MHZ Lizard(Inmiddels een Gozilla XXL World Edition)

@ Raf, kabelbinders, accuschalen, alles weegt praktisch niks. Je merkt hier niks van onder het varen (zeker niet als je fun vaart). Wel ligt alles een stuk steviger vast. Bij mijn boten blijven accu's met alleen klitteband op de bodem echt niet meer liggen bij een flip. Een accuschaal met banden stopt ze accu's wel van door de romp vliegen.
Liever een paar gram meer, dan door de romp vliegende objecten :)

@ Jelmer, een teflon buisje om de as zal al voldoen, het gaat erom dat er niks tegen de draaiende as aan kan komen. Als je teflon gebruikt heeft het ook het voordeel dat de as geen hinder ervan ondervind, mocht de buitenas de as eens raken. Heb nog wel wat liggen hier, dus als je nodig hebt roep je maar..

Hey,

Bedankt voor je reactie, ik zag eventjes de bomen door het bos niet meer, iedereen met een andere mening...

K ga iniedergeval de accuschaal gebruiken. Teflon is een mooie oplossing idd. Moet dit teflon dan meedraaien met de as of blijft dit stilstaan? en hoe kan ik dat het beste doen met het steunlager? als jij nog een stuk teflon hebt liggen zou ik dat graag van je overnemen. Ik heb wel een 2mm as, ik weet niet of het teflon klein genoeg is daarvoor?

Ik hoor het wel

groetjes,

Jelmer
 
Jelmer.

Regelaar aan rechterkant mag ook. Scheelt inderdaad wat kabellengte.
Accuschaal wel gebruiken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo'n ding weegt, als je hem op de juiste lengte heb gemaakt, misschien 10 gram .
Bijkomend voordeel van de schaal is dat je de bodem wat stijver maakt als je hem in zn geheel verlijmd.
Bandjes door een sleufje in de schalen halen.
As hoef je niet af te dekken. Als er iets in de boot tegen de as schuurt, heb je iets niet
goed gelegd/vastgezet, zo simpel is dat !!!

Steunlager aan onderkant even opvullen met een stukje hout oid, en dan goed in de epeoxy en glasmat zetten. Steunlager ongeveer op de helft van de as zetten.

Sleufje naar waterpickup : dan stroomt het water wat makkelijker in/richting pijpje.
gewoon een cm of 3 a 4 lang. Wel even uitkijken, romp is vrij dun.
 
Oh ja : nu is het wel echt tijd voor het vloedkanaal hoor !!!
Niet eerst de accuschaal inlamineren, want dan kom je straks zo beroerd bij de plek
waar kantelkamer moet komen.
 
hallo

ha fun varen
ja dat doe ik dus niet
1 kilo eco classe in bk
en om 1 kilo te halen moet je echt niet gek doen met teveel materiaal
om gewicht te besparen BV de as binnen in de buis afdraaien tot 2 mm
het laatste lager verwijderen want de motor heeft toch twee lagers
gewicht speelt een rol en wie anders beweert moet maar eens bij de formulle 1 gaan kijken
zelfs daar op schaal 1/1 relt elke gram
die evo weegt juist 1 kilo met 7 cellen en een blue lrp motor en met een regelaar van Gp V8
de motor is water gekoeld de regelaar wordt niet warm daar hij steeds in het 100% open gestuurt gebied werkt
schroef een 23.15 benneke ik kan nog iets meer maar dan vaar ik geen 8 minuten
de accu's wworden vast gehouden door klitteband op de bodem zodat ze niet kunnen veschuiven en om het rond vliegen tegen tegaan een carbon staafje wat over de accu heen gaat
de powerstekker onderbreker zit achter op de boot waar de accu rechstreeks in gaat
dit om de stroomlijn van de vleugel romp niet te verstoren zoals hier bij deze boot gedaan is met dat bultje waarachter de stekker dan schuil gaat en wat weer gewicht met zich mee brengt vooral aan de verkeerde kant van de boot(torqe van de schroef)
deze stekker had beter links gezeten

FUN varen ja maar kampioenschap is ook fun en lekker stress
ps ik maak in een bk toch geen kans maar het is om mee te doen

groetjes raf
 
Hoi Raf,

het gaat hier dus niet om een wedstrijd boot, maar om een 'fun' boot. Ook valt deze niet in de 1kilo klasse. Ik kan mij voorstellen dat je in die klasse meer te maken hebt met gewichten, maar dat is hier zeker niet van toepassing in die kleine mate.
Ik denk dat je wel begrijpt waar wij naar toe willen, hier hoeven we wat minder te denken aan grammen als een wedstrijd boot.

En uiteraard, ook wedstrijd varen is fun :)

Maar goed, terug naar het topic van Jelmer! Misschien leuk om een topic over gewichten te openen en daar het voort te zetten.

Groeten Jurriaan
 
hallo jurriaan

ik kon uit het topic niet opmaken dat het om een fun boot ging
dus sorry bij deze
een vloed kanaal,is zeker bij deze boot belangrijk
vooral als je fun wilt varen op wat ruwer water
want als je boot omflikkert en je hebt geen andere bij om hem terug recht te zetten heb je een probleem
vloed kanaal aan de linker kant en vooral niet te klein maken

hier een inpressie van verleden jaar op onze locatie
Speed 2008 Genk
en hier ik die een boot aan het requpen ben
http://users.telenet.be/mycl/speed2008/IMG_2287_9 (Small).html

als je de foto's bekijkt zie je ook de vele gaten die in de romp zitten terhoogte van het vloedkanaal (bij nr 8)

hier een back flip doordat de achterste boot in de slipstream van zijn voorganger kwam te zitten
http://users.telenet.be/mycl/speed2008/IMG_2267_14 (Small).html
wel een paar foto's achter elkaar bekijken

en deze mensen varen internationaal dus daarom probeer ik ook mee mijn toertjes te draaien hahahaha
als ze allemaal uit vallen dan maak ik nog steeds een kans om een heat te winnen
hoop doet leven niet ?????

groetjes raf
 
Laatst bewerkt:
Hey,

dan ga ik me regelaar rechts leggen, scheelt een hoop kabellengte en waterkoelingslang lengte. moet alleen wel die goudpluggen weer uit die zwaar iritante rode hoesjes zien te krijgen. iemand tips? moet namelijk de draden van de accukabel (aan de regelaar) langer maken. deze draden moeten achter de motor langs (of er ergens onderdoor moet nog even kijken) dus heb weer wat te doen.

accuschaal ga ik idd gewoon gebruiken. Als me regelaar rechts gaat is ook gelijk het verhaal van de open as opgelost, er komen namelijk geen draden meer in de buurt. Ik heb dus ook geen stuk teflon meer nodig, iniedergeval wil in jurriaan wel bedanken voor het aanbod. steunlager ga ik eventjes goedzetten en bij de volgende keer dat we met epoxy aan de gang gaan gaan we die eventjes goed in de epoxy zetten.

Ik bedoelde eigenlijk waarmee ik dat gleufje kon maken, sorry dat mijn vraag net helemaal duidelijk was.

Je hebt helemaal gelijk dat het tijd is voor het vloedkanaal maar ik moet eerst een epoxyplaat hebben, deze kan ik pas einde van de maand halen als ik weer bij 2brc kom. Ik doe nu zoveelmogelijk dingen die ik kan doen zoals servomount, de zooi achter de boot monteren enzv. ik heb daarom op de motorsteun na nog niets vastzitten. zodra ik de epoxyplaat heb ga ik het vloedkanaal erin zetten en daarna komt de rest.


@raf: De reden waarom de nood-uit daar zit is omdat het vloedkanaal altijd links zit. Ik heb van gerwin(solex) een sjabloon meegekregen voor het vloedkanaal, deze is flink groot dus dat zal geen probleem zijn.


Voor het servomount hebben we ook nog een mooi idee bedacht: een hoekstukje aan de bovenkant en een hoekstukje aan de onderkant. daar kan dan de vlakke servomount opgeschroeft worden. dit heeft als voordeel dat je als je bij schroeven moet zijn die helemaal in de hoek zitten kun je gewoon de mount losschroeven en zo kun je er goed bij. Denken jullie dat dit gaat werken?

Verder heb ik nog 1 vraagje: Hoe maak ik de regelaar en ontvanger vast aan de zijkant van de boot? ik heb nog een stuk noppenband liggen dat ik zou kunnen gebruiken maar ik denk dat ik voor een definitievere oplossing moet gaan, hoe doen jullie dat?

ik hoor het wel

groetjes,

Jelmer
 
Laatst bewerkt:
hallo jelmer


daarom zit de nood uit bij mij achter op de boot juist langs het vloed kanaal
de nood uit staat recht op en heeft maar 1 stekker
eventjes uitleggen
ik heb een vrouwtje (goudcontakt 4MM) waar aan ik een draad heb geslodeerd en deze in de romp gelijmt
aan de binnen kant komt daar de aansluiting van de accu te zitten
aan de kabel aan de buitenkant zit een manelijke stekker
aan de buiten kant zit onderaan nog een vrouwtje met aan de binnen kant een kabel die naar de motor gaat (6 mm siliconen)
om de boot aan te zetten gaat gewoon da manneken in dat vrouwtje en klaar

stekkers geven verlies
ik heb maar 3 stekkers en gij 4 voor fun geen probleem voor wedstrijd wel
ik heb nog ergens een link maar kan hem zo niet vinden
daar staan de verliezen per stekker soort (bv tamia )ik zal er eens naar zoeken

wat de stuur servo aan gaat bij mij staat die gewoon op de bodem gelijmt met endfest 300 en een klein plaatje epoxy om het wat stabieler te maken
dit plaatje ùaakt verbinding met de achterkant van de romp en verbind zo de roer stang en servo aan elkaar
ik heb een roer en geen uithouder zoals gij en ook geen turn fin mijn boot draait zo kort genoeg

groetjes raf
 
Laatst bewerkt:
hallo jelmer


daarom zit de nood uit bij mij achter op de boot juist langs het vloed kanaal
de nood uit staat recht op en heeft maar 1 stekker
eventjes uitleggen
ik heb een vrouwtje (goudcontakt 4MM) waar aan ik een draad heb geslodeerd en deze in de romp gelijmt
aan de binnen kant komt daar de aansluiting van de accu te zitten
aan de kabel aan de buitenkant zit een manelijke stekker
aan de buiten kant zit onderaan nog een vrouwtje met aan de binnen kant een kabel die naar de motor gaat (6 mm siliconen)
om de boot aan te zetten gaat gewoon da manneken in dat vrouwtje en klaar

stekkers geven verlies
ik heb maar 3 stekkers en gij 4 voor fun geen probleem voor wedstrijd wel
ik heb nog ergens een link maar kan hem zo niet vinden
daar staan de verliezen per stekker soort (bv tamia )ik zal er eens naar zoeken

groetjes raf

Nood-uit achter de boot vind ik ook mooier maar geeft voor mij veel te veel draadlengte en dit hobbeltje zat er toch en was er voor gemaakt dus...

K geloof idd best dat stekkers verlies geven maar k vind twee stekkers mooier en voor de fun maakt dat niet uit.

Nu wil ik gelijk eventjes van de gelegenheid gebruik maken:

Wat houd de eco-klasse nou precies in, wat is het doel? snelheid? lang varen? ik heb het nooit echt helemaal begrepen.

Groetjes,

Jelmer
 
hallo jelmer


hier vind je alles wat je moet weten
dit gaat over de hydro classen dat is waar jouw boot inthuis hoort
http://users.telenet.be/kfmycb/formulieren_bestanden/FDS-Speed.PDF

want je vaart met een hydro schroef dus halfonder gedompeld
hier de duitse versie die je kan vinden op Entry Frames
en dan door klikken naar de sectie M
hier vind je ook met hoeveel cellen en welke motoren en zo je mag gebruiken
belgië is een van de weinige landen waar lipo/lifepo uitgetest mogen worden


"M" bedeutet: Motor angetriebene Rennboote, die in 2 Kategorien unterteilt sind, entsprechend mit oder ohne Fernsteuerung. Eingeteilt sind die Modelle in folgende Modellgruppen:
F1V: sind Rennbootmodelle mit Verbrennungsmotor die ferngesteuert einen Geschwindigkeitskurs absolvieren. Der Kurs hat die Form eines gleichschenkligen Dreiecks mit der Schenkellänge von 30 m. Das Dreieck wird in zwei gegenläufigen Runden befahren.
Es gibt folgende Klassen:
F1V - 3,5 cm3, F1V - 7,5 cm3 und F1V - 15 cm3
F1E: sind Rennbootmodelle wie bei F1V, nur angetrieben durch Elektromotor.
Es gibt folgende Klassen:
F1E - 1kg, Rennbootmodelle bis max. 1kg Gesamtgewicht und F1E + 1kg, Rennbootmodelle mit einem Gesamtgewicht über 1kg

F3V: sind Rennbootmodelle mit Verbrennungsmotor (Hubraum nicht begrenzt) und Antrieb durch eine Luft- oder Schiffsschraube (Luftschraubenantrieb ist nur bei einem Hubraum bis 3,5 cm3 zulässig), die einen Figurenkurs absolvieren.
F3E: sind Rennbootmodelle mit Elektromotor, die einen Figurenkurs absolvieren, wie bei F3V.

ECO: sind Rennbootmodelle für Dauerrennen von 6 - 8 Minuten die in Gruppen bis zu 6 Booten (7 Boote nur in ausname fallen) ausgetragen werden. Sie sind mit einem oder mehreren Elektromotoren, Schiffsschraubenantrieb und mit einem Gesamtgewicht (mit allen Stromquellen) mehr als 1kg ausgestattet. Gefahren wird um den Dreieckskurs wie bei F1V beschrieben.
Es gibt folgende Klassen:
ECO-Expert, keine Begrenzung des Elektromotors (6 Minuten)
ECO-Standard, es dürfen nur Elektromotoren mit Ferrit-Magneten und 3-poligen Kollektoren verwendet werden (8 Minuten).
ECO-Team, Mannschaftwettbewerb für Boote der ECO Klassen. Mit mindestes 2 max. 3 Fahrern und mit max. eigenem 2 - 3 ECO Booten je Team, bilden eine Mannschaft. Die Fahrzeit beträgt 18 min. Es darf nur ein Boot eines Teams auf dem Wasser sein.

MONO: sind vorbildähnliche Einrumpfboote mit einem oder mehreren Elektromotoren. Sie laufen mit halbgetauchen Schiffschraubenantrieben in einem 6min Dauerrennen. Gefahren wird in Gruppen bis zu 6 Modellen in einem ovalen Kurs (ca. 60 m lang und 15 breit), der durch 6 Bojen gebildet wird.
Es gibt folgende Klassen:
MONO 1, max. 7 Zellen
MONO 2, max. 12 Zellen
MONO 3, max. 20 Zellen

HYDRO: sind vorbildähnliche Mehrrumpfboote mit einem oder mehreren Elektromotoren. Sie laufen mit halbgetauchten Schiffsschraubenantrieb in einem 5min Dauerrennen. Sonst wie bei den MONO-Klassen.
Es gibt folgende Klassen:
HYDRO 1, max. 7 Zellen
HYDRO 2, max. 12 Zellen
HYDRO 3, max. 20 Zellen
FSR E21: sind Rennbootmodelle mit einem oder mehreren Elektromotoren und einem Antrieb durch Schiffsschraube(n). Gefahren wird auf einem speziellen Kurs, wie ein modifizierte oval Kurs. Fahrzeit einem Lauf 15 Minuten, maximal 8 Teilnehmer in einem Lauf.



Klasse Motor Akku Kurstyp Fahrziel Fahrzeit
F1V-3,5cm3 V-Motor 3,5cm3 -
Dreieck kürzeste Zeit
F1V-7,5cm3 V-Motor 7,5cm3 -
Dreieck kürzeste Zeit
F1V-15cm3 V-Motor 15cm3 -
Dreieck kürzeste Zeit
F1E-1kg E-Motor, frei max. 42V Dreieck kürzeste Zeit
F1E+1kg E-Motor, frei max. 42V Dreieck kürzeste Zeit
F3V V-Motor, frei -
Dreieck kürzeste Zeit
F3E E-Motor, frei max. 42V Dreieck kürzeste Zeit
ECO-Expert E-Motor, frei 7 Zellen 8,4V Dreieck max. Runden 6 min
ECO-Standard E-Motor, begrenzt 7 Zellen 8,4V Dreieck max. Runden 8 min
ECO-Team E-Motor, je nach Fall 7 Zellen 8,4V Dreieck max. Runden 18 min
MONO 1 E-Motor, frei 7 Zellen 8,4V Oval max. Runden 6 min
MONO 2 E-Motor, frei 12 Zellen 14,4V Oval max. Runden 6 min
MONO 3 E-Motor, frei 20 Zellen 24V Oval max. Runden 6 min
HYDRO 1 E-Motor, frei 7 Zellen 8,4V Oval max. Runden 5 min
HYDRO 2 E-Motor, frei 12 Zellen 14,4V Oval max. Runden 5 min
HYDRO 3 E-Motor, frei 20 Zellen 24V Oval max. Runden 5 min
FSR-E21 E-Motor, frei max. 21 Zellen modif. oval max. Runden 15 min


groetjes raf
 
Hey,

Bedankt voor je antwoord, ik snap het nu een beetje meer.

Ik heb nog wel een aantal vragen:

Hoe maken jullie de regelaar en de ontvanger vast?

Waar kan ik het beste de accuschaal maken? links van de as is logisch maar moet ik deze dan zo ver mogelijk achteraan leggen of?? ik heb namelijk geen mogelijkheid tot schuiven als hij eenmaal vast zit. als hij verkeert zit moet ik dat met de trim opvangen=verloren energie

Wat denken jullie van het idee voor die servomount van een paar posten terug?
Voor het servomount hebben we ook nog een mooi idee bedacht: een hoekstukje aan de bovenkant en een hoekstukje aan de onderkant. daar kan dan de vlakke servomount opgeschroeft worden. dit heeft als voordeel dat je als je bij schroeven moet zijn die helemaal in de hoek zitten kun je gewoon de mount losschroeven en zo kun je er goed bij. Denken jullie dat dit gaat werken?

Ik hoor het wel

groetjes,

Jelmer
 
hallo

bij een speed boot gaat het om verschilende zaken
gewicht en balans
gewich zolaag mogelijk dan ga je snel en lange vaartijd
balans is heel belangrijk
de accu moet links om de toque van de schroef op te vangen
waar hij moet komen dat is een ander probleem
normaal heeft een speedboot een SG (zwaartepunt)net zoals een vliegtuig
staat het niet ergsn bij de bouwdoos van MHZ of zoek eens op hun site
anders kan je de accu bak niet vast zetten
daarom raad ik in de vorige post deze bak af
en stelde ik klitte band voor en een koolstof staafje
zo kan je met de accu schuiven tot je de juiste plaats hebt gevonden
achter aan de binnen kant maak je een stukje alu buis vast tegen de achterkant in het midden van de langs richting van je accu
en op de bodem zet je een stukje epoxy met ook een gat er in
nu zet je dit zo dat je ongeveer 2 cellen meer plaats hebt dan je accu lang is
tussen deze plak je op de bodem een stuk klitte band en op de accu ook
voor en achter zet je een stukje styrodure(dat is van dat blauwe/roze/geelbouwschuim)
als je tijdens het varen (testjedoen) ziet dat de boot niet uit het water wil moet je achter wat styrodure wegnemen en vooraan een breder blokje zetten en dit herhalen tot je boot mooi planeert
en trimvlakken helpen ook maar dat is wrijving en gewicht dus langzamer en minder lang varen

groetjes raf
ps dat staafje gaat over je accu heen om dat deze dan niet meer kan bewegen of loskomen bij een flipover
staafje door het plaatje dan inklikken aan de achterkant in dat buisje en langs de accu kant vooraan zo een klein splitpennetje welk ze gebruiken om bij de auto's de boddy op het chassy te bevestigen en je accu zit vast
elastieken zijn geen goed idee daar ze rekken en dus de accu nogsteeds tijdens het varen kan verschuiven wat weer slecht is voor de balans
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Bedankt voor je antwoord. De boot is niet van MHZ maar van Hopf (kwam ik ook maar toevallig tegen) Op de website staat alleen maar de sd versie en geen gewichtspunt. verder heb ik geen bouwdoos, hij is 2e hands en om een kale romp zit volgensmij geen doos (toch?) iniedergeval, ik heb deze niet.

Ik kies toch voor de accuschaal omdat mij dat een stuk makkelijker lijkt dan staafjes met klemmetjes enzv, Niet dat het geen goed systeem is hoor maar mij lijkte het schaaltje toch makkelijker.

Ik denk dat jij de powertrim en trimvlakken een beetje door elkaar haalt, ik heb geen trimvlakken en heb ze ook niet nodig omdat ik een verstelbare Powertrim heb die op en neer kan.

Misschien dat Gerwin(solex) een tip heeft voor de plaatsing van de accu's en voor de andere vragen (in mijn vorige post)?

ik hoor het wel

Groetjes,

Jelmer

PS: ik heb een dop 5,5 gehaalt, sleutel hadden ze niet maar ik denk dat het hiermee wel lukt
 
plaatsing accuschaal : simpel.

Je legt alles in de boot , daar waar je het kwijt kunt/wilt.
Dan meet je 28 % uit de achterkant van de romp.
DAAR moet je zwaartepunt komen ( als basisinstelling )
Nu leg je de accu , met schaal, in de boot en gaat schuiven totdat
je boot balanceert op die 28 %. Accuschaal iets langer maken als je accupakket,
zodat je je zwaartepunt kunt verleggen ( zal in de praktijk meestal betekenen dat je de accu iets naar voren wilt brengen, bijv. bij wat ruwer weer )
 
Laatst bewerkt:
hallo

power trim en trim vlakken zijn inderdaad twee verschillende zaken
een powertrim vervangt namelijk geen trim vlakken
en omgekeerd ook niet
je kan dus een boot hebben met powertrim en trimvlakken
anders eens kijken bij 1/1 boten daar zie je ook beide op 1 boot

groetjes raf
 
Hey,

@solex: bedankt voor de tip, ga ik doen. ik zal alleen wel de schaal kleiner moeten maken dan de accu omdat die achterste cel er anders niet lekker in zit. daarom maak ik de schaal korter inplaats van langer. zo kan ik heen en weer schuiven en zal er een stukje achter liggen maar nog wel 3 riepmpjes in kunnen. Is dat ook goed?

Verder ben ik nogsteeds erg nieuwsgierig naar de antwoorden op mijn vragen:

Hoe maken jullie de regelaar en de ontvanger vast?

Zal deze servomount werken:

Voor het servomount hebben we ook nog een mooi idee bedacht: een hoekstukje aan de bovenkant en een hoekstukje aan de onderkant. daar kan dan de vlakke servomount opgeschroeft worden. dit heeft als voordeel dat je als je bij schroeven moet zijn die helemaal in de hoek zitten kun je gewoon de mount losschroeven en zo kun je er goed bij. Denken jullie dat dit gaat werken?

@raf: Ohh, ik dacht dat je de trimvlakken wel zou kunnen vervangen door een powertrim. Heb ik weer wat geleerd.

Groetjes,

Jelmer
 
Hoi Jelmer,

ik maak mijn ontvanger en regelaar altijd vast door middel van kabelbandjes voor bijvoorbeeld je laptop. Heb ze toen bij de HEMA gehaald per 10 in verschillende kleuren. Zit klitteband aan en passen mooi om een accu heen (ook lipo's) Voor de regelaar heb ik 2 hele kleine beugeltjes in de romp gelamineerd waar het bandje onderdoor kan. Zit de regelaar lekker vast. Alleen klitteband wou niet door als die dradenboel eromheen. De ontvanger zit net zo vast, of zo nu en dan bovenop een servo ivm de ruimte.

qua servomount kan je alle kanten op, zolang je maar de mogelijkheid hebt om de servo te borgen op een of andere manier. De manier die jij beschijft zou kunnen, maar waarom niet gewoon een alu hoekprofiel? Veel makkelijker te maken en werkt ook goed.

groeten Jurriaan
 
Hoi Jelmer,

ik maak mijn ontvanger en regelaar altijd vast door middel van kabelbandjes voor bijvoorbeeld je laptop. Heb ze toen bij de HEMA gehaald per 10 in verschillende kleuren. Zit klitteband aan en passen mooi om een accu heen (ook lipo's) Voor de regelaar heb ik 2 hele kleine beugeltjes in de romp gelamineerd waar het bandje onderdoor kan. Zit de regelaar lekker vast. Alleen klitteband wou niet door als die dradenboel eromheen. De ontvanger zit net zo vast, of zo nu en dan bovenop een servo ivm de ruimte.

qua servomount kan je alle kanten op, zolang je maar de mogelijkheid hebt om de servo te borgen op een of andere manier. De manier die jij beschijft zou kunnen, maar waarom niet gewoon een alu hoekprofiel? Veel makkelijker te maken en werkt ook goed.

groeten Jurriaan

Hey,

Ik heb van gerwin 6 riepmpjes gekregen, 3 voor de accu en 3 heb ik er nog over. Zou ik die dan kunnen gebruiken? Ik heb ook een stuk best breed noppenband liggen, deze zou ik op de bodem kunnen doen en op de ontvanger. deze kan ik er dan op klikken. ik had mijn vorrge model ook voorzien van noppenband en die kon ik zo hard als ik kon door elkaar schudden en alles bleef zitten. Zou dat geen mooie(re) oplossing zijn? ook voor de regelaar kan ik dit dan gebruiken lijkt mij.

Wat bedoel je precies met een hoekprofiel?(heb je misschien een voorbeeldje?) want de reden dat ik zoiets verzin is omdat ik de bout van de turnfin nog wil kunnen aandraaien zonder dat het servomount in de weg zit. maar als ik dat nog wel kan met een hoekprofiel is dat natuurlijk ook goed.

nog gelijk een vraagje: Waar kan ik het beste het servo monteren(dwars weet ik al maar ik bedoel hoe ver naar voren of naar achteren bedoel ik)

en nog een vraag: Hoe kan ik het beste het "geultje" naar de waterinlaat maken? met een boor? vijlen? of??

Ik hoor het wel

Groetjes,

Jelmer
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Vandaag zag ik weer eventjes de mogelijkheid om aan mijn boot te werken dus heb ik deze ook maar benut he;)

Ik heb niet zo heel erg veel kunnen doen maar toch wat. Ik ben eerst begonnen met het demonteren van alle onderdelen. dit omdat ze alleen maar in de weg zitten en ik toch nog rubbers tussen de schroeven moet doen. daarna ben ik begonnen aan de regelaar. alle draden zijn nu op lengte en ik ben tevreden over het resultaat. de draden heb ik onder de motor door laten lopen, daardoor heb ik geen gevaar met me as en onder de motor was nog ruimte zat. Hier is het resultaat:

Foto-C3RNXI7H.jpg

alles gedemonteerd

Foto-NZRP4EAC.jpg

De regelaar nu rechts van de motor, de draden onder de motor door

Foto-4DJUEXLR.jpg

iets dichterbij

Verder heb ik nogsteeds een aantal vragen:

Is noppenband ook goed om de electronica vast te maken?
Wat moet ik me voorstellen bij een hoekprofiel?
Hoe ver naar voren of naar achteren moet het servo komen?

Ik heb besloten om nu nog eventjes geen geultje te maken naar de inlaat, ik ga het eerst nog eventjes zo proberen. als later blijkt dat het niet goed werkt kan ik altijd nog een geultje maken.

Ik hoor het wel

groetjes,

Jelmer
 
Back
Top