Polaris bouwverslagje

Juist gekeken ! Op de bouwbeschrijving zijn de motordraden langer gemaakt :thumbsup:

Begin by cutting 3 lengths of 16 gauge wire about 9" long. Solder
bullet connectors to one end of those wires. Connect the bullets to
the motor wires, and then thread the extension wires down the
vertical tail channel from the top (top photo).
Snip the extension wires to length on the bottom, and strip the
ends (middle photo). Solder the ends to the ESC wires, and then
tuck the ESC against the fuselage side (bottom photo). Notice in
the bottom photo how the wires are routed around the aileron
control arms and the aileron pushrods—two on one side directly to
the ESC, and one on the other running underneath the aileron
pushrods to the ESC. To gain a little more room around the aileron
control arms, I used my fingers to squish in the foam on the inside
of the fuselage sides slightly (leaving small indentions in the foam).


Dus de motordraden met 9'' ( +- 23 cm. ) verlengen, staat er geschreven
 
Laatst bewerkt:
Is maar net waar je de regelaar verstopt .

Ok dit lees ik :D:

22. Install the battery extension wires. Cut two lengths of 16 gage wire
to about 16" (note this length can vary depending on what
motor/battery combination you use and where the battery ends up
being located for balance). Twist these wires together to minimize
electromagnetic interference, and then run them from the forward
fuselage to the ESC, passing through a small hole cut in the wing.
Solder the wires to the ESC in the aft end, and solder the battery
connector (Deans Ultra recommended) to the forward end. Glue
the wires in place near the servos to keep them from touching the
servos

Mvg Johan
 
Je hebt de keuze:

1. Pulserend vermogen van je accu trekken over twee draden (aanslag op je condensatoren van de ingangsspanning van je regelaar)

2. Pulserend vermogen op je motor over drie draden (aanslag op de FET's van je regelaar en kans op timing problemen)

Ik kies toch liever voor optie 1. Zorg voor een knappe regelaar met deugdelijke componenten. Mijn regelaar wordt niet heet zoals 70% van de RC Groups Polarisbouwers wel heeft. En ik gebruik gewoon een Turnigy Plush 30A met een HiModel 2212/06 motor. Stelregel is de draden tussen de motor en de regelaar zo kort mogelijk te houden, dat is immers ook het stuursignaal voor de regelaar. My 2 cents... ;)


oke dankje das nuttig dan verdeel ik het dus gewoon over de 2 punten door van beide een beetje te doen:d
 
oke dankje das nuttig dan verdeel ik het dus gewoon over de 2 punten door van beide een beetje te doen:d
Wat wel een waarheid is, is de draden vanaf de accu en motor twisten. Hiermee voorkom je storingen. Ook al is het in beperkte mate. De stromen zijn niet dermate hoog dat het weer een risico vormt. ;)
 
huh ik snap nou niet echt of het nou echt helpt maar zal het maar wel doen:p
Door de stroom die door de kabel gaat, ontstaan een elektromagnetisch veld. Dit veld kan door draden die in de buurt liggen (of in het ergste geval je ontvanger) opgepikt worden en storingen veroorzaken. Door de + en - heel dicht op elkaar te leggen kun je het elektromagnetische veld grotendeels opheffen. De makkelijkste manier om dat te doen is door de draden om elkaar heen te wikkelen (en bij 3 of meer draden te vlechten).

kleine toelichting ter illustratie
 
Hee jongens,

even een kleine opmerking, goedbedoelde kritiek zeg maar ...

Het is niet nodig om telkens iemand te quoten als jouw reactie een reactie op de voorgaande post is ... iedereen begrijpt dat je reageert op de bovenstaande post, dan blijft het forum wat beter leesbaar :)

Wil je reageren op een eerder geplaatste post die hoger staat, dan kan je:
1. het gehele of een deel van het bericht quoten
2. je kan ook reageren door @pietje (of hoe die persoon ook mag heten ..) aan het begin van je bericht te plaatsen.

Nogmaals, zeker niet bedoeld als muggenzifterij ... punt 1 staat het in de forumregels ... en punt 2 het leest zoveel lekkerder zonder al die quotes :mrgreen:

En nou weer :ontopic:

Grtz,
Menno
 
@sleurhutje, oke dan plak ik ze aan elkaar (wikkelen kost weer iets lengte, wat dus ook weer niet goed is)

@rceflyer, zo beter?:d
 
Laatst bewerkt:
hoi ben ik weer, een week niks gedaan omdat mijn epoxy op is en ik pas dinsdag nieuwe ga halen nu had ik een vraag dat stukje triplex voor op de vleugel onder het motortorentje moet je de vleugel daar ietsjes uitschuren of gewoon op de vleugel lijmen?

Justus
 
@plotterwelt geloof u wel hoor, u heeft er meer verstand van dan ik:p begrijp alleen nog niet of u op of in de vleugel bedoelt
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

haha, Johan, dat kost hem de volgende keer gevulde koeken bij het watervliegen :mrgreen:

@Dutchspider:
1 mm kan je gewoon op de vleugel plakken, maar dat Johan ook al gezegd :) Hoef je niets voor uit te halen.

Ik heb misschien iets wat je wel makkelijk zal vinden:

metricconversionsea6.jpg


Ik heb dit uitgeprint en geplastificeerd, op de hoek van m'n werkbank geplakt. Werkt erruugg makkelijk :)

EDIT: je foto's kan je het beste uploaden in 640x480 formaat. Alj dan de URL binnen de tags
plaatst, verschijnt de foot net zoals ik het schemaatje hierboven heb geplaatst.

Grtz,
Menno
 
Blijf maar bij jouw hoor , U is onder modelvliegers niet normaal.

Of met vornaam aanspreken als je die weet .

img3793.jpg


img3798by.jpg


Heb er 2 groter geladen maar je moet ze in 640 x 480 maken zoals menno al schreef.

Ik heb mijn foto apparaat zo ingestelt en hoef dan niks te bewerken .

Mvg Johan
 
Hoi,

haha, Johan, dat kost hem de volgende keer gevulde koeken bij het watervliegen :mrgreen:


als ik op een watervlieg meeting kom zal ik ze meenemen:mrgreen:

@menno, dankje voor dat schema zal het ook even uitdraaien

@johan, dankje zal de foto's even in groter formaat uploaden

justus
 
Laatst bewerkt:
Hee Justus,

bijna het belangrjkste nog vergeten te melden ...

Het ziet er naar uit dat je bouwactiviteiten een mooi vliegertje op gaan leveren :yes:

Ik ben wel jaloers op dat mooie zwarte depron wat je gebruikt. Bij ons heb ik het nog niet kunnen vinden, ik heb dan ook alleen witte depron :(

Grtz,
Menno
 
Back
Top