Traxxas SLASH topic

Ow hier helemaal geen last van. Mensen die vragen hoe duur hij is, waar ik hem gekocht heb, hoe hard hij gaat etc etc.

Vandaag kwam iemand naar me toe en zei : ''sow dat is zeker een professionele set of niet?''

ps. heb wel Rustler geen Slash.
 
maarja,hier is de hobby niet echt zo bekend.
Maar door mij komen er steeds meer mensen bij :D
Ik ben hier begonnen met de FG,nu een jaartje later is er al iemand beneden in de straat met een savage X4.6 en iemand met een shenqi.
Maaja,het blijft stom als je zo lang moet sparen voor zo een wagen en dat ze hem de eerste dag dat je hem uitlaat meteen speelgoed noemen en je toch wel een beetje afkraken.
 
stuk

ja ja het is gebeurt .
op het veldje in de buurt deze keer alleen goede reaktie,s .
denk ik met mijn domme kop ,moet toch lukken een skateramp met hekje.en er overheen.
ik denk 2 meter hoog .
en jawel het lukt ,maar land op zijn dak EN NU IS HIJ STUK.mmmm
het pennetje wat de accu bevestiging op zijn plaats houd.
kon erger natuurlijk.
zal dat garantie wezen hihi.
groeten wiebe.
 
Hahaha..Zou dat garantie wezen:p

Ik krijg ook alleen maar positieve reacties. Maarja..ik sta al jaren
bekend als die halve zool met z'n autootjes. Dus misschien is m'n omgeving aan mij gewend:confused:

De Slash vinden de meeste wel erg mooi! Zeker met m'n nieuwe blauw/chroom gespoten kap.(zelfgespoten)

Enne RC Nooby: Niks van aantrekken. Lekker bezig zijn met de hobby..

Grt Rinaldo
 
Laatst bewerkt:
ik ben opzoek naar een zelfde soort kapje als op deze afbeelding.
een beschermkapje voor de servo-saver.
het enige wat ik dus heb kunnen vinden is dit plaatje.
als iemand voor mij een link heeft naar waar ik het kan kopen o.i.d. dat zou al geweldig zijn

3423735887_bd9e793866_o.jpg
 
geweldig!! bedankt.. ik heb ze gevonden..

nog een vraag.. als bij jullie de banden versleten zijn. kopen jullie dan weer een standaard traxxas slash setje of koop je een ander merk velg+band.
zijn jullie tevreden met de standaard traxxas velg+band qua performance en looks?

past elk 2,2" wiel? zolang het maar een 12mm hex heeft toch?

deze van proline vind ik ook erg mooi Pro-Line Racing - Dirt Works fits 2.2" truck wheels

edit : zojuist zag ik dit filmpje http://s237.photobucket.com/albums/ff29/amsoilrep/?action=view&current=SimpleSlipperAdj.flv voor het afstellen van de slipperclutch..
een beetje een onorthodoxe manier.
ik heb het wel geprobeerd. maar de standaard motor werd zeer snel heel warm , ik zag zelfs een heel klein rookpluimje uit de motor komen.. dus gauw gestopt. het had verder geen gevolgen want alles doet het nog. ik vind het dus niet echt een prima manier.
 
Laatst bewerkt:
"Overall" gezien voldoen de stock banden/velgen prima. Mijn keus is dus gewoon voor de Traxxas banden/velgen. Looks misschien iets minder dan bv knappe pro line's maar wel ok.
 
welja,ze slijten wel waar je bijstaat...
ik denk dat ik hierna toch wel een andere soort band ga uitproberen.
maar de grip die je krijgt op verschillende ondergronden is best goed:D
 
Pro-Line Dirt Hawgs. geweldige banden. (goede overall grip, en slijten erg weinig. )

die koop je dan los en lijm je dit op aparte velgen steeds? zoja welke velgen?
of gebruik je bead-locks.

reden waarom ik dit vraag is omdat als je steeds weer nieuwe bandjes+velgen moet aanschaffen, de uitgaven toch aardig kunnen oplopen. bij een beetje fanatiek rijden.

ik probeer er een beetje achter te komen wat een slimme/economische manier is om met banden/velgen om te gaan voor de slash..

de stock bandjes slijten bij mij nu redelijk rap. om dat ik 50/50 onroad en dan weer off-road rijd.

het lijkt mij handig voor de langere duur om over te stappen op bead-locks , alleen is de eerste aanschaf wel prijzig.
er is van pro-line speciaal de epic beadlock Pro-Line Racing - Epic Bead-Loc (Front) for Traxxas® Slash®
en de switch tire Pro-Line Racing - Switch Tire For Traxxas® Slash® met een M2 compound ( voor off-road ) maar toch weer aan de zachte kant lees ik zo hier en daar
 
Over beadlocks hoor je verschillende verhalen, de meeste negatief vandaar dat ik geen bead-locks heb gekocht.

Zijn de Slash velgen 2,2'' zo ja dan kun je de meeste banden er gewoon oplijmen, anders haal je een setje andere velgen, zo duur zijn die niet.

Velgen kun je gewoon herbruiken door de banden er vanaf te halen en er nieuwe banden op te doen. Dit is meer werk dan met beadlocks, maar voor die keer dat je het doet valt het volgens mij wel te doen.

Ga voor M3 compound, M2 is heel erg zacht en wordt vaak gebruikt bij Crawlen voor extra grip. Vooral op de weg betekend M2 hele harde slijtage.
 
Laatst bewerkt:
Over beadlocks hoor je verschillende verhalen, de meeste negatief vandaar dat ik geen bead-locks heb gekocht.

Zijn de Slash banden 2,2'' zo ja dan kun je de meeste banden er gewoon oplijmen, anders haal je een setje andere velgen, zo duur zijn die niet.

Velgen kun je gewoon herbruiken door de banden er vanaf te halen en er nieuwe banden op te doen. Dit is meer werk dan met beadlocks, maar voor die keer dat je het doet valt het volgens mij wel te doen.

Ga voor M3 compound, M2 is heel erg zacht en wordt vaak gebruikt bij Crawlen voor extra grip. Vooral op de weg betekend M2 hele harde slijtage.

slash banden/velgen zijn inderdaad 2,2" tenminste aan de buitenkant wel. de binnenkant is groter. 3.0" Traxxas Wheels Satin Chrome Rear Slash
dus op de standaard velg van de slash past volgens mij niet zomaar elke, of de meeste 2,2" banden.
ik lees nu ook det inderdaad de bead-locks niet echt geweldig zijn en zeker niet met een brushless systeem in de slash.. banden gaan dan los zitten
 
Yup, er zijn veel verhalen die aangeven dat bead-locks de kracht van brushless niet kunnen vasthouden. Hierdoor gaat de band scheuren op de plaatsen waar hij met schroeven is vast gezet, resultaat = gescheurde band.

Ik heb de velg eens bekeken. Weet niet wat de voordelen van die manier zijn maar het lijkt mij een manier op die velgen/banden bij Traxxas te houden. Persoonlijk zou ik dus een leuk setje 2,2'' velgen zoeken en daar de banden naar keuze opzetten. Er zijn voldoende goede/betere velgen en banden te verkrijgen dan de standaard (zoals overigens met ''alle'' wagens is).
 
titan 12t 550size

de titan 12T 550size standaard motor in de slash is "sealed" je kunt em niet open maken om onderhoud te plegen.
hoe kun je dit motortje nu schoon maken?

vanavond heb ik hem uit de slash gehaald en voorzichting een beetje op de tafel getikt , met het asje wat er uit steekt.
en er kwam toch wel wat gruis/stof uit.

het is toch zo dat geborstelde motortjes onderhoud vergen? maar hoe moet je dit doen als je hem niet open kan krijgen.
 
de titan 12T 550size standaard motor in de slash is "sealed" je kunt em niet open maken om onderhoud te plegen.
hoe kun je dit motortje nu schoon maken?

vanavond heb ik hem uit de slash gehaald en voorzichting een beetje op de tafel getikt , met het asje wat er uit steekt.
en er kwam toch wel wat gruis/stof uit.

het is toch zo dat geborstelde motortjes onderhoud vergen? maar hoe moet je dit doen als je hem niet open kan krijgen.

als de motor echt niet meer wil,in een glas water met wat jif even laten lopen .
word je anker weer schoon,
wel daarna goed schoonspuiten met remreiniger .
de motor wel eerst uitzetten voordat je hem droogblaast.zeker met remreiniger.
en een drup olie op je lagers.

groeten wiebe.
ps dit alles op eigen risico.
 
Back
Top