Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Vliegwiel er helemaal niet op persen! Dat komt op een conisch vlak te zitten, en als je daar iets op perst krijg je het er helemaal nooit meer af! Gewoon goed drukken en de moer goed aandraaien. Daarvoor moet je de krukas blokkeren, dat kan op verschillende manieren, ik heb het gedaan door mijn carb eraf te nemen en 2 tywraps dubbel geplooit in het gat in de krukas te steken. Dan kan je die moer op je krukas hard genoeg aandraaien.

Ik weet alleen niet of jouw probleem hier aan ligt hoor...
 
Je kan ook een waterpomp tang op het vliegwiel zetten om de moer aan te draaien:yes:.
Je moet de krukas tegen houden om horizontale speling tegen te gaan
 
Ehh, dat kan je dus juist niet doen, want je vliegwiel zit dan nog niet vast genoeg om je krukas voldoende tegen te houden. Die moer drukt je vliegwiel daar juist beter tegenaan :wink: Om los te draaien kan dit wel, omdat je vliegwiel dan hard genoeg tegen het conische stukje gedrukt is.
 
Nou ja ieder zijn eigen manier ik en bij ons op de club gebruiken ze gewoon een waterpomptang.
Moet ook niks gebeuren met tiewrap, kun je gelijk je motor openmaken, ik zou dan eerder een oude tandeborstel nemen of een tooltje ervoor aanschaffen
 
Laatst bewerkt:
hallo, ik heb gisteren weer een sgereden met m'n savage maar hij rijd niet te best dus heb ik wat aan de afstelling zitten prutsen. Maar nu is hij helemaal ontregelt en wil ik hem opnieuw afstellen. Mijn vraag is bij welke weersomstandigheden ik dat moet doen? Ik wil het wel altijd doen maar momenteel is het hier 11°C dus ik veronderstel dat dat niet echt de geschikte temperatuur is. Is 20°C beter of...?
 
Als het 11gr is moet je onder deze weersomstanden afstellen. Alles heeft invloed op de afstelling temp, luchtvochtigheid. Dus iedere nieuwe dag vereist eigenlijk een nieuwe afstelling. :)
Dus zoals al gezegd is terug naar fabrieks instelling en vanuit daar opnieuw tunen
 
Ik ben een weekje terug naar de modelbouwwinkel geweest en daar wisten ze ook geen oplossing op mijn probleem. Ik heb de motor vandaag gedemonteerd en opnieuw gemonteerd. Heeft er intussen al iemand de moeite genomen om te kijken hoe groot de afstand tussen het vliegwiel en de motor is bij hem/haar?

Ook wilde ik graag weten of het bij iedereen zo is dat de er een hele cm tussen de uitlaatbocht en de uitlaat zit, terwijl in de handleiding staat dat ze goed moeten aansluiten.

Alvast bedankt!
 
Als dat zo is, kun je dit jaar niet meer rijden en is het wachten op de zomer van 2009. Suc6
intussen heb ik hem gisteren wat afgesteld en rijd hij weer, alleen moet ik nog wat aan de low-speed needle prutsen...Maar gisteren heb ik toch wel heel veel aan die trekstarten mogen trekken totdat hij startte hoor:oDus heb ik da haardroger erbij gehaald en daarmee eens op de motor geblazen. 3keer trekken aan trekstart en ik was vertrokken! Dit is dus het bewijs dat de temperatuur toch wel een rol speelt bij het starten!
 
intussen heb ik hem gisteren wat afgesteld en rijd hij weer, alleen moet ik nog wat aan de low-speed needle prutsen...Maar gisteren heb ik toch wel heel veel aan die trekstarten mogen trekken totdat hij startte hoor:oDus heb ik da haardroger erbij gehaald en daarmee eens op de motor geblazen. 3keer trekken aan trekstart en ik was vertrokken! Dit is dus het bewijs dat de temperatuur toch wel een rol speelt bij het starten!

het is een combi van afstelling, buiten temp en ook je gloeiplug.
Is de vochtigheid buiten groot of klein, buiten warm of koud, regen of droog. Gloeipluggen heb je in verschillende types, als je auto zomers goed start, wil niet zeggen dat de plug, als het koud is ook goed start. Maar lees de stickys eens goed door dan zie (lees) je wat het verschil is tussen plug 3,4, 5 enz. :rolleyes:
 
het is een combi van afstelling, buiten temp en ook je gloeiplug.
Is de vochtigheid buiten groot of klein, buiten warm of koud, regen of droog. Gloeipluggen heb je in verschillende types, als je auto zomers goed start, wil niet zeggen dat de plug, als het koud is ook goed start. Maar lees de stickys eens goed door dan zie (lees) je wat het verschil is tussen plug 3,4, 5 enz. :rolleyes:
ok bedankt ik zal eens kijken
 
kan nog steeds niet rijden omdat die &#$$koppeling de rem raakt, hij ratelt dan als een gek en slaat af en toe vast. Ik heb nu een andere koppeling erop geplaatst waardoor hij minder ratelt maar nu schuurt de rem heel hard tegen de koppeling, ook niet echt de bedoeling lijkt me...
Ik was gewoon an het rijden (alweer maand terug ofzo) toen hij ineens erg hard begon te ratelen en de koppeling tegen de rem aan bleek te lopen.
Hoe kan dit zomaar ineens gebeurd zijn???????????
 
Laatst bewerkt:
kan nog steeds niet rijden omdat die &#$$koppeling de rem raakt, hij ratelt dan als een gek en slaat af en toe vast. Ik heb nu een andere koppeling erop geplaatst waardoor hij minder ratelt maar nu schuurt de rem heel hard tegen de koppeling, ook niet echt de bedoeling lijkt me...
Ik was gewoon an het rijden (alweer maand terug ofzo) toen hij ineens erg hard begon te ratelen en de koppeling tegen de rem aan bleek te lopen.
Hoe kan dit zomaar ineens gebeurd zijn???????????
Misschien door verkeert op de grond te landen dat het een niet-deugddoende schok heeft gekregen...?
 
kan nog steeds niet rijden omdat die &#$$koppeling de rem raakt, hij ratelt dan als een gek en slaat af en toe vast. Ik heb nu een andere koppeling erop geplaatst waardoor hij minder ratelt maar nu schuurt de rem heel hard tegen de koppeling, ook niet echt de bedoeling lijkt me...
Ik was gewoon an het rijden (alweer maand terug ofzo) toen hij ineens erg hard begon te ratelen en de koppeling tegen de rem aan bleek te lopen.
Hoe kan dit zomaar ineens gebeurd zijn???????????

Plaats is een foto, kunnen we zien wat je bedoeld.
het kan toch niet zo maar ineens dat de koppeling de rem raakt.
Ik snap niet echt wat je bedoeld. Foto maakt misschien wat duidelijker.
 
P9220009.jpg

P9220007.jpg


Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.

Mvg,

Sebastian
 
Misschien je chassis een beetje krom, dat stukje plastic naast je gashevel hoor volgens mij met dat nokje in het aluminium te zitten. Ben geen savage rijden dus ga ik op het visuele af
 
Back
Top