Bouwverslag Last Down 3XL - staufenbiel

bedankt voor je reactie, je hebt me 'n stuk verder op weg geholpen:)
ik zou dus lkkr lang boven kunnen blijven?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mits je een beetje thermieken kunt wel ja.. maar dat kan met elke zwever :D

Als ik alleen op accu vlieg (zelden), heb ik met 4200Mah ongeveer 7 minuten vliegtijd. Qua zweven doet de LD het prima :) en blijf ik altijd langer dan 7 minuten boven.
 
Afgelopen week een samenvlucht gemaakt met de LastDown XL V3 en een buizerd waarbij we heerlijk aan het thermieken waren op vrij grote hoogte mag ik wel zeggen.
Dit wil ik jullie natuurlijk niet onthouden :) ... filmpje:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
En wat vinden jullie van de kwaliteit en afwerking van de Last Down 3XL Versie 3?
 
ik ben er wel over te spreken. De kit is compleet, netjes afgewerkt en vereist maar een klein beetje werk. Roeruitslagen is het enige minpuntje wat ik heb gevonden.

Folie zit er ook netjes en strak op, dus wat mij betreft 8/10.
 
ik vlieg met de aanbevolen dymond motor en regelaar op 4s 2200mah lipo , 70 graden omhoog gaat super met deze setup . heb dit weekend men maiden gedaan en het ging super .Heb me nu een 3000mah lipo besteld want heb redelijk wat lood inzitten .

mag ik eens vragen naar julllie gewicht van een compleet vliegklaar lastdown 3,6m. die van mij weegt 3200kg (inc 240gr lood).
 
Ik vlieg dus met de stock dymond motor en regelaar op 3s2p 4200 Mah lipo. Gaat iets minder hard omhoog (20-30 graden), maar wel lang vliegen.. ik moet hem eens wegen, geen idee eerlijk gezegd, maar zal ook wel rond de 3 kg zitten.
 
Ik vlieg met een Kontronic Fun 500 / 5,2 met een 15x8 prop. Als accu een 4S1P 3300 Mah Lipo. Gaat ook met 60-70 graden omhoog, alhoewel ik dit lastig schatten vind. Voor mij is het belangrijkste dat de start soepel verloopt en dat gaat met deze motor als een speer. Hij weegt ook rond de 3200 gram en heeft net als Jona 240 gram lood in de neus.
 
heeft de Last Down 3XL V3 (3,60m) een 4 delige vleugel?
Want ik zie dat de doos van het vliegtuig 4 vleugeldelen bevat. Dus blijven de vleugels demontabel in 4 delen? Zo ja, kan je dan even toelichten hoe je ze aan elkaar verbind bij de Last Down?(ook wat betreft de servo stekkers)
Ik weet niet of je misschien een fotootje hebt?


(het transport van en naar het veld is bij ons nogal belangrijk;) we hebben namelijk geen station wagen:P )
 
de vleugels zijn inderdaad in 4 delen , ikzelf heb de twee delen aan elkaar gemaakt met tape (komt nooit los ) en laat ze ook aan elkaar zitten voor transport . maar indien je dat wenst kan je ze ook uit elkaar transporteren maar dan zal je gebruik moeten maken van stekkers voor de servo's , dat gaat heel goed met mpx stekkers word zeer veel gedaan .
ik zelf heb geen stekkers want ik soldeer alles gewoon .
ik heb inmiddels het lood deruit gedaan en vervangen door een ontvanger batt van ongeveer hetzelfde gewicht .
 
de vleugels zijn inderdaad in 4 delen , ikzelf heb de twee delen aan elkaar gemaakt met tape (komt nooit los ) en laat ze ook aan elkaar zitten voor transport . maar indien je dat wenst kan je ze ook uit elkaar transporteren maar dan zal je gebruik moeten maken van stekkers voor de servo's , dat gaat heel goed met mpx stekkers word zeer veel gedaan .
ik zelf heb geen stekkers want ik soldeer alles gewoon .
ik heb inmiddels het lood deruit gedaan en vervangen door een ontvanger batt van ongeveer hetzelfde gewicht .

En jij hebt de Last down 3XL V3 (3,60m) of een oudere?
 
ja ik heb de 3.6m versie maar dan in het blauw , enige verschil is dat de hoogte servo bij mij ook vanvoor zit ipv vanachter.
 
ja ik heb de 3.6m versie maar dan in het blauw , enige verschil is dat de hoogte servo bij mij ook vanvoor zit ipv vanachter.

Bedankt voor de hulp:D (het begint nu toch wel erg te kriebelen die Last Down)
 
ik weet niet met hoeveel je in de auto zit maar een collega club lid heeft ook geen station wagen en die heeft soms wel 2 stuks 4meter zwevers bij . hij legt het ééne uiteinde op de hoedeplank en de andere uiteinde op de zetel . en dat gaat perfect.
 
ik zou zeggen neem de kriebels weg en bestel er eentje , spijt zal je er niet van hebben . ik heb deze al meer dan een jaar en heb hem nu pas gebouwd gewoon omdat ik er nog niet klaar voor was , voordien altijd mpx modellen gevlogen en ik moet zeggen dat ik spijt heb dat ik er niet eerder mee gevlogen heb , je kan dit toestel niet vergelijken met een cularis van mpx . deze is veel stabieler en beter .
 
ik zou zeggen neem de kriebels weg en bestel er eentje , spijt zal je er niet van hebben . ik heb deze al meer dan een jaar en heb hem nu pas gebouwd gewoon omdat ik er nog niet klaar voor was , voordien altijd mpx modellen gevlogen en ik moet zeggen dat ik spijt heb dat ik er niet eerder mee gevlogen heb , je kan dit toestel niet vergelijken met een cularis van mpx . deze is veel stabieler en beter .

Ja, ik denk er toch nog ff over na... (ik blijf maar twijfelen XD)
Ik wil natuurlijk geen spijt hebben van een aankoop van 220 euries...
 
ik denk het niet , ik ben van een cularis overgestapt naar een last down 3.6 en dat bevalt me reuze goed .

martijn twijfeld gewoon nog of hij geen spijt gaat krijgen van zijn 220 euro .
 
Back
Top