Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door pa5ca, 19 mei 2007.

  1. Phreak

    Phreak Guest

    Misschien een hele gekke vraag maar heeft iemand ooit geprobeert een 4000mah accu in zijn HBK2 te zetten?

    Ik vind het namelijk zo jammer dat ik maar 6 minuten kan vliegen met mijn huidige accu. Die 4000mah is 260 gram.

    Ik zit namelijk nog verder te kijken en zou zo niet echt weten wat nou het beste is, een hoge C of lage C? en wat is het maximale waarmee nog te vliegen is qua gewicht?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2009
  2. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Die zijn waarschijnlijk te lang en of te breed.
    2500 passen kwa lengte nog net in de standaard canopee..
    15 C zijn wat dunner en 25 C zijn voor de king wat overkill en door de dikte beschadig (verbuig) je het frame wat.
    Met een 2200 vlieg je tussen de 13 en 15 minuten op een king..
    Als je toch voor 450 size gaat in de nabije toekomst zou ik toch wel 20C nemen.

    Benno
     
  3. Phreak

    Phreak Guest

    Zo daar was ik weer eens met een reactie.

    Ik heb nu al een tijdje een 2200 15c batterij en deze gaat gewoon 20 minuten lang mee. Ik vraag me alleen af of het wel goed is dat ik hem alleen maar maximale lift en superveel toeren de grond af kan krijgen. Zal wel door het gewicht komen neem ik aan?
     
  4. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ik vlieg al een jaar met de king met 2200 mah accu's..
    Ik denk dat je pitch niet meer juist is...
    Heb je wel 0% pitch in de stick midden stand en +10 bij max pitch..

    benno
     
  5. joppiemaster

    joppiemaster

    Lid geworden:
    19 feb 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Eindhoven (vlokhoven)
    hallo,
    heeft er iemand ervaring met het spinnen van de tail?

    want die van mij gaat in de lucht kei hard rondjes draaien en op de rond ook al ligtjes...

    weet iemand waar aan dit ligt?
    ik heb de gyro al geprobeert, +/- werkt niet.

    alvast bedankt ;)
     
  6. mr. nice

    mr. nice

    Lid geworden:
    18 mei 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Veldhoven
    Je Belt kan verkeerd om zitten, je tail Blades kunnen verkeerd zitten, de positie van je servo op de staart kan fout zijn.

    Groeten, Wilbert
     
  7. joppiemaster

    joppiemaster

    Lid geworden:
    19 feb 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Eindhoven (vlokhoven)
    ik heb zojuist nog even gevlogen met de gyro helemaal op + draait hij nog ligtjes rond, vrij irritant maar er zit een verschil.

    is het mischien handig om even wat foto's te plaatsen?

    EDIT:

    tail blades zaten idd verkeerd om,
    ik ga als m'n accu vol is meteen testen hoe hij nu vliegt...
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2009
  8. joppiemaster

    joppiemaster

    Lid geworden:
    19 feb 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Eindhoven (vlokhoven)
    servo verplaats, en er is nu duidelijk vooruitgang!

    alleen valt hij nu nog vrij erg naar achteren, die servo moet ook nog even ingesteld worden.

    EDIT:

    heeft iemand mischien een handleiding ergens op internet hoe ik precies de servo's moet afstellen die boven het grote tandwiel zitten?

    ik kan er namelijk niks over vinden in de gebruiksaanwijzing.
    nog 1 dingetje is de controler, als je vol gas de controler aan zet ga je in een of andere modus ?
    iemand ook een beschrijving daarvan?

    zou top zijn...
    alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2009
  9. joppiemaster

    joppiemaster

    Lid geworden:
    19 feb 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Eindhoven (vlokhoven)
    ben er een paar dagen geleden mee gecrashed :(
    kan iemand me vertellen hoe ik da ding GOED af kan stellen,
    vind het vrij moeilijk..
    (jawel ik heb de handleiding 20x door gelezen..)

    iemand een duidelijke uitleg op internet?
    zo wel fijn zijn......:rolleyes:
     
  10. mr. nice

    mr. nice

    Lid geworden:
    18 mei 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Veldhoven
    Hallo Joppiemaster,

    Goede uitleg over het afstellen van de heli vind je op internet in het engels.
    Vooral de uitleg van Finnless Bob op het helifreak.com forum zijn uitstekend.
    Overigens gok ik dat jij uit de buurt van eindhoven komt. Dan kan ik je ook wel eens uitleg geven en eventueel samen de heli afstellen.

    Groeten, Wilbert.
     
  11. joppiemaster

    joppiemaster

    Lid geworden:
    19 feb 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Eindhoven (vlokhoven)
    helemaal goed,
    ik woon in vlokhoven..
    samen m'n heli afstellen zou top zijn...
    moet wel even nog die onderdelen binnen hebben die nu op de post zijn gedaan... (morgen in huis)

    dan pb ik wel even..
    ik zou het geweldig vinden als je me er mee zou willen helpen.
     
  12. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Joppiemaster,

    Ik denk als je bij topic 1 begint heel veel kunt lezen over de king II , alles is wel aanbod geweest in dit draadje.
     
  13. mr. nice

    mr. nice

    Lid geworden:
    18 mei 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Veldhoven
    Ha Joppiemaster,
    Vlokhoven had ik nog nooit van gehoord.....
    Ik denk inmiddels uitgevonden te hebben dat dat een wijk is in Eindhoven:)

    Ik zie je PB wel verschijnen.

    Groeten, Wilbert.
     
  14. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    Vraagje, is er iemand die een king2 vliegt met een mx16s?
    En zo ja, zou die persoon mij kunnen helpen met de eerste goede instellingen?

    Heb hier de topics doorzocht, maar kom niet echt tot een antwoord
     
  15. Breeem

    Breeem

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Tussen Arnhem en Nijmegen
    volgens mij staat er hier in dit topic het hele verhaal over de mx12. Dit zal niet heel anders zijn.
     
  16. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    ok, kan ik dat zo vertalen naar de mx 16?
     
  17. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ik ken mijn MX12 blindelings inclusief de afstelling op mijn king2 maar toen ik afgelopen winter een mx16 in de vingers had snapte ik niets van de afstellingen..
    Dus helemaal hetzelfde zijn die niet. Volgens mij is er is er een appart mx16 draadje op dit forum. DE swash instellingen zijn wel ongeveer hetzelfde..

    Benno
     
  18. rlcs

    rlcs Guest

    Hallo allen :)

    Heb vorig weekend mijn King 2 binnen gehad! Heb de afgelopen weken deze thread en nog honderden andere internetpagina's doorgelezen, en natuurlijk een hoop tijd op de sim bezig geweest. Vandaag zijn m'n BL motor en HH gyro binnen gekomen, dus ben nu aan het sleutelen.

    Heb nog wel een paar (beginners)vragen:

    * Kan ik mijn standaard lipo's (1000mAh 10C) gebruiken met de BL motor?
    * Mijn staartrotor staat niet haaks op de tailboom. Hoort dit zo? (zie foto's onderaan)
    * Zijn er toevallig mensen in de buurt van Dongen (regio Breda/Tilburg) die eventueel in de toekomst 'eerste hulp' kunnen bieden mocht dat nodig zijn? :)

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    Groeten,

    Robert.



    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2009
  19. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    hoi,

    ik heb een hele tijd terug een HBK V2 gehad... en nu wil ik er weer eentje hebben naast mijn trex600 om gewoon wat mee gaan gooien :) vorige keer dat ik hier active was, was dit topic rond 100 pagina en nu is het rond 250! dus heb zeker wat gemist inmiddels :) maar even een korte vraag: V2 of V3? wat zal ik nemen? wat zijn de verschillen tussen die 2 behalve dat er bij V3 meteen BL-setje al erop zit? nog andere min/plus punten van V3 tegenover V2? of toch gewoon de v2 nemen?
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2009
  20. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Dat van je staart is niet goed, de staartrotoras moet 90° staan t.o.v. je hoofdas. Dus even netjes rechtzetten.

    Veel plezier,

    Michiel.
     

Deel Deze Pagina