdWq6hivaf-aOEbYa0StzWRZTV1iYqkDkyB7LN11t6ZPvst7X2N87rKQy638KEZB0yuQFfFXcNk8xfs5AJVP-pFoTSSp-tvdFw9AH0aisrGq0U__TJs1HUbdTRb0sjbt8t0uc8eruWhK_W55mWT50VaYM7e3UliCw74gtdx8V0n_zL5kIHz8Q84VaHQ8cufmUGN9TH9chCROh__e4fVNkFx9qEVCWBSBNIKFCb480L4jFWrbE6BT2SPwdMmo1dWwQK115gml3tY5W0CyiT5MIMiR4zVWmJRlW0Isdw0ftNogITy6pI63jVbbD6iEu2Xl2Ohl30_1ZPg2_M9Cqiv-0MeHnIGPv5YeAraykGPqV3U9yPxHnt-9R4twoQbuE84XmOuvfUelANnXhoEbvTh131PjaqLdPaOpzmduz_HpgokippAtRxhwC1ZO7vE9eHLwdWIaLRtZir5RC0fz4d-rHUufJsyPK7N8waXepG=w800-h600-no

Met een drup snijolie telkens mooie krullen. Insteek steeds 0,05mm

D__oodWqprVThfsX_pPPlLUGXDFrInbpUwg9d6H-pkB_uYjvGEmT0O2c1AU45YUQGasUzDmF13cFBSjI6PK0JIKu3nZ-_s85hxlM6II60B9iCcfkw3aQ-Vi1cXDYP6nHUN19X9GwhI6i8KRL1nx5o42Khlo95wRvfpnUW0NfmKp3NsdhKd-W5G5Yu6J4FloiWd3NZHRY_3YaXv970__VRwL_5C-Ob2TXDJvnYd9ajcGHDHEF-P4R0O27psYqvHDKBptMs2mGqdOFGXpzeThSlgJsI2WAX5_nq7NTcbOVhtcVDqRnNrjEY34TnpOrHvy3UP6UBKw8labBLUKPCs4uiYwtf7Oik-0mtWS50T4-cNOJleGqoqz_lmTJMjxdGFcp9enKjfXRI4CSJu5SA_AWuPFDlL6i7XTX50_TWuVdSBlPveeMK9F0_0YP7Lg77VMTB7_d5qTPVkMSnAgKLO8SYvFl2E_nqfnJwu_FFqjObLw9-mt-hGQGY8WaIUbKXtzHBtMvBQs3SE5gVchTP3tF9w4fi4JXmljgenUiRrE5D3vfiFLuAvrgtoF89D2BXACiq6fBov0gjVT74_3ggltZshkgypNvJIG9ONU8WaEKSMtU1exW8Jg9=w800-h600-no

Deftige draad.

L1Fiphhg5O5S5ZInnYDX75pHrBH-Re3pUXOcaF3ANbkM41K9lLjkhC6xCN-_GOOfxSXgqnYXlpm4qK479bhneinJW5Ni_KUzJAW0YCApj9qZpcHapOzFE5veFW6CXyTB4k_PPHaj4ezFIPbX4jR92fAGKqfSdQPemCMdTisSe1xjbfIYR5IsrQpRAin4h7B8k4r-Y3h8FrSFMJ9a53MQwhg_xKTgmkEnVcsJOo4CZVLoLvadGJNO51CizmWQc6wMPO68NV98WPMBQxHJwOUzjQA51r8L9QGbLOZsn8CpARRNZZz7ubzC9BEaMRH6uKz8HJm_0hyBXxoAzwYJazIA-0TQBnQssNMP5mHI92T_B6ABAar6m4ZJmLVEK4BE7ZXKPL0-VJegHEyxe3-x8dtHCWMW4oTjdubSbh1VTxhqwZMxTgx3mYEwNdQC9o4ajCOLF4woRD_xEzyiQa0oJV2B3-Bj5-drSeCXr9Kp7gRd3RTpxb4a09OAK0DabDRCalLbvqZc6PNhUELPfobmyaFNIs3j_0nmI3yLg8-p_bEgtIpkkzbNZbfKgZLIm2u-mYnksJWrqvdky_l61jBByn84y1GevCCBpq_X5Lf0rh8DGRB2kSBwwOZy=w800-h600-no

Het opspannen ging maar net.

Thcyo6Wu8A9MGhFqpMHJ5P6F5V_McWQnGEqbd9Yf8iCeQAUoY1UVispx9LUTOHH1oxVRK6oOt6O2djI0jxOcZ5LOGRKxAmIr8YMWBGurBVC8MVEDGlzzW7Ft78WSC7BR3TPi3oFLxzPNAmIpOoQ8NNP7ij8f7Hz6nCdb27BvM8r9BjU0AWaQhJrA6iQ4wMk5gTs4wt-ZCSLEgMw--aXH0eAwcjzJcXOAYNPA22p6f2b7OUtBcpsSwbI28TwRaX0sgf0AAYBe0_1MuTcX1696jwHLZHEAXSVGSJOm3_n4BaMwBPUnblCstLDQ0BDya2fTdlUlYtgkBpr3lo2O-GpK_d75CtucSqvNeUKSUpRTSkrN-awM8S338ogMPaurlv0P4uKE0QCToUZ8NdV1_SnD3_LqJAn4-XB1Sqfe7LUAL2-qti7aZEAM93Z2is-f1H1jrA0xS8hFGuRMicOWDf96NuGElwxE_zWwx0hjU8dvJmMKpZ9LxGiecE5RJE2kzO27JlcdLDNw17ZvosCdLLIfFLH-mp_SiEOAP1qHss2sdmFDbCM0LALfzPw49kpm_beK2EzYqH0dW5td69KZcPYn0efi5ls8xGrjdGSiytGGoo1Wl2l_pTWZ=w800-h600-no

Ook de buitendraad wordt veranderd. (CFH No. 52121; O-ring 9,25x2,5)

XtKexEMOTxtHLvuZKj8Mk4WH0sDFkZ9x9OrEcdrVbWldcEq75rV5tzp42nF1PnvaRYRLxU1mvkJI18nQSsLflmovw1TjLE0EWu7MedWP2S2W7DFcgyO_iV-RlIkliN_mBPAqoFMet0wUOAcjl9jkhiCS_I0JLtCOi7LZ38_bRuY-6kg-IAzA-IDj7q5yUcbnu_IdmQJOU3NW6lAnb5CsIJyUwIox82YmPmnMG0EOuM7tYywPtQ0KViHeiLDx80SQRS2-QMln7VNAXmGMiBJNT3TCdDGY_c4RTg7CXccXBZFEIWTKoYDU5flWRhDCUZ_TaQew8EufdZHjjUWv2ssJJ4exrFca7x5JIJjDoOlDD2lyeXL5jNECOHzYw-pgHIctpNvS3ompYWbbyf98NE9g-ccI9uTgesnUO4UaqT9hh6Oo7eVcG3Q0240nrw0pLm4yH4IoqbOoIcg97blcIaMdqSARBEB-8_U0b-PNx8UgSreVbAWw6jg1OrTPvXCt3dSEgbnXFZeLHsY98x6ojmc98I8ghpyNetmzlWsfHiEYha50kWnqVMCXAdYMEToxr_1X0I2tZLFHO_PQIK4OleHCtDCPgkpGO_tsZqLKc4yFRQeJYvMmm3oK=w800-h600-no

Beide delen passend.

qrsKorwPI0zgKyH3uom3Si5D-b4aOxk5IYwAVgbBTlkuEonAGSc9gKrOpH_nB60Wc8drKTTN3wBCj8bxyQpI36sYuPR1qAsWq7OqP1sUUvivPyaxdIP_muil3GAaVuXiu4H0jqJOtt701tPrv0PpeHS0HOM2SteRoG9gojaA654MyRxMWmpDYRewslfak_k--q2lujnbwvYvnO3wvcpUIxfi32h8T2vaTfXNQYN32EQcxYnymnBgwvwEpBTSSBY8gyoLxHvVKcsyCLWeUpFLl-QUTKtDkciJUIRlG5K2x3uCRPorrR-g6H6wtZ_R-om7ApLZIZf_e6ULbaoIBuad5psuLqzehcUF4_yYLr7usSe7ApXLq3Z3J9_7BFgbqgE_yX3SXpayYUd_ELpm7Z51bHAGHjaxwwaUNrc_CCrbZRJFIKfJgKhQyIi1cgNjJ-9kVTsSY0z9namKTOB_3nksYNNhdmLtiZHPBQpDNqUbd1O1ocNM8SR3mtIjkls-7VADFGFEfIzHfB4G7u1NE4GJ67M0tPkFi7dNBSMpfFvN5cnRBUJYs30VAn7ZSXQqU1tBKEMxHQD4A9S_hhnDx_Y_3GrulMMtRkq-7-RPV5KCLkg1Onn-CCnI=w800-h600-no

Hier is het nu voor (nog zonder plastic kappen)

Draad is ongeveer uitwendig 13,8 met een spoed van 0,8
Het gat had een beginmaat van 12,47; daarna is een tekening gemaakt en wist ik dat een insteekdiepte van 0,68mm nodig was.

fles aansluiting EN417 draad: 7/16" - 28 UNEF
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk afgemaakt:
tN7OIrqq5rCzVIXVnUu_NZz9tL0cfP318YHm2V0nPC8Lc3rUyulJqTHtNE2mxli8QdvEc1Jwb4mnjE0JpGN1_K9hGwM5fO6RmdFHbO0187l_aKTYLmhOZIBDI0B1MkudxJ5l-822vIEB8mWsTDsNutSLrS25HwnqkgymIrXh3NFYo_mXUPY5cH9ifSCDPXyZWLpiALmv7SshzB0ZOPNOEtEyrs7ZMGopySeO1fqm606WblHhZV-6jr2jJvnns1RmJx7HBEjCxQ3Jf6CSgLb8ZaaZv-FstFyhevv1CIT4klGnCKzF6LBzXxlYpaYYVig5oqK-D7pOfBK45MCPaGlnjgauQinAn09Ry5GkLzOx88QiNsNJXBEtA9IjcTWZdyefi8xBAAi--utb5ECPOMN_sfvOLsSThQr0H73RKeEXxfTg8DPDGdcsU3mw9DyKyDT3fKItSU1tbQTWn77WTtCEcp527GMNL3SdUfNona_i6iWD2nTmkp1JlYWcA7W9rRZffdf0jEevMjJ5JCSp--EaznpXBda9dJm-1nUkUPeh6oYNYbLtWie5d6IIeBs64bR83lM7zqOKK6i1H-aAFo7y8c_JkICnh2cNmFf9iX9BEDFgLeZJcCrM=w800-h600-no

Heerlijk die Sievertbrander, dat is toch echt wel wat anders dan die cfh spullen.
Daar kan je eigenlijk alleen de bbq maar mee aansteken.
 
Harm is niet voor een gat te vangen.
Wat er niet is maakt hij zelf wel. Petje af voor zoveel geduld en inventiviteit.
Blijf alsjeblieft zo doorgaan en laat ons genieten van dit mooie werk.

Grt John
 
Nu de freesbank gedemonteerd is kan ik weer verder met draaiwerk.
Ik zit nog wel te overwegen om met die haakse tandwielen taatslagers te plaatsen.
Rondkijkend in China zijn ze te koop voor €3,27 (€3,30 voor as 5ø) en dan krijg je er 10 en gratis thuis bezorgd.
In NL is de stuksprijs €9,20 (9,81 voor as 5ø) excl verzenden.
Dat is toch echt wel een schokkend verschil.
Als het nu ging om 10.000 RPM zou je nog kunnen denken dat je van de NL lagers een hogere kwaliteit kan verwachten.
Eerst maar de tekening veranderen en kijken wat ik kwijt kan.
 
Laatst bewerkt:
Mega aankoop gedaan :rolleyes: van €18,31 (=34 lagers) (komt nog €9,30 bij maar dat komt over een week ivm onder de €22.00 blijven per leverancier)
Tijd om wat te gaan opruimen, want ik kan weer even niet verder.
Daarna de tekening aanpassen aan de beschikbare lagers en afdichtingen zodat die vast klaarliggen. Voor de molen ook.
 
"Doos" verder dicht gemaakt.
Nu het dichtmaken van de oude asgaten nog.

HPSr0tHf5tV6Z8_PAKdqY19SpzbisZZo73zPFae1VBA8RKA3PRRtpT9PdNXaVHKvN4nZAD1s6kvDTSMp62CuZyx0SoVjw4Z7vAC6FIDhvw_lnONNJ5ZLTYIU3kpsrDJjudOYTH5Xi8L3jAoUnSYRCEYPR8CPauvNzdhnPim7aNCqv4v8nJ-5I0p9-XmI5BNhbL4R7gWa_AukroIULFOLnkrrmgK9NND6rWDyfxlIN8dJL4GjelilUMl_X0AsXPadRaGh8cEoE9fErTsySWp8vvrNK84f0lKiTMbH7viNLxxQX2l_oc9cZYRyLSbeJUNIm-s-zandhDN6FJRCS1_SJytTCY4bDUeyERZk0hY8PcWu95xfKj9-xwrxVwiZ8Z8eRVfZLrb0Lm_4S4_XPSGBltXorH9hr9ZbkrwdAq4JBlYS6C4bBAJ4iEeWapOZH0Kpx_9eKZK1X_nuLwq0FKm6qnzbIH79DXdmYGObZDFK_6O8lleO0j2BvjTui2Qjo2XKgpYeSausxp8B0CMFo1IFsgo6owUmjDzevSalakoTh8Vf6LB2rpEj1ZpkvcIKlSGIWnfHMByW2RlmWxXjRVhi42rH_GRObTc_KUocRJy11xJdcdiew7UJ=w800-h600-no


FmFEkW6PNLKq1XAULoNBcM8MBWjxXpJhgUF-JvwkaYyMIPTgTpiYNC2Pv8x_XQQPFmz3_uZZEvmC827sENSyuqcpxC38Xgb5UaXaLlQcfIyVHzraikreQDDp62RGIL3V8ZMDlUCyQyPCIYMPJVed6E43yZhiZa2Y6uIAwvpBghpFCI4FG_aYWJYdGpaozOdu8lv9Qa96SrFXOS9WGRQWuiZ2Z2yMWRb-ppS3hcHabp64W0R04QbslM13dcZ55ns2D711z9E5zKvW3WqQjgMtThRwehiK2SgwbLFMA_TCzZnUOcBI1yv7cPlXz30LzdyjTqyOAaXz5GuTHBnmwWaMK-B3_u15KGqrTmwWwcONbQk4N5Jn62TiQ_-FzWcDCzWFAB5odR3DKYTzSvMtpzkMImiLppS3dR7kjdJ43O-OVeavBAig1lCc1X7GGL4ztxNgFWMS1keFecp1w4MmYNslx-pltog3pSb2-U0wgXPJoxls-ovKuWjsJBHZFR2MFNl1-CBpfas-Ed1cx8rJxBATX8OfR3kIaZD6rnxfO-clkmIVL2n0mG246GXSv028q0z8X8l7Aa9YtRhevqWyCLbNuSVvocdQp7LXcRRX5WPztil6z9mfYm0F=w800-h600-no


3jJwqUzi8FMURYwvKHIJCy2bzE0xTsahA7rDbcyWij-0MzGBIVkNyzXfmS7Zi4omLfn--SENgeyM4vcx6ez-L5rr5mSPF4_Ur2ZJwGj4py8U_GNA_h94etJ9AFRlfpYI7KVHOwzFIktKsZZamp974mG2bYZiT9NaoPTwt1lgXk1Gv9wjG79ViIGaE5X7TCBvC1emLH_XV7rhAAPqWDufafDw3tkuSI8t5WYotHwtJ5aog5G9nR1YXZ4iIbyo0q3IcN5aNkQ0GIobu_oInUPa7gFMk1pCmOo6-hqUP2Tc0gFAUAH57RdguyvSnwNl3lZ1LWck-T5BJFeVwUzKTr7_ifHVax7WGVUNQqCeP7c7_P2G-gLZRNqzfox81dSCTdHOzVuT4qo8y6Kgr_zwtPaRs6iUzIlTbHfmugM-2tc6CgraBrr7jrkwnZS3FQPVm3KX0YMmg_-A3Nj6kbNTtoluq5nLcgnUtQqeeMHdVJUlRuY_BvI5ULfOU8afBKQa9dQA4pU5QotPcuqWpC7c-mW-FgCIqtM6ltSonxYLdXkCLuB2wUSypnLYtmrXNXQaMSRvezDWcPvwcRDk8djU7s3VDwAUxbHEIQepsPC5y0i5MQVDO21tivuy=w800-h600-no

Het gaat nog maar met moeite open, wellicht de as die door het "deksel" moet nog 1 mm inkorten.
 
Ziet er strak uit harm! Leuk om alles zo netjes in schaal aan dek en in de beun te zien! Wat wordt je volgende stap?
 
Back
Top