Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
de motor reglaar heb ik er een ingebouwd ik heb een speedpassion dus maar met wheelybar ik denk dat het wel iets uitmaakt die wheelybar

Ik heb vandaag ook mijn pakketje vanuit hong kong ontvangen, joepie!
Ik was alleen in pauze van mijn werk (1 uur) dus heb het alleen kunnen uitpakken en kunnen kijken :( Moest nog 5 uurtjes werken tot ik aan de slag kon.

In dit pakketje, onder andere mijn 5000mah 20c 2S turnigy lipo. Allemachtig, 14 euro!! Waar hebben we het over!
Het stekkertje was niet goed dus meteen een traxxas stekkertje eraan gemaakt.
Heb hem al even getest maar wat rijdt dit geweldig!!

Net genoeg snelheid om lekker door te kunnen rijden, en net als bij 3S ook super acceleratie.

Trouwens wel wat aanpassingen moeten maken in de bodemplaat. Bokkenrijder bedankt voor het voorbeeld; heb je foto's zo goed mogelijk nagemaakt. Hij ligt er trouwens in de breedte wel héél erg strak in! Heb je daar ook iets op geknutseld toevallig? Hij klemt er zegmaar echt in.

@joeribar: koeling voor wat? Motor of regelaar.
Voor de regelaar is er een speciaal fannetje met klipje voor op de heatsink.

@ Lochii, ik heb er in de breedte ook even met de dremel aangezeten, vond het anders iets te strak zitten.

In dat geval ga ik er morgen nog eens een schuurpapiertje langs halen. Ik ben niet zo precies met dremeltjes ;)
Dat achterschotje onder de regelaar weg halen ging ook niet al te vlekkeloos. Er zitten nu o.a. ronde hoeken in. Kreeg de dremel niet verder in de hoeken. Was misschien wel gelukt als ik hem half uit elkaar had gehaald, maar daar had ik het geduld niet voor, moest de nieuwe lipo testen he ;) haha

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
een iets wat ik mij afvroeg is waar je het onderscheid maakt tussen de spur gear en de zogenaamde "slipper-clutch"

Als dit grote zwarte tandwiel de spur gear is en je wil dit vervangen moet je hem uiteraard losdraaien.
Maar door het los te draaien, pas je dan ook niet die slipper-clutch aan?
Want ik heb de indruk dat beiden gelegen zijn op dezelfde plaats?

rustler-tranny.jpg

hier van de rustler website, details van de slipper clutch http://www.traxxas.com/products/electric/rustler2006/details/slipper-clutch.jpg
en ook de foto doet dit vermoeden op pagina 23 van hun manual http://www.traxxas.com/products/ele...manuals_instr/070926_RstStpBnd_VXL_owners.pdf

En terzelfdertijd staat er op de website
"Spur gears can be removed and replaced without altering the slipper adjustment"
dus ik veronderstel dat de slipper clutch die grote tandwiel is ACHTER de spur gear?
Maar welke vijs draai je dan om de spur te vervangen zonder de slipper aan te passen is de vraag...

Laatst bewerkt:
De slipper clutch stel je in d.m.v. het moertje waar het veertje aan zit.
De spur gear kun je apart loshalen d.m.v. de 3 inbusjes.

De slipper clutch stel je in d.m.v. het moertje waar het veertje aan zit.
De spur gear kun je apart loshalen d.m.v. de 3 inbusjes.

owkidoki, thx voor de opheldering!

ps: de stock instelling van de slipper clutch is bij elke wagen hetzelfde of is fijntuning hiervan nodig?

een mooie basis instelling voor de slipperclutch is dat je net door de slipperclutch moet kunnen draaien als je het spur vasthoudt, en dan de wielen gaat draaien.

dus, je sput met 1 hand vast houden, het linker achterwiel tussen je benen vast klemmen, en dan aan het rechter wiel draaien. Je moet het een beetje met gevoel doen uiteraard, zodat je niet de aandrijfassen kapot trekt als de slipper te vast staat (mja, dan ben je ook wel erg lomp bezig. :) )
De slipperclutch is er alleen maar voor om erg harde klappen op te vangen (welke de standwielen zouden strippen bijvoorbeeld.) dit is een makkelijke mannier om te kijken of de afstelling klopt.

een mooie basis instelling voor de slipperclutch is dat je net door de slipperclutch moet kunnen draaien als je het spur vasthoudt, en dan de wielen gaat draaien.

dus, je sput met 1 hand vast houden, het linker achterwiel tussen je benen vast klemmen, en dan aan het rechter wiel draaien. Je moet het een beetje met gevoel doen uiteraard, zodat je niet de aandrijfassen kapot trekt als de slipper te vast staat (mja, dan ben je ook wel erg lomp bezig. :) )
De slipperclutch is er alleen maar voor om erg harde klappen op te vangen (welke de standwielen zouden strippen bijvoorbeeld.) dit is een makkelijke mannier om te kijken of de afstelling klopt.

je bedoelt om te testen of je slipper goed is of niet moet je dit doen
06.jpg

try to rotate the spur gear whilst holding driving wheels down. The slipper should slip just a little bit and you should be able to rotate the spur gear very slowly. If you cannot turn the spur gear then the slipper is set too tight. Loosen the slipper by half a turn and re-try.

dit is toch een heel andere uitleg dan wat jij zegt, hier moet je aan de spur draaien precies, en in jouw uitleg aan het andere wiel...

ze zeggen dus "should be able to rotate the spur gear very slowly" maarja, wat is very slowly, ze bedoelen een beetje weerstand, maar hoe trek je de lijn natuurlijk

Laatst bewerkt:
Zoal de uitleg van HPI moet je het doen;)

Spurgear vasthouden en dan de auto naar voren bewegen. De auto moet heel moeilijk naar voren te duwen zijn, niet dat je hem vrij normaal kan duwen, en ook niet dat je geweld moet gebruiken:P

Greetz,
Joram

dit is toch een heel andere uitleg dan wat jij zegt, hier moet je aan de spur draaien precies, en in jouw uitleg aan het andere wiel...

Nee hoor, is precies hetzelfde. je blokkeerd de hele aandrijtrein, en draait aan 1 deel ervan. ;) maar idd, die uitleg van HPI kun je ook gebruiken. Ik zelf draai altijd aan een wiel, en zet iets tussen de tandwielen om de te blokkeren omdat ik het persoonlijk iets prettiger vind aan de handen.

Zoal de uitleg van HPI moet je het doen;)

Spurgear vasthouden en dan de auto naar voren bewegen. De auto moet heel moeilijk naar voren te duwen zijn, niet dat je hem vrij normaal kan duwen, en ook niet dat je geweld moet gebruiken:P

Greetz,
Joram

Nee hoor, is precies hetzelfde. je blokkeerd de hele aandrijtrein, en draait aan 1 deel ervan. ;) maar idd, die uitleg van HPI kun je ook gebruiken. Ik zelf draai altijd aan een wiel, en zet iets tussen de tandwielen om de te blokkeren omdat ik het persoonlijk iets prettiger vind aan de handen.

thx weeral voor de verduidelijkingen! ;)

FLM alu is haast onbreekbaar, niet alleen voor de bling bling.

Integy's HD alu is wel veel sterker. Dat is prima spul. Hun oude voorraadje alu was bagger..

Greetz,
Joram

Ik had een full FLM rustler(op enkel dingetje na).

Niet kapot te krijgen, en ziet er verdomd nice uit:D

Hier mijn oude ding, met bandit kap erop:

img0009yp9.jpg

img0010me4.jpg

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Per ongeluk een keer tegen een paaltje en hij is echt wel krom te krijgen. Er is altijd wel een zwakpunt en zeker de hingpins zijn nooit erg stevig die zijn helemaal zo krom zeker in combinatie met aluminium draagarmen. Dan nog maar afwachten of de draagarmen en andere alu delen recht blijven na een crash.

Voor dat geld wat aan alle alu is uitgeven kan je veel extra reserve onderdelen kopen en leuke elektronica met een paar leuke accu's waar je veel meer aan hebt.

Ook zal die vele malen zwaarder zijn als een stock versie. Dat betekend kortere rijtijd en nog is langzamer gaan ook en de motor zwaarder belasten.

Als je wilt bashen wordt gewoon plastic / RPM aangeraden. Dat wil niet zeggen dat Alu niet sterk kan zijn, zoals ik het zou doen:

Alu:
Chassis
Diffcase?
Bulkhead
Casters / turning / hubs
Shocks
Turnbuckles en zo

RPM:
Armen
Shocktowers
Gearcover
Bumper