E-Sky Belt-CP

Firefly zei dat ik de schakelaar boven op 1x keer moest in drukken en die dan start echter FranDaMan zegt dat hier niet aan moet zitten omdat die dan volledige toeren maakt?
Hoe start je hem dan precies.


Francis (FranDaMan) heeft gelijk ;)
Mijn excuses daar nogmaals voor.

Heb zonet nog even met mijn E-Sky zender geprobeerd, maar het is gewoon zender aan, accu eraan, 2 bliebjes, en ik kan gas geven....

Groet, Christian
 
oke, als ik hem weer gefixed heb ga ik het proberen.

plankje eronder met aan beide kant wat zwaars erop dat die niet weg vliegt en dan testen :)

voor de rest nu ook eerst maar ff simmen:)
 
...uhm... ik heb al gereden met een nitro auto (een paar jaar)
en nu wil ik een heli
maar zijn die kings goeie heli's
of gaan die vaak kapot
mvg richard
Zowel de king als de Belt zijn goede helikopters voor hun prijs.
Bij de King moet je de standaard motor binnen no time vervangen voor een brushless variant.
Onderdelen van de king en de belt ontlopen elkaar niet zo veel.
En: Ja beide heli's kunnen vaak kapot gaan. In 99,99% van de gevallen ligt dat niet aan de heli maar aan de :newbie: die het ding bestuurd.

groeten,
Wilbert
 
gister men nieuwe onderdelen geïnstalleerd en even zonder rotor bladen de heli gestart.
ik snap nu hoe alles werkt en was een kracht zit erin.
zelf met alleen de padles wilde die er al vandoor.

Nu ff goed simmen en heb in tussen tijd nog maar bij de airmiles winkel een picooz sidewinder gehaald. dus voorlopig genoeg om mee te oefenen.

Zal van de week de heli proberen uit te lijnen en met iets zwaars er onder nog wel een keer starten :)
 
gister men nieuwe onderdelen geïnstalleerd en even zonder rotor bladen de heli gestart.
ik snap nu hoe alles werkt en was een kracht zit erin.
zelf met alleen de padles wilde die er al vandoor.

Nu ff goed simmen en heb in tussen tijd nog maar bij de airmiles winkel een picooz sidewinder gehaald. dus voorlopig genoeg om mee te oefenen.

Zal van de week de heli proberen uit te lijnen en met iets zwaars er onder nog wel een keer starten :)

Misschien een hoover paal maken..
Een oude fietspomp en een paar plaatjes hout....

Kun je indoor schade vrij oefenen..

Benno
 
Heb even hulp nodig,,

Mijn broertje's Belt CP is niet in balans.
Als hij optoert begint ze heli te schudden als een gek.
Dus gisteren de Mainshaft en Maingear vervangen, want main-gear was gestript en main shaft was krom. Maar nog steeds geen balans in de heli.

Enig idee waardoor dit misschien komt??

Alvast bedankt,

Groet, Christian de Langh
 
Mijn ervaring is...met welke heli dan ook....dat als alles prima uitgelijnt en gebalanceerd lijkt te zijn en de heli toch nog vibraties vertoont het vaak de flybar is die problemen geeft.

Ik lees in je eerste post dat je een kromme mainshaft enzo vervangen hebt dus er zal waarschijnlijk iets van een crash geweest zijn ? Kans is groot dat je flybar daar ook onder geleden heeft.
Evenzogoed een kromme flybar weer rechtbuigen kan ook vibraties geven.
Redelijk wat helipiloten die niet wisten waar hun vibratie vandaan kwam en die hun flybar eens uit elkaar haalde en opnieuw uitlijnde waren van hun vibrerende heli af....het loont dus de moeite het even te checken ;)
 
:)
Het hoeft niet je flybar te zijn....maar niet gechecked is altijd mis ;)
Laat maar weten of je het gevonden hebt.
 
Is de as nergens krom ?
Zitten de twee paddles op allebei gelijke afstand ?
Zit de as zelf zonder de paddles op gelijke afstand van de hoofdas ?
 
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een Belt CP v2 besteld; met mijn huidige trouwe Belt CP heb ik inmiddels meer dan 100 vluchten gemaakt.

Ik ben heel benieuwd hoe dit nieuwe apparaat vliegt; de verschillen zijn volgens mij enkel de Canopy, de Gyro en de kleuren.

Ik verwacht het apparaat deze week binnen te hebben (eSky schijnt inmiddels voorraad te hebben).

Ik hou jullie op de hoogte!
 
Zo ben ik weer met een vraag. Der straks even de heli gestart met wat zwaars eronder. Alles zag er goed uit.

Net het trainingskruis eronder en gaf voorzichtig gas en er gebeurde niets dus steeds sneller laten draaien en op een gegeven moment draaide die op z'n max echter kwam die geen centimeter van de grond.

Het geen is wel zo de de main gear tandwiel tijdens mijn eerste crash voor een stukje afgesleten was. Echter hij draaide wel en met de klok mee.

Inmiddels is dit tandwiel in zijn geheel versleten en kwam die toen die op zijn max draaide niet omhoog.

Iemand enig idee waarom niet? Tevens vind ik het vreemd dat dit tandwiel zo snel versleten is of zie ik dit verkeerd?
 
Zo ben ik weer met een vraag. Der straks even de heli gestart met wat zwaars eronder. Alles zag er goed uit.

Net het trainingskruis eronder en gaf voorzichtig gas en er gebeurde niets dus steeds sneller laten draaien en op een gegeven moment draaide die op z'n max echter kwam die geen centimeter van de grond.

Het geen is wel zo de de main gear tandwiel tijdens mijn eerste crash voor een stukje afgesleten was. Echter hij draaide wel en met de klok mee.

Inmiddels is dit tandwiel in zijn geheel versleten en kwam die toen die op zijn max draaide niet omhoog.

Iemand enig idee waarom niet? Tevens vind ik het vreemd dat dit tandwiel zo snel versleten is of zie ik dit verkeerd?

Mijn broertje heeft al tandwiel verstelen en de mijne is ook al eind heen.
Wilbert (Mr. Nice) heeft een E-Flite hoofdtandwiel wat volgens mij wel goed beviel...

Groet, Christian
 
Back
Top