Hey,
Gisteren en eergisteren heb ik weer eventjes aan de boot kunnen werken, ik heb helaas niet zo veel kunnen doen omdat ik ook nog een hoop andere dingen te doen had.
Allereerst ben ik begonnen aan het omhangen van de turnfin. ik baalde er wel een klein beetje van omdat er toch een loos gat in zat. nadat ik de turnfin eraf had gehaald (wat nu met de goede dop een stuk makkelijker ging) was ik eventjes een beetje aan het kijken hoe ik hem wilde gaan ophangen. na een beetje pielen en draaien en doen zag ik opeens dat als ik de turnfin aan de andere kant van het "hoekstukje" hing ik gewoon het oude gat kon gebruiken en dat hij dan precies goed zat

hoezo toevallig?

zie hier het resultaat:
Voor:
Na:
Ook had ik in een ander toppic gelezen dat het verstandig was om rubberen ringetjes tussen de schroeven te doen en een beetje vet eraan te smeren, Ik had geen rubberen ringetjes liggen maar ik las ook in dat toppic dat je ze heel makkelijk van fietsband kan maken, dus een lekke fietsband gepakt en met de ponsjes van me pa daar eventjes een paar rubberen ringetjes uit geslagen. Vet heb ik ook nog zat, aangezien wij op een boot wonen hebben wij nog een litertje of 25 schroefasvet staan...
ook heb ik vrijdagavond de schroefas een stukje "ingekort" zodat de schroef tegen het druklager zou komen. het ging erg gemakkelijk, ik kon het tussen de bankschroef zetten en zo heel precies de lengte afstellen. Ik heb nog wel een vraag:
er zitten twee lagers in de trim zelf en 1 druklager "ervoor" die twee lagers zitten nu zo ver mogelijk naar achteren (richting de motor) gedrukt tegen een soort van schotje aan waar ze dus niet verder kunnen. de schroef zit net tegen het druklager aan, hoort het zo? of moet ik de lagers ietsje verder naar voren zetten zodat ze niet tegen dat "schotje" aankomen en zodat dan het druklager alle kracht opvangt inplaats van de twee binnenste lagers? (ik hoop dat jullie het snappen, ander snapt solex het hoop ik wel)
zaterdag zijn we bezig geweest met het koelspiraal, het is nog een hele kunst om zout in die buis te krijgen zeg. maar uiteindelijk na een beetje pielen kregen we het erin en hebben we het koelspiraal kunnen buigen. hier het resultaat:
Die laatste afwijkende wikkeling is voor de luchtsleuf het kwam zo het mooiste uit met de aansluiting van de borstelkoeling. Daarna kwam het nog leukere deel, het zout eruit krijgen. na een hoop schudden tikken blazen en pielen was het zout er na 45 minuten uit. het gevolg was alleen wel dat ik de rest van de avond hoofdpijn had

maarja, je moet er toch iets voor over hebben he
T word iig een leuk bootje, t was de 350 Km rijden wel waard
Helemaal mee eens, alleen is het verschil tussen onze boten wel erg groot he:
Ik hoep dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden
Groetjes,
Jelmer