In je diff (De grootste tandwiel) zitten nog wel een paar tandwieltjes. Bij de xl-5 is de buitenkant van dat tandwiel nog van plastic. Ik heb dat ook vervangen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
In je diff (De grootste tandwiel) zitten nog wel een paar tandwieltjes. Bij de xl-5 is de buitenkant van dat tandwiel nog van plastic. Ik heb dat ook vervangen.
Jep, dat is je diffcase.
Zou wel die van REM of van FLM halen, die zijn het beste / soepelste
Greetz,
Joram
ja.. maar niet de diffcase, want dat is de behuizing van het differentieel zelf (wat dus mee draait)
De gearbox is echt inmens stevig, dat krijg je niet kapot...
Whatever you wan't to call, je snapt het punt... Het word vaak gewoon de diffcase genoemd.
Greetz,
Joram
Ik had het tegen Joram.Die helften is de gearbox casing, niet de diff casing.
Anyways, ik zou helemaal neit beginnen met Alu delen om eerlijk te zijn. het is niet nodig, de auto word er alleen maar zwaar van (dus, meer belasting voor de aandrijftrein en wielophanging.) en als je echt een crash maakt, zal het grotere gewich het hele zaakje ook echt wel krom drukken.
Een lichte auto (van stevig materiaal.) zal minstens net zo goed bestand zijn tegen een crash als een volledig alu auto. (als niet beter)
De standaard Rustler Gearbox ook niet... Ik snap ook niet hoezo mensen zo'n aluminium spul kopen terwijl de Rustler gewoon een prima auto is! Er hoeft niks aan veranderd te worden als je het mij vraagt. Dat plastic spul houd méér dan genoeg vol. Enigste wat je zou kunnen vervangen is de gearcover omdat daar een gat in zit. De rest zou ik gewoon helemaal stock laten!
En als je zo'n fameus RCM chassis neemt dat veel sterker is of stock én 22% lichter is + al die kwetsbare delen ook in het alu zet, dan heb je toch sterker geheel dan als je maar een paar delen in het alu zet zonder de kwetsbare delen ook up te graden?
(het zal natuurlijk wel veel geld kosten)
De standaard Rustler Gearbox ook niet... Ik snap ook niet hoezo mensen zo'n aluminium spul kopen terwijl de Rustler gewoon een prima auto is! Er hoeft niks aan veranderd te worden als je het mij vraagt. Dat plastic spul houd méér dan genoeg vol. Enigste wat je zou kunnen vervangen is de gearcover omdat daar een gat in zit. De rest zou ik gewoon helemaal stock laten!
Heb hier nog alu wiel meenemers 12MM liggen messchien iemand intressen 12.50 + verzending Benelux .
PB Maar .
MVG Berry
kan je eens een foto geven ?
@ Klamath dat heeft tog te maken met hoeveel A hij constant geeft![]()
Hier zijn ze heb er 4 Geen 2 hé .
Het zijn de blauwe .
![]()
Dat chassis kan een goed idee zijn, echter heb ik liever een helemaal dicht chassis. mja, dat is een persoonlijke voorkeur.
Welke andere kwetsbare delen bedoel je eigenlijk? houd er wel rekening mee, dat je met alu delen het breekpunt vaak alleen maar verplaatst.