Mick Reeves Sopwith Camel

Hmmm,
oei, oei,
zal ik het dan maar zeggen: dat gaat niet werken zo :nooo:
uitgangs waarden voor een normaal vliegtuig zijn grofweg 25% tot 28% van de gemiddelde koorde.
Met éénderde, dus 33.3% ben je gegarandeerd te staartlastig :yes: (don't ask me how I know:mrgreen:)

gr.
Frank

Beiden maar even,

Eenderde levert inderdaad een staartlastige kist op. Veiligheidshalve begin ik liever met een iets neuslastige kist, want het andere leidt tot crashen en daarna weer bouwen, alhoewel ik geen hekel heb aan dat laatste. Het andere verhaal (van J.Weel) ga ik natuurlijk verder bekijken en vergelijken.

Ook jullie bedankt voor de inbreng.

Bert
 
ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit last heb gehad van staartlastige karaktertrekjes
hij moet op en derde wel iets voorover hellen maar das makelijker te vinden dan het punt waarop i precies recht hangt
en eenneuslastige kist met staartwiel heeft gouwer de nijging over de kop te slaan bij de landing
dat van een derde is mij vroeger verteld dat ik begon met vliegen
door henk pomerel ex wedstrijvlieger uit de gloridagen van de curare
en ik heb het altijd met sucses toegepast
maar eigelek moet je uit gaan van het dikste punt van de vleugol
 
dat van een derde is mij vroeger verteld dat ik begon met vliegen
door henk pomerel ex wedstrijvlieger uit de gloridagen van de curare
en ik heb het altijd met sucses toegepast
maar eigelek moet je uit gaan van het dikste punt van de vleugol

Een derde bij een kunstvlucht vliegtuig zoals een Curare is heel wat anders dan een schaalkist. Is jou verteld schrijf je, maar heb je ook ervaringen? Ook hierbij doe je er goed aan om zeker niet op eenderde te beginnen, maar bijv. bij 28%. Bij schaal is het raadzaam om tussen de 25 en 28% af te wegen. Neuslastig en een neusstandje is beter dan staartlastig en een crash :mrgreen:

Bert
 
Sopwith Camel

Hallo Ralf,

Ik heb gisteravond de Camel bouwdoos opgehaald, (stond twee maanden geleden te koop op het forum) (voor diegenen die e.e.a. niet begrijpen) :cool: .
Uitermate compleet, dit beloofd een leuk bouwproject te worden, heb al je 39 pagina's van dit draadje doorgenomen, petje af, met wat je vind in de doos van deze Camel kit, is het een prachtig project en model geworden..........:worship: .
Ik zal me nog wel eens melden, als e.e.a. niet helemaal duidelijk is.

Groet Peter.
 
Peter, wat een goed nieuws! :D enne dank voor je lovende woorden
Wat gaat de tijd hard, niet te geloven dat dat alweer 2 maanden geleden is

JPJedi had mij destijds om een lijst gevraagd met alle spullen die ik aangeschaft had voor mijn Camel
Heb toen een hele waslijst voor hem samengesteld
Ik meen dat hij deze allemaal besteld heeft en dat jij jezelf een heel gelukkig man mag noemen met deze aanschaf!

Ik denk alleen dat er voor als een 'oude rot in het modelbouwvak' als jij weinig vragen meer zijn
(bovendien heb ik hier zòveel foto's geplaatst dat het wel duidelijk mòet zijn :rolleyes: :rolling:)
Maarre even buurten mag altijd natuurlijk :p

@Ash: dank je wel voor het compliment :D

Groeten, Ralf
 
gelukkig zet yke bij zijn tekeningen het zwaartepunt er altijd in
en heeft i bij de hurigane me laten zien waar het zwaartepunt zat
dat was bij de hoofdligger
dat was dus ook niet lastig
mijn pits is natuurlijk een stuntkist
bedankt voor het advies ik zal het nakijken op de tekening zou me niks verbazen als het klopt
 
Hoi allen,

Wat een prachtige vliegdag was het vandaag! :p
De Camel heeft vandaag 4 succesvolle vluchten gemaakt

Het 'overhellen' naar rechts is gelukkig verdwenen :D
Achteraf blijkt dit toch het rudder geweest zijn wat iets scheef stond
(ruddertrim op mijn oude zenderwerkte niet goed blijkt)
Aangezien de romp vrij kort is en het rudder relatief groot heeft dit enorme invloed op het vlieggedrag!
Ook even een paar testjes gedaan door rudder tijdens de vlucht eens een zwieper te geven, kist reageert erg fel daarop!

Wat een verademing die 2,4 Ghz!!!
Ben erg blij met mijn nieuwe zendertje ;)
Geen enkel tikje of storingkje te bemerken!
Kan je zeggen dat dit erg goed is voor het zelfvertrouwen :rolleyes:
Ik kan het eenieder die met dit soort kisten vliegt aanraden!

Hier 2 flimpjes van een voor mij bijzonder geslaagde middag :D
Ries dank voor het filmen

Camel flyby



Machtig gevoel man :p
Groeten, Ralf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Ralf,

Te gek dat het verholpen is...:D

Klopt 2,4 Ghz is perfect, waar je voorheen al je servo's met kabels ommantelde om storing te voorkomen heb je met 2,4 geen last van,heb het ondervonden met mijn Chipmunk digitale servo's die storing gaven op mijn FM ontvanger, met 2,4 nergens meer last van, helemaal Top...:thumbsup:

Er zal ook niemand met het zelfde kanaal nr. per ongeluk zijn zender aan zetten.

Groet Jan.
 
He schitterend om te horen Ralf :thumbsup:

Mooi geluid he als hij langs komt scheuren :cool: Lekker dat je nu wat vluchten heb kunnen maken, wat zal je nu met een mooi voldaan gevoel de video's terugkijken. :D
Moet ook maar weer vlug met de D-VIII aan de gang om verder in te vliegen, dan kan ik op de dawn patrol lekker achter je aan scheuren :mrgreen:

Gr. Teus
 
Hier doen ze het gewoon :roll:


Hee Rafl dat ziet er weer geweldig uit, hebben we weer wat om naar uit te kijken op Oss ;-)

Grt,
Berto.
 
Heren dank voor de reakties :D

Wat moet ik doen om de filmpjes te kunnen bekijken?

[URL="
- Camel landing[/URL]

[URL="
- Camel flyby[/URL]

Vreemd dat je ze niet kunt zien :confused:
Misschien iets in je persoonlijke forum instellingen?
Hier heb je de directe links naar youtube

Is gefilmd met een gewone fotocamera, er viel dus niet in te zoomen...

Groeten, Ralf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit Ralf! Mooi geluid ook :thumbsup:

Wel wat gevoelig voor richtingsverandering bij hogere taxi snelheden 8O Misschien is hier nog wat te winnen door de vering wat stugger te maken (extra elastiekje erbij)?

Blijven posten die filmpjes (prima kwaliteit voor fotocamera overigens!).
 
@Ralf
Erg mooi geluid ook, en weer een aanwinst voor modelbouw Nederland
Vraagje, jij heb toch ook een FF10? heb je ook 4 servo,s voor de aileron,s ,dus voor elk aileron een aparte servo? hoe heb je dat gemixt?
thanks
 
Wel wat gevoelig voor richtingsverandering bij hogere taxi snelheden 8O

Hallo Rob, doel je hiermee op het wegdraaien na de landing?
Dan zou jouw optie met stuggere veren een goede zijn, dank! :thumbsup:
Met taxieen reageert hij verder goed op het rudder

@Alexander, ik gebruik 2 servo's om de 4 ailerons aan te sturen, 1 per setje
Dit is bij de FF10 eenvoudig te mixen
Hoe je er het beste 4 zou kunnen mixen is voor mij ook een vraag :confused:

P.S. waar blijven jouw Pup-filmpjes na die teaser? ;)

Groeten, Ralf
 
Hallo Rob, doel je hiermee op het wegdraaien na de landing?
Dan zou jouw optie met stuggere veren een goede zijn, dank! :thumbsup:
Met taxieen reageert hij verder goed op het rudder

@Alexander, ik gebruik 2 servo's om de 4 ailerons aan te sturen, 1 per setje
Dit is bij de FF10 eenvoudig te mixen
Hoe je er het beste 4 zou kunnen mixen is voor mij ook een vraag :confused:

P.S. waar blijven jouw Pup-filmpjes na die teaser? ;)

Groeten, Ralf
Dat is het nu net, ik heb een FF10 aangeschaft zodat ik eventuele storingen kan uit sluiten, maar moet "alles" nog ombouwen, maar ik ben er nog niet achter hoe ik 4 airleron,s kan aanstuen met 4 servo,s :-(
 
Hoe doe je dat bij je huidige ontvanger dan?
2x2 servo's koppelen met een Y-draad of 4 aparte ontvanger ingangen gebruiken?

Ralf
 
Back
Top