Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Achteruit rijden en dan ineens vooruit is sowieso overal slecht voor. De hele aandrijflijn krijgt hem dan op z'n donder. Gewoon niet doen, als de wagen van zichzelf geen wheelie kan maken is het gewoon niet stoer.
 
@ appelboom

anaconda's doen het goed, deze kunne pre gluded besteld worden of los

@ El Rey

ik ben ook een beginneling en heb er direct een 3.0c in gestoken, ik heb geen problemen kwestie rijden, zolang je maar een beetje gezond verstand gebruikt, en als je dingen gaat testen gewoon denken dat het een gewone auto is kwestie afstelling enz...
 
Laatst bewerkt:
Nee, geen anaconda's, die grippen me te weinig. Foam bandjes zouden denk ik het beste zijn, maar ik weet niet of die voor de Rustler bestaan?
 
Er zijn genoeg Rustlers die op foam rijden, zoek eens op t Traxxas forum, wellicht dat je wat moet modden, maar zal nooit veel zijn.
 
Volgensmij hebben de 12t titan motoren van traxxas een kwaaltje ofzo. Mijn zus heeft namelijk een rustler xl-5, en ook zij had haar motor binnen een week naar de haaien.
Wat ik nu gedaan heb is via ebay een 9t ezrun brushless set besteld. 58 euro incl. verzendkosten :)
Die rustler xl-5 an je zus hoe snel rijd die nu ongeveer en kan ze er wielie mee maken?
 
Als beginner (neem aan dat je beginnende rijder bent) lijkt me beginnen op 3S ook niet heel erg verstandig. 2S is al best veel dus 2S 50% lijkt me een mooie start optie.

goh jong, "niet verstandig" komt wel een beetje betweterig en zelfs arrogant over hoor. :)

al doende leert men zeg ik, en ooit schakelt die toch over op 3s, dus waarom niet al doende leren mét 3s?

+ ik heb al wat contacten met hem gehad, en ik heb ondervonden dat het iemand is die de nodige research gedaan heeft en meer voor hij aankopen doet, om maar te zeggen, hij heeft alles afgewogen en heeft geen impulsieve beslissingen genomen.
 
goh jong, "niet verstandig" komt wel een beetje betweterig en zelfs arrogant over hoor. :)

al doende leert men zeg ik, en ooit schakelt die toch over op 3s, dus waarom niet al doende leren mét 3s?

+ ik heb al wat contacten met hem gehad, en ik heb ondervonden dat het iemand is die de nodige research gedaan heeft en meer voor hij aankopen doet, om maar te zeggen, hij heeft alles afgewogen en heeft geen impulsieve beslissingen genomen.

Knap als je als beginner een Rustler VXL op 3S gaat rijden! Ben benieuwd hoeveel ie stuk zal rijden. Hiermee bedoel ik niet alleen zijn auto, maar ook spullen die langs de weg of ergens anders staan.

Ik zou ook eerst op 2S beginnen...
 
goh jong, "niet verstandig" komt wel een beetje betweterig en zelfs arrogant over hoor. :)
Denk dat ik ook een beter beeld heb van de wagen.

al doende leert men zeg ik, en ooit schakelt die toch over op 3s, dus waarom niet al doende leren mét 3s?
Aldoende leert met klopt zeker, maar denk je dat Michael Schumacher begon met rijden in een F1, dan weet je namelijk meer dan mij. Je begint met voetballen toch ook niet bij RC Milan ofzo?
Dat je zeker naar 3S gaat vind ik ook beetje tricky, ik rijd nog altijd op 2S meer dan snel genoeg, vooral voor bashen.

+ ik heb al wat contacten met hem gehad, en ik heb ondervonden dat het iemand is die de nodige research gedaan heeft en meer voor hij aankopen doet, om maar te zeggen, hij heeft alles afgewogen en heeft geen impulsieve beslissingen genomen.
Geloof me, ik heb ook 2 volle maanden research gedaan. Ben er uiteindelijk achter gekomen dat er geen betere manier is om te leren dan zelf ervaren.

Nja, doe wat je niet laten kunt, maar ik zal NIEMAND aanraden die begint met rijden om met 3S (of 6S in 1/8 trucks) te beginnen.
 
Wel raar dat er dan wedstrijden worden gereden op foams... :rolleyes: Of vervangen ze die daar om de 3x gas geven?


Ik zal eens op het traxxas forum kijken...

En op wat voor ondergrond doen ze dat??? en met 3x gassen bedoelde ik uiteraard niet letterlijk 3x de gashendel indrukken, maar als ik dat nog moet uitleggen....
Maar voor bashen is het niet handig, deze lui draaien na elke paar heats hun banden af om deze perfect te krijgen. Lijkt me voor recreatief gebruik toch niet echt wenselijk

Dus voor je sarcastisch begint te doen om goede raad, zou ik eerst is bij jezelf nagaan of je zelf geen onzin aan het uitkramen bent.
 
En op wat voor ondergrond doen ze dat??? en met 3x gassen bedoelde ik uiteraard niet letterlijk 3x de gashendel indrukken, maar als ik dat nog moet uitleggen....
Maar voor bashen is het niet handig, deze lui draaien na elke paar heats hun banden af om deze perfect te krijgen. Lijkt me voor recreatief gebruik toch niet echt wenselijk

Dus voor je sarcastisch begint te doen om goede raad, zou ik eerst is bij jezelf nagaan of je zelf geen onzin aan het uitkramen bent.

Asfalt, lijkt me? Ik snap ook wel dat 3x gassen niet letterlijk bedoeld is, maar je doet alsof je er maar 2 minuten mee kan rijden.
"Maar voor bashen is het niet echt handig" Ik ga er ook niet mee bashen.

Tja, goede raad... Ik heb gevraagd of iemand goede bandjes weet voor on-road mee te rijden die ontzettend veel grip hebben, niet of foam bandjes na "3x gassen" al klaar zijn voor de prullenbak of niet :rolleyes: Ik ben het nog eens extra voor je nagegaan, maar volgens mij heb ik geen onzin uitgekraamt hoor?
 
Knap als je als beginner een Rustler VXL op 3S gaat rijden! Ben benieuwd hoeveel ie stuk zal rijden. Hiermee bedoel ik niet alleen zijn auto, maar ook spullen die langs de weg of ergens anders staan.

Ik zou ook eerst op 2S beginnen...

alsof de kans dat je iets stuk zal rijden langs de kant op de weg zoveel maal kleiner is door op 3S over te schakelen?

er is de 50% throttle voor iets
 
Denk dat ik ook een beter beeld heb van de wagen.
kan goed zijn en ik zal de laatste zijn om dat te betwisten ;)
maar dat maakt El Rey daarom niet "de onverstandige"

Aldoende leert met klopt zeker, maar denk je dat Michael Schumacher begon met rijden in een F1, dan weet je namelijk meer dan mij. Je begint met voetballen toch ook niet bij RC Milan ofzo?
Dat je zeker naar 3S gaat vind ik ook beetje tricky, ik rijd nog altijd op 2S meer dan snel genoeg, vooral voor bashen.
daar heb je een punt, maar de 50% throttle is toch een fikse hap in de capaciteiten, toch?
 
alsof de kans dat je iets stuk zal rijden langs de kant op de weg zoveel maal kleiner is door op 3S over te schakelen?

er is de 50% throttle voor iets

Zou je deze reactie kunnen re-posten, ik snap er niks van... (En dan zodat ie wel begrijpelijk is)
 
Hij bedoeld dat je niets kapot zult rijden op de weg, of in ieder geval dat het verschil tussen 2S en 3S niet zo groot is dat je ineens meer schade gaat rijden.

Daarnaast heeft de VXL Esc een 'Training mode' waarin zowel de acceleratie als het remvermogen met 50% afneemt waardoor de wagen meer handelbaar wordt, vooral voor de beginners een handige optie.
 
Hij bedoeld dat je niets kapot zult rijden op de weg, of in ieder geval dat het verschil tussen 2S en 3S niet zo groot is dat je ineens meer schade gaat rijden.

Daarnaast heeft de VXL Esc een 'Training mode' waarin zowel de acceleratie als het remvermogen met 50% afneemt waardoor de wagen meer handelbaar wordt, vooral voor de beginners een handige optie.

Ah, bedankt. Dat is al een stuk duidelijker :)

@Riko, nou, geloof me maar dat tussen 2S en 3S een héél groot verschil zal zitten. En in die post van je spreek je je dus eigenlijk tegen? Aan de ene kant zeg je dat er geen verschil tussen zit en aan de andere kant zeg je dat je 50% op de ESC kunt instellen als je teveel schade gaat rijden? :confused:
 
wat ik wil zeggen is:

als je 3s koopt, zit je goed voor de toekomst, dus zie ik het nut niet in van een 2s te kopen.
En als 3s te zwaar is, kan je de 50% throttle gebruiken.

Maar 2s en daarna 3s kopen, imo ik vind dat weggesmeten geld (voor zover je daar veel geld aan uitgeeft natuurlijk) want het gaat "maar" om een lipobatterij waar je zo zot in kunt gaan als je wil natuurlijk.
 
Om heel eerlijk te zijn ben ik het niet met je eens. 3S lipo is gewoonweg veel te snel.
Hoezo zou je met 3S 'goed zitten voor de toekomst'? Om met 110km/h over een offroad baan te scheuren? Nee.

Rijden op 3 cellen is leuk, maar enkel op een recht stuk waar je flink door kunt trekken.
Offroad maak je zo veel toeren dat je ongelooflijk weg slipt.

2S lipo vind ik super lekker rijden. Met 3S echter heb ik last van banden die van de velg komen.

Voor offroad is 2S perfect. 3S [vind ik!] alleen voor de show op een recht stuk asfalt.
Maargoed dat is mijn mening.
 
Same here Lochii, maar Riko weet het waarschijnlijk beter dan ons right ;).

Ben zelf ook redelijk koppig, maar soms moet je gewoon advies van andere (die wel reeds ervaring hebben) aannemen. Maarja de ervaring zal het hun wel leren.

EDIT : typo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top