Mijn TREX700 ervaringen

Daar ben ik het volledig mee eens Eric!
De JR servo horns zijn gewoon goed en ik heb er nog nooit iets raars aan gezien/gevoeld.

Greetz,

Michiel.
 
Sinds vorige week ben ik aan het piekeren.
WAT moet ik doen.......

Hoewel de TREX nog niet ingelopen is en zijn volledige potentieel heeft laten zien ben ik wel verliefd op de vlieg eigenschappen, en het gewicht.
Maar wat nu?
Ik heb nu 3x 90'ers wat op zich best overdreven is.
Ik ben alleen bang dat ik nooit meer zal vliegen met de raptors.

Wat kan ik doen:
1) De raptors gewoon als backup houden, zo vaak heb je niet de backup nodig.
2) Één Raptor verkopen (maar het loopt niet storm)
3) Één Raptor strippen en dit in een nieuwe TREX700 stoppen
4) Wachten tot de bugs uit de 700 zijn met iedere beslissing

Waarschijnlijk zal ik wel een nieuwe TREX (als ik hiervoor ga) opbouwen met een andere schroeven set:
alg006 - Align TRex 700 Series Stainless Steel Screw Kit

Ben ik de enige die een backup machine wil hebben?
Is het overdreven? (waarschijnlijk wel)
 
Laatst bewerkt:
Sinds vorige week ben ik aan het piekeren.
WAT moet ik doen.......

Hoewel de TREX nog niet ingelopen is en zijn volledige potentieel heeft laten zien ben ik wel verliefd op de vlieg eigenschappen, en het gewicht.
Maar wat nu?
Ik heb nu 3x 90'ers wat op zich best overdreven is.
Ik ben alleen bang dat ik nooit meer zal vliegen met de raptors.

Wat kan ik doen:
1) De raptors gewoon als backup houden, zo vaak heb je niet de backup nodig.
2) Één Raptor verkopen (maar het loopt niet storm)
3) Één Raptor strippen en dit in een nieuwe TREX700 stoppen

Waarschijnlijk zal ik wel een nieuwe TREX opbouwen met een andere schroeven set als ik hiervoor ga.
alg006 - Align TRex 700 Series Stainless Steel Screw Kit

Ben ik de enige die een backup machine wil hebben?
Is het overdreven? (waarschijnlijk wel)

ik heb 14 heli's staan dus ik begrijp je gevoel ik heb electra en brandstof heli's en ik heb div merken ik heb ook zitten denken om er wat weg te doen maar .... ik kan het niet dus ... dan koop ik er wel weer 1 bij

let's have fun on the air !!

groet henry alias 3dhelifreak
 
Wat zei ik je, als je die 700 hebt gevlogen ga je erg snel afscheid nemen van je Raptors ;)

Grote probleem is idd raak ze maar eens kwijt, mijn R50 was ook vrijwel onverkoopbaar, maat goed na hem in delen te hebben verkocht viel het nog wel mee.

IMO zou ik er wel 1 wegdoen en misschien 1 houden, ik ben zelf niet zo'n verzamelaar, wat ik niet gebruik doe ik weg anders wordt het alleen maar minder waard. Maar goed dit is voor eenieder weer anders.

IMO heb je als je een beetje wilt vliegen wel 2 machines nodig, 2 dezelfde hoeft dan niet perse maar anders zit je nogal snel zonder als er eens wat is met de heli. Zelf bevalt me de 50 + 90 combi wel goed, ik vlieg nl evenveel met beiden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Walter,

Ik had het zelfde probleem, vloog alleen nog met de MP-XL :confused:
uiteindelijk toch besloten om al de andere heli's weg te doen, en van dat geld een tweede XL gekocht, met een Henseleit wel prettig omdat bij een bestelling er meestal toch nog een weekend tussen zit.
Nog een voordeel vindt ik dat je niet telkens met totaal verschillende heli's de lucht in gaat, dat had jij natuurlijk ook al, alleen nu niet meer dus!!
Ik zou dus toch voor een tweede 700 gaan, maar eerst 100% vertrouwen krijgen in die Align, en dan knopen hakken;)

Trouwens wat weegt jouw 700 nu, is ie echt zo licht?

Gr,

Mario
 
Hou het bij 1 type heli, zou ik zeggen,
Dus nog een Trex700 als backup.
Mijn ervaring is met het hebben van meerdere merken heli's, dat je toch je meest favoriete kist pakt.

Eric.
 
Kan je tegen jezelf eerlijk zeggen dat je je backup even lekker vind vliegen als je nr1 heli? Als dit niet het geval is kan je beter geen backup kopen vind ik.

De prijs voor je R90 is heel laag, daar ligt het dus niet aan. Ik denk dat je even geduld moet hebben en hem eventueel op marktplaats moet zetten.

Als ik jou nu was zou ik optie 2 en 4 doen.
 
Kan je tegen jezelf eerlijk zeggen dat je je backup even lekker vind vliegen als je nr1 heli? Als dit niet het geval is kan je beter geen backup kopen vind ik.

De prijs voor je R90 is heel laag, daar ligt het dus niet aan. Ik denk dat je even geduld moet hebben en hem eventueel op marktplaats moet zetten.

Als ik jou nu was zou ik optie 2 en 4 doen.

idd , 2 en 4, heb je mooi nog 2 heli's, mocht je 700 dan eens falen heb je altijd de rap nog.
 
Walter,
als ik jou was : 2 maal T-rex700 machines bouwen, je doet tenslotte ook mee aan de dutch3d en dan is 1 achter de hand hebben toch handig.

Dus 1 raptor strippen en de spullen gebruiken voor je nieuwe t-rex 700. De andere proberen te verkopen en dan moet je maar denken "beter iets dan niets " .

Wat je ook kunt doen is alle brandstofmotoren verkopen en er elektro aandrijving in bouwen ....... over een tijdje wil JIJ dat OOK ...... he he he .... ik kon het even niet laten .....

Ik wil uiteindelijk ook naar 2 dezelfde heli's . Heb er nu een aantal gehad en heb er nog een aantal maar dat geeft voor mij geen meerwaarde meer. Ik wil nu een of 2 dezelfde kleine elektroheli's om nieuwe dingen te oefenen en 2 grote dezelfde, ion-x2 .....

Ben benieuwd wat je gaat doen .....

Bas
 
Sinds vorige week ben ik aan het piekeren.
WAT moet ik doen.......

Hoewel de TREX nog niet ingelopen is en zijn volledige potentieel heeft laten zien ben ik wel verliefd op de vlieg eigenschappen, en het gewicht.
Maar wat nu?
Ik heb nu 3x 90'ers wat op zich best overdreven is.
Ik ben alleen bang dat ik nooit meer zal vliegen met de raptors.

Wat kan ik doen:
1) De raptors gewoon als backup houden, zo vaak heb je niet de backup nodig.
2) Één Raptor verkopen (maar het loopt niet storm)
3) Één Raptor strippen en dit in een nieuwe TREX700 stoppen
4) Wachten tot de bugs uit de 700 zijn met iedere beslissing

Waarschijnlijk zal ik wel een nieuwe TREX (als ik hiervoor ga) opbouwen met een andere schroeven set:
alg006 - Align TRex 700 Series Stainless Steel Screw Kit

Ben ik de enige die een backup machine wil hebben?
Is het overdreven? (waarschijnlijk wel)

Wordt die schroeven set:
alg006 - Align TRex 700 Series Stainless Steel Screw Kit
eventueel in de US besteld.
Zijn de verzendingskosten dan nog verantwoord?
 
En van de andere kant, het geld wat je nu investeerd in trex 700 kan je over 1 jaar een trex 700 V2 voor kopen. Met electro en standaard flybarless. (of wat er dan ook hot is) superservo's en een recovery switch zodat hij weer gaat hoveren wanneer je het niet meer weet ;) (ok ik ging te ver) ;)

Wat ik zou doen is 1 raptor verkopen 1 raptor houden als backup. (Je kon er gister goed mee vliegen dus morgen ook) Over 1 a 2 jaar de markt nogeens evalueren en een nieuwe heli aanschaffen en dan je tweede raptor verkopen.

Backup is handig, dezelfde heli als backup heeft voordelen maar weegt niet op ten opzichten van de kosten. Een nieuwe pracht heli die ALS JE PECH HEBT een paar keer per jaar gebruikt word.
2000 euro is nu minder waard dan over 2 jaar. (bekeken vanuit het standpunt: 2jaar geleden kostte de raptor 90 2000 euro, nu kost de trex 700 dat, en over 2 jaar ....)

En och, als het er op neer komt mag je mijn vibe ook gebruiken voor je wedstrijden als je trex het begeeft:D
 
Hoi Walter,

Ik zou geen Raptor als back-up houden, ik denk eenmaal je gewoon gaat worden aan betere vliegeigenschappen van de 700 dat je niet meer zal willen vliegen met de rap.

Volgens mij reageert de 700 veel sneller op inputs dan de Rap 90, het verschil bij het switchen tussen de 2 zal volgens mij te groot zijn qua vliegeigenschappen. Dus moest ik jou zijn dan "probeer" ik de rap te verkopen en schaf mij een 2de 700 aan !

Maar dat is natuurlijk ook maar mijn bescheiden mening ......

Grtz,
Dirk
 
Trouwens wat weegt jouw 700 nu, is ie echt zo licht?

Exact weet ik het niet omdat mijn keuken weegschaal niet verder gaat dan 4KG en ZO licht is hij nu ook weer niet.
Je voelt wel het verschil als je de beiden op tilt.
Ook heb ik mezelf gewogen met de Raptor en TREX.
Dit is natuurlijk wel heel grof op een analoge schaal maar ik zag grofweg een verschil van 600-700 gram.
DAT merk je.
 
Tja wat zal ik zeggen.
Ik zat nu te denken aan het volgende:

- Één raptor strippen (9252'ers en 611 op de staart)
- Nieuwe TREX hiermee vol bouwen.
- Kale raptor als parts houden
- 2e Raptor heel laten. Misschien eens in een rompje bouwen als ik te traag voor 3D wordt.

Het punt is dat ik al voor 600,- dan al een complete 2e TREX kan hebben.
De verleiding..........
 
Ik wilde ook van die schroeven een tijdje terug en vroeg Budd van Quick UK of hij mij er wat kon bestellen. Hij raadde mij af om RVS te gebruiken ivm de geringere (trek) sterkte.

Nu ben ik geen metaal man, dus help me even.
Waar zijn de huidige schoeven dan van gemaakt?
En als die sterker zijn dan staal, waarom draai je die dan zo snel kapot?
 
Nu ben ik geen metaal man, dus help me even.
Waar zijn de huidige schoeven dan van gemaakt?
En als die sterker zijn dan staal, waarom draai je die dan zo snel kapot?

Laten we wel zijn dat de Align (staal) kwaliteit ook niet super is, maar ik heb liever dat ik de kop stuk draai dan dat me de bout afbreekt.

Het stukdraaien komt voornamelijk door niet goed passende tools, heb nu dat Align setje van een paar knaken en die past beter!
 
Nu ben ik geen metaal man, dus help me even.
Waar zijn de huidige schoeven dan van gemaakt? ...

Stalen bouten zijn voor wat betreft sterkte niet per definitie beter dan rvs exemplaren.
Om dat te kunnen weten moet je weten om welke boutklasse het gaat.
Bij rvs bouten wordt gesproken over klasses 50,70 en 80.
Dit getal staat voor 1/10 van de treksterkte.

Bij stalen bouten wordt bijvoorbeeld gesproken over coderingen als 5.6 , 8.8 of 12.9.
In dat geval worden verhoudingsgetallen van de treksterkte en de rekgrens weergegeven.

De treksterkte is de belasting per vierkante millimeter waarbij de bout bezwijkt, de rekgrens is de waarde waarbij de bout plastisch begint te vervormen.
Je kan dus stellen dat de rekgrens veel belangrijker is dan de treksterkte.

Voorbeeld:
Stalen bout klasse 5.6: rekgrens=300N/mm2 treksterkte=500N/mm2
Stalen bout klasse 12.9: rekgrens=1200N/mm2 treksterkte=1080N/mm2

RVS bout klasse 50: rekgrens=210N/mm2 treksterkte=500N/mm2
RVS bout klasse 80: rekgrens=600N/mm2 treksterkte=800N/mm2

Gekeken naar de treksterkte is een 5.6 klasse stalen bout dus gelijk aan een RVS bout klasse 50. Gekeken naar de rekgrens is de stalen variant beter, en daardoor maatgevend.

Wil je objectief vergelijken moet je dus de klasse weten en die staat niet altijd vermeld.
Een stalen bout klasse 5.6 is zwakker dan een rvs bout klasse 80.

En voor wat betreft de materialen, stalen bouten zijn van koolstofstaal in de lagere klasses tot chroom-molybdeen staal in de hogere.
Rvs bouten kunnen bijvoorbeeld van een RVS304 of een RVS316 gemaakt zijn.

Hopelijk heb je er wat aan,

Gr, Roy
 
Zoooo.... Roy, jij weet er dus WEL van :worship:

Helaas staat er op de site geen indicatie bij.
En die van Align weet ik ook niet.
Dus weet ik niet wat beter is.

De Align hex kit heb ik inmiddels al wel.
Ik denk dat ik dan even af wacht hoe die zich houdt als ik ze nodig heb.
 
Laatst bewerkt:
Van wat ik bij de Trex 500 begrepen heb is dat de boutjes van binnen net 1 honderste te groot zijn, waardoor het oppervlak waarop je hem aandraait te klein is. Dan draai je hem makkelijk dol. De align schroevendraaiersetjes zijn net wat groter dan standaard kwaliteitsgereedschap.

Als de Trex onderdelen echt zo goed verkrijgbaar zijn heb je toch geen backup nodig als je alleen in het weekend vliegt toch? Ik denk dat ik te bang ben mn backup te crashen als mn favoriete heli stuk is, dan ben je dubbel zo duur uit. Dan maar wat geduld en het goedkoop houden.
 
Back
Top